Weinig plassen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mariekebr1, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    Ik heb geen blaasontsteking, ga net zo vaak naar het toilet, maar plas een paar druppels of maar een klein beetje. Kleintje is ingedaald, maar weet niet of dat van belang is te weten. Nu vraag ik me af wat dit kan zijn. Weet iemand dit? of heeft iemand er ervaring mee. Geloof niet dat ik te weinig drink.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Een kennis heeft dat gehad. Daar bleek de kleine tegen de urineleider aan te liggen met zijn koppie. Tsja, dan kan er niks/weinig uit. Dat hebben ze ook een paar keer met een catheter moeten oplossen, omdat het echt te lang duurde voordat ze kon. Gelukkig ging de kleine weer wat hoger liggen en kon ze na een paar dagen elke dag catheteren in het ziekenhuis weer zelf naar de wc.
    Dus ik zou even de VK bellen als het aanhoud, en zeker als je wel een volle blaas voelt.

3. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad rond 30 weken. Ze was toen nog niet ingedaald, maar lag waarschijnlijk wel op/tegen mijn blaas. Het was bij mij ook geen blaasontsteking, maar mij werd wel geadviseerd om goed 'uit te lekken' omdat je anders alsnog een blaastontsteking kunt krijgen. Bij mij ging het na een paar dagen ook weer weg, maar wat deepfreeze zegt is heel belangrijk. Hou het goed in de gaten, schrijf desnoods op hoeveel je drinkt en hoe vaak je naar de wc gaat en trek op tijd aan de bel bij de vk/ha/gyn. Succes ermee meid, hoop dat het snel weer over gaat!

4. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    Ik heb gebeld om het te overleggen. De baby Is al flink ingedaald en zit tegen mijn blaas aan. Volgens haar zou ik meer buikpijn hebben als mijn blaas te vol zit. Ze zij dat ik anders staand moest plassen of onder de douche. Even in de gaten houden. LIjkt me maar niks met zo'n catheter trOuwens zeg. Dank jullie voor de antwoorden

5. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

5 sep 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ken je probleem ook. Ik ben nu 34+2 (baby al flink ingedaald) en plas ook weinig, vooral overdag. Wel vaak aandrang, maar er komen maar een paar drupjes. Voor zover ik weet heb ik ook geen blaasontsteking (heb dat wel eerder gehad en heb dat gevoel nu zeker niet) en ik drink genoeg. Moet 's nachts wel vaak 2x naar de wc en dan komt er wel veel, of in elk geval meer dan. Misschien omdat ik dan lig/ontspan?

6. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    ja ik heb ook wel dat ik 's avonds dan vaker ging. Maar laatste dagen ging het dus niet goed. Heb toch duidelijk vocht vast gehouden, want ben vandaag de hele dag door geweest. Geen grote plasjes (tja logisch dan als baby er tegenaan ligt), maar kan nu in ieder geval mijn urine kwijt.

Deel Deze Pagina