Toen ons zoontje begon met zn eerste losse stapjes hebben we voor buiten oxxy slofjes gekocht met een iets hardere maar flexibele zool. We hadden toen op de gok en groei een maat 20 gekocht maar hij kwam er met geen mogelijkheid in. uiteindelijk met een maat 22 wel, maar deze hebben echt minstens 1-2 cm ruimte bij de tenen. Vallen deze nu zo smal? Heeft ons zoontje een hoge wreef? Zijn er nog tips om schoentjes makkelijk aan te krijgen? Inmiddels hebben we bij een schoenenzaak zijn voetjes op laten meten en bleek hij maat 19 te hebben. We hebben uiteindelkijk nog geen schoenen voor hem, maar ik vraag me wel af hoe we hem in een maat 19 moeten krijgen aangezien echte schoentjes nog minder flexibel zijn. En nog een vraagje voor de leuk: welke schoenmaat droeg jullie kleintje met 14 maanden? ben wel benieuwd of ons jochie grote of kleine voetjes heeft.
wat ik me heb laten vertellen is dat de oxxy flexibele zool op voeten zijn gemaakt zonder baby vet. Dat is die kleine bolling bovenop. Hoe langer ze gaan lopen hoe platter het babyvet zal worden en dan passen ze beter. Meestal na een week of 6 goed stappen is het de bedoeling dat je schoenen koopt. Zeker die van Oxxy. MAar ga anders naar de van Haren die zitten namelijk wel lekker en ook gewoon als sier zijn ze mooi. oja ze zit hier ook op maat 19 hoor.
mijn ervaring is dat het per schoentje slofje heel erg scheelt. Ik heb voor ons moppie all star gympen en daar heeft ze maat 22 van, maar laatst heb ik ballerina's gekocht en daar heb ik maat 20 van gekocht. In beide heeft ze voldoende groeiruimte. Ik zou met je zoontje even naar een schoenenwinkel gaan om te laten aanmeten. Je hebt namelijk ook modelletjes met een hogere wreef, er zijn meer kindjes met dit probleem. o ja, met 14 maanden heb ik ze ongeveer gekocht, dus ook deze maat toen.
Ik heb hier Bardossa's als eerste loopschoentjes en dat is maat 21. Dat zijn met de flexzolen nog. Maar in de winkel zeiden ze wel dat dit dan niet een echte schoenmaat is... Heb er toen verder niet naar gevraagd, maar bedacht me later wat bedoelt ze daar nou mee? Maar het schijnt dus dat dat met die flexzolen weer andere maten zijn dan met echte schoenen. Ze heeft inmiddels van All Start maat 19 aan. In de winkel zeiden ze toen ook dat maat 21 van Bardossa eigenlijk maar 19 of 20 is van gewonen schoenen. Als ik jou was zou ik gewoon met je kindje naar een goede schoenwinkel gaan als je schoenen wilt kopen en dan laten passen. Dan weet je direct de goede maat en kan je daarna altijd nog die maat op internet bestellen bijvoorbeeld.
Misschien dat die van Oxxy dan idd kleiner vallen of iig smaller? Ik wacht nog even met het kopen van echte schoentjes aangezien ons zoontje pas ongeveer 3 weken loopt nu. Wie weet groeit ie nog wat en tegen die tijd is het weer misschien ook wat beter en dan koop ik liever leuke sandaaltjes dan helemaal dichte en warme schoentjes!
Bij mij raden ze aan om pas echte schoenen te kopen als ze zes weken goed liep. Ze loopt nu bijna 2 maanden, maar nog steeds prima op de flexzooltjes (die raden ze eigenlijk aan vanaf de eerste stapjes achter de loopwagen zeg maar). Zolang ze daar niet naast gaat lopen, zijn die prima zeiden ze in de winkel. Maar goed, ik blijf natuurlijk een vrouw en wil toch nog wel graag paar goede en leuke schoentjes erbij kopen Vind goede en leuke schoenen wel duur overigens....
Ja, 6 weken lopen is ook wat ik heb onthouden. Ik kan nog wel even wachten. Ik vind het idd best een hoop geld. Bij scapino of schoenenreus ben je ook al snel 35 euro kwijt en je wilt ze natuurlijk wel goed passend kopen en niet teveel op de groei. Ik vind leuke jongens schoentjes nog best lastig te vinden trouwens...
Kan het niet zijn dat jouw zoontje zijn voeten krult wanneer je die schoentjes aandoet? Mijn dochter deed dat ook in het begin. Met een beetje kietelen en geduld geraakt haar voetje zonder problemen in de schoen. Ziva heeft nu maatje 16-17, maar ze is nog maar 9 maanden, natuurlijk.
Het is geloof ik meer dat ie helemaal niet mee werkt en zn voetje alle kanten opgaat. Laten staan helpt wel iets maar dan kan hij toch bijna die bocht niet maken!
In het begin deed ik mijn hele hand onder haar voet en dan hield ik haar voet recht. Dan ging de schoen wel aan. Nu vindt ze het heel interessant om haar schoenen aan te doen en wil ze het het liefste zelf doen.
Wij hebben schoentjes voor onze meid gekocht toen ze 1 jaar werd. Met een flexibele zool. Bij een schoenenwinkel, ze had maat 20. Ze heeft volgens mij vrij lange (maar ook smalle) voeten vergeleken bij haar lengte. Het zijn schoenen met klitteband (merk Jochies), ze gaan heel makkelijk aan en uit. Maar das nooit een probleem geweest. Inmiddels loopt ze alweer een maandje of 2, maar de schoentjes passen nog prima en ze loopt er goed op. Dus hier nog geen nieuwe schoenen nodig..
mijn zoon die heeft hoge wreef ik ga altijd naar de winkel en pas de schoentjes daar je moet gewoon schoentjes nemen voor hoge wreef mijn zoon zie banner heeft nu maat 22 maar wij hebben al heel lang echte schoenen omdat hij al sinds 13 maanden erg stevig loop al toen die voor het eerst begon te lopen liep die erg stevig hij loop dus nu al 3 en halve maand