weinig poepluiers.. waarom?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cowgirl80, 15 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    mijn baby heeft gemiddeld 2x per week een bescheiden poepluier... met een mooie egale mosterdgele inhoud. Nu vind ik dat zo weinig!
    Zijn oudere broer had op deze leeftijd wel 5x p dag een poepluier, een grote met veel van die witte melkresten erin. Ik snap wel dat ze zeggen dat bij bv alles normaal is van 1 luier in de week tot 7 x per dag, maar ik vind het zo gek dat mijn melk blijkbaar zulke uiteenlopende situaties kan teweegbrengen ;)

Het gekke is dat mijn oudste harder groeide, maar ook veel onrustiger dronk. Terwijl ik nu juist het gevoel heb veel meer melk te hebben... ik lek nog steeds alles onder snachts.. ik kan er geen chocola van maken!
    Moet ik me zorgen maken over zo weinig poepluiers?

2. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hier hetzelfde. Maar zolang je baby goed drinkt, groeit en vrolijk/alert is hoef je je geen zorgen te maken.

3. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ik heb het gisteren aan de prik-mevrouw bij het cb gevraagd, omdat ons meisje van 5x per dag ineens 4 dagen geen volle luier had, maar het kan ineens zo omslaan en geen kwaad verder. (het jammere is alleen wel dat ze na die laatste keer 5x per dag vieze luier nu heel veel scheetjes laat en die stinken echt niet te zuinig! :p )

Wat Fietwordtmama zegt verder inderdaad :) als dat allemaal goed zit, geen zorgen maken!

4. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Ik heb me ook behoorlijk zorgen gemaakt daarover, maar mijn zoontje poepte 1x in de 7 dagen, en soms 8 of 9 ertussen. Zolang er geen pijn in het buikje is geen zorgen!
    Het CB zei dat een goeie scheut olijfolie in mn eigen eten zou kunnen helpen. Geen idee of het ook echt werkt eigenlijk.
    En denk ook aan de grote voordelen hiervan! We hebben 10x zo weinig poepluier te verschonen gehad als andere mama's. Ik vond het echt wel prettig :)

5. fafa

fafa Niet meer actief

Zijn jouw beide kinderen natuurlijk ter wereld gekomen? Of was een van beide een keizersnee?

(Zomaar even een theorietje testen)

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    @fafa ze zijn beide ingeleid maar geen keizersnee ... wat is je theorie? vertel!

7. fafa

fafa Niet meer actief

Nou, je krijgt bij je geboorte -als je even lekker met je gezicht langs je moeders poepgaatje gaat (godzijdank weet je daar later niks meer van, hahaha) al een groot deel van je darmflora mee. En die bepaalt hoe efficiënt je darmen werken, en dus ook hoe vaak je poept.

Kinderen die vaginaal geboren worden krijgen in eerste instantie hun moeders darmbacteriën, kinderen die met een ks geboren worden moeten die zelf verzamelen.

Dus als de ene nou een ks was en de ander vaginaal, was dat een mooie verklaring voor het verschil in hoeveelheid poep... maar dat gaat dus niet op.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    nou fafa, daar zeg je wel wat... ik had bij de eerste zelf nogal last van mn euhm.. darmflora en daarom ben ik bij de tweede probiotica gaan gebruiken, dat hielp me enorm!
    Misschien dat de baby daar ook wat van meekrijgt! Ik moet wel zeggen dat mijn tweede ook veel minder last heeft van krampjes.

Dat een bv-baby weinig poept zegt niks over dat hij verstopping zou hebben volgens mij, want het is hardstikke dun... volgens mij werken bij nr 2 zn darmen gewoon langzamer, maar haalt hij er wel alles uit wat erin zit. En misschien komt dat door de propbiotica!

9. fafa

fafa Niet meer actief

Had je dan bij de eerste dan last van verstopping of spoelde je juist teveel door? ;) dat kan ik niet uit je berichtje opmaken.

En ik heb het ook niet over verstopping gehad bij je jongste hoor. Die heeft inderdaad dan efficiëntere darmen. (Hoewel efficiënter in dit geval niet per se beter is, omdat dat ook later een risico op overgewicht met zich mee kan menen)

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier twee keer KS, weliswaar 1ste keer na 1,5 dag weeën en de 2e keer gepland...
    Beiden dagelijks een paar keer poep, maar eerste veel meer last van krampen dan de tweede. Verder eigenlijk weinig verschil tot nu toe.

Deel Deze Pagina