Slecht drinken naast bv ~1 jaar

Discussion in 'Borstvoeding' started by Zolief, Apr 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Mijn dochter (12 maanden) drinkt op het moment heel erg slecht.:( Ik ben op zoek naar tips of advies.

Ze krijgt elke dag water aangeboden (naast bv). Zowel uit mijn glas, uit een open oefenbeker of de kiddyboo beker. Ze lijkt even gretig maar drinkt een minimale muizenslok en is dan weer klaar. Oftewel, ze drinkt hooguit 10 ml.
    Geef ik een keer wat anders om te proberen of ze dat wel pakt; doet ze hetzelfde. Een mini slokje en klaar.

Ze snapt overigens goed hoe de kiddyboo beker en oefenbeker werkt want 2 maanden terug dronk ze daar toch wel zo 50-100 ml achter elkaar uit.

Nu geef ik als ze zo slecht drinkt na een half uur maar weer de borst. In de hoop dat ze dan wel goed drinkt. Ze heeft namelijk bijna geen plas in haar luiers. Als ik weg ben geef ik niet altijd de borst en ook dan gaat ze niet opeens wel veel drinken.
    Ik geef sowieso savonds, snachts en sochtends en tussen de middag een voeding. Ze drinkt dan goed.
    Ze lijkt het nu 's nachts wat in te halen want ze komt opeens weer 4 x in plaats van 1 x. Maar dr ochtend luier is niet heel vol.

Ze heeft verder geen uitdrogingsverschijnselen. Ik heb daar contact over gehad met de huisarts.

2. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier een zl van 14mnd en helemaal hetzelfde beeld! hij drinkt bar weinig, en plast amper 2 plasluiers per dag.

3. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Geef je dan ook nog bv overdag? Ook omdat hij niet drinkt?
    Het komt dus vaker voor.

4. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja hoor hij krijgt op de dagen dat ik thuis ben toch zeker nog 5x overdag. als ik werk staan er 2 flessen bv en 1 voeding moet dan vervangen worden door sap of water ofzo...maar daar drinkt hij echt weinig van.

hij drinkt gemiddeld 5 min per keer overdag, maar plast dus wel weinig.

5. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Verder niemand die het herkent?

en hoe krijg je een kind aan de melk of karnemelk? Alhoewel ik me nu afvraag of ik dit al moet doen als ze gewoon bv krijgt.

Share This Page