Ons zoontje, van bijna 4 maanden, gaat nog steeds na elke voeding + spelen naar bed. Ook na de fles van 15:00/15:30 uur. Hij blijft ongeveer 1 of 1,5 uur op en gaat dan weer slapen, hij is dan ook echt moe. Maar dan wordt hij altijd rond 17:30/18:00 uur wakker en gaat huilen. Alleen als ik met hem ga wandelen tot 17:00 of 17:30 uur, slaapt hij door tot zijn volgende fles (om 19:00 uur). Maar ja, dat kan niet altijd. We hebben ook wel eens geprobeerd om hem dan uit bed te halen en in de box of in zijn wipstoel te leggen, maar dan ligt hij toch op een gegeven moment in zijn ogen te wrijven en is gewoon moe. Dan moet ik hem voor een uur of half uur nog in bed leggen... dan slaapt hij net en dan moet hij weer wakker gemaakt worden voor die fles. pff... ik weet het soms even niet meer hoor. Hebben jullie hier ervaring mee? En wat doen jullie hiermee?
Heeft ie niet gewoon eerder honger? Misschien kan je de fles van 15 uur iets groter maken of proberen om hem om 18 uur eten te geven. Ik neem aan dat je nog een late voeding geeft. Die schuift op een gegeven moment toch meer naar voren (tenminste zo doen wij het hier wel). Misschien eens uitproberen? Je hoort vaker dat kids een huiluurtje hebben. Maar in mijn beleving is dat eerder na een fles als ze dan opblijven.
noa heeft ook altijd rond dat tijdstip dat ze echt moe is en jengelig wordt...ik leg haar dan even op bed en maak haar dan rond 7 uur half 8 weer wakker om eten te geven...tsja verder weet ik ook niet zo goed wat je ermee kan..succes!
Maar als hij eerder honger zou hebben, zou hij niet zo lekker slapen als we gewandeld hebben. Dus dat is het probleem denk ik niet. We geven nog een late voeding om 22:30 uur, maar daar wilde ik juist vanaf, omdat hij 's ochtends wakker gemaakt moet worden. We hebben het afgebouwd nu tot een halve fles (100 ml), en nog steeds moeten we hem 's ochtends wakker maken. Maar de late voeding steeds eerder geven, dan heb je toch op een gegeven moment twee voedingen te kort op elkaar? Ik was nog vergeten erbij te zetten dat als we hem er uit halen is hij, tegen de tijd dat hij weer zijn fles krijgt, te moe om te drinken en wordt het huilen en niet veel drinken..
Maar dat betekent dus dat Noa niet gaat slapen voor 18:00 uur. En dat doet Jille nog wel, omdat hij na de fles 's middags gewoon moe wordt.
Hoi, ik zou ook gewoon eerder voeden hoor! Dan kan dat idd betekenen dat de avondvoeding naar wat vroeger verschuift en dat die twee voedingen steeds dichter op elkaar komen te zitten, maar dat is toch juist de bedoeling, omdat je dan -als ze echt erg dicht op elkaar komen- de ene kunt laten vervallen... Thirza drinkt hier, bij benadering en als ze een normale dag heeft, om 7.00-10.00-12.00-15.30/16.00-17.30-22.00. Zoals je ziet: geen strak schema van om de 3 of 4 uur: de ene keer zit er maar 2 uur tussen, dan weer veel langer. Ik verwacht hier dat op een gegeven moment de voeding van 10 uur zal vervallen/samenvallen met die van 12 uur, dat die van half 4/4 uur wat zal vervroegen dan en dat we dan dus al met al op 5 voedingen uit gaan komen. Zo zal het dan t.z.t. ook wel gaan als ze een stapje gaat doen naar 4 voedingen...
pffff hier was het ook echt een drama tussen 17.00 en 19.00 En ik ben echt van mijn geloof afgestapt want ze kijkt nu om 17.00 een half uurtje Bumba....(echt totaal tegen mijn pricipes maar ik kan anders echt heeeeeeeeeeelemaal niks met dr want ze wil niks) Om 17.30 geef ik d'r babymassage....daarna in bad en om 18.30 de fles en daarna naar bed....sinds ik het zo doe gaat t perfect en huilt ze helemaal niet meer!
noa slaapt smiddags ook nog hoor! ze slaapt meestal van half 3 tot 4 maar is dan om 6 uur weer bekaf en dan gaat ze nog even naar bed..lekker handig kunnen wij eten
ik ben gewoon helemaal van de 5de fles afgestapt toen 19.00 de fles en ze sliep door tot de volgende morgen half 8 ze zit nu zelfs al op 3 flessen en noa gaat smiddags om 12 uur naar bed tot 3 uur dus dan is ze pas weer moe na de groentehapje en dan naar bed en dan rond 8 uur half 9 fles want met 3 flessen moet ik het even goed inplannen 9 uur 1ste fles 13.00 2de fles en dan savonds weer
als je de boekjes er een beetje op naleest en of hier op het forum zul je zien dat het inderdaad niets met voeding te maken heeft maar gewoon dat 9 van de 10 kinderen dit rond deze periode hebben, en dat het vanzelf ineens ophoud. wij hebben de kleine gewoon lekker bij ons gehouden, en haar daar in slaap laten vallen waar ze in slaap viel, en haar dan of wakker gemaakt of al slapend weg de fles gegeven. rond 21.00 - 21.30 uur (laatste fles) konden we haar wel weer gewoon naar bed leggen zonder dat ze huilde, maar ervoor zo rond 17.0-18.00 no way gossee succes
Wat mamatje 24 al schrijft Het hoort er echt bij. Dano heb ik een half jaar BV gegeven en BV kindjes willen dan clusteren ( constant aan de borst) Dit had niks met dorst of honger te maken maar puur met geborgenheid zoeken. Ze hebben dan al een hele dag achter de rug en gaan alles verwerken. Dat doen ze het liefste bij jouw of je partner. Ik zou hem zeker niet in bed laten liggen maar gewoon lekker bij je nemen. Bij de meeste kindjes is dit na een paar weken voorbij! Je laat ze er ook niet mee wennen dat je ze bij je neemt als ze huilen. ze voelen zich dan wat angstig en dan voelen ze zich het veiligst bij papa of mama. En wat je schrijft dat hij in zijn oogjkes gaat wrijven. Nou laat hem lekker bij je slapen dan. Zorg wel eerst even voor wat drinken eten en een lege blaas voordat je gaat zitten haha zeker als je alleen bent Het zijn de vermoeiendste weken, waar je voorheen dacht papa en mama tijd is aangebroken wordt je HELE avond opgeslokt door je kleintje. Gewoon aan toegeven Komt goed
We hebben vanavond de laatste fles om 20:00 uur gegeven. Hij heeft "toevallig" geen huiluurtje gehad. De fles aangevuld met rijstebloem en nu ligt hij weer lekker te slapen. Hij vond die fles heerlijk, ging supergoed. Nou, ben benieuwd hoe lang hij doorslaapt... We zijn nu gewend aan 07:30/08:00 uur. En dat mij laten slapen ipv in zijn bedje lukt niet, want dan vecht hij ook tegen de slaap, wordt hij alleen maar moeier van.
ja dat is balen als je dat vergeet, maar ik keek dan alleen maar naar beneden en wat er languit op mijn schoot lag te slapen en dacht ach, eten of drinken komt straks wel leuk te lezen dat het goed gegaan is Manon, je hoeft hem niet persé bij je op schoot te houden, wat men meer bedoelt is dat het eigenlijk wel standaard is dat kinderen (ongeacht bv of fv) dit hebben en dat je hieraan het beste kan toegeven waarmee ik bedoel, bij je houden, beneden in de box? in de wipstoel? desnoods in de kinderwagen etc etc etc dus eigenlijk daar waar de kleine zich goed voelt, en dat is vaak helaas niet in bed
Hier begint het sinds 2 weken na zijn laatste voeding van 7 uur. Dat leggen we hem om 8 uur op bed en dan blijft ie huilerig tot aan zijn volgende voeding. En na deze voeding valt ie direct prinsheerlijk in slaap. Ik vroeg me af wat de oorzaak zou kunnen zijn van zo'n "huiluur" maar het verwerken van de prikkels van de dag klinkt wel logisch eigenlijk.
Nou Jille doet het perfect sinds die laatste fles eraf is. Hij slaapt door tot 07:45 uur! De fles 's middags geven we iets later en nou geen huiluurtje meer!