Weinig productie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mamasboefje, 1 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Hoi,

Ik ben bijna 11 weken geleden bevallen met 26 weken door het HELLP-syndroom. Ik ben meteen na de keizersnede begonnen met kolven. In het begin 4 keer omdat 1 van de verpleegkundige zei dat dat genoeg was. Na een week ongeveer zei de lactatiedeskundige in het ziekenhuis dat dat veel te weinig was. Ik ben toen begonnen met 6 keer per dag te kolven maar mijn productie werd er niet meer door. Nu kolf ik 7 keer per dag maar nog steeds geen resultaat. Ik heb neusspray geprobeerd, ik gebruik een dubbelzijdige kolfapparaat, ik masseer van te voren mijn borsten, ik drink en eet voldoende, ik heb regelmaitg huid op huid contact met mijn baby en hij probeerd nu zelfs een beetje zelf te drinken maar het valt me op dat niets werkt. Ik kolf iedere keer 30/40 ml. Ik vraag me al die tijd af of het komt doordat ik in het begin zo weinig kolfde? Of kan het ook komen omdat ik kleine borsten (cup a) heb?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Wat vervelend dat je zo'n start hebt gehad met je kindje.
    Hoe gaat het nu met je?

Ik zou in jouw geval zeggen: schakel een lactatiekundige in die samen met jullie dit traject aangaat. Het is fijn om iemand in je buurt te hebben die je kunt bellen en die je bijstaat wanneer je het even niet meer weet of twijfelt.
    Ook kun je samen bekijken welke opties bij jullie wensen aansluiten en wat haalbaar is. Zo bepaal je je doel waar je naar toe werkt.

Los daarvan: 12-24 uur onbeperkt bij elkaar. Onbeperkt toegang tot de borst. veel van die tijd huid op huid, daarbuiten dragen/samen in bed, samen op de bank etc. En minimaal 12 x daags kolven in combinatie met massage en handmatig nakolven.

Je kunt nog fenegriek of domperidon overwegen.

Veel succes!

Deel Deze Pagina