partner geen rijbewijs, naar ziekenhuis hoe?

Discussion in 'De bevalling' started by loncocacola, Nov 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loncocacola

loncocacola Actief lid

Jan 13, 2008
    302
    0
    0
    Vanwege een medische indicatie moet ik in het ziekenhuis bevallen. Maar mijn partner heeft geen rijbewijs. Wat voor opties zijn er om toch in het ziekenhuis te kunnen komen als de weeen zijn begonnen of als mijn vliezen zijn gebroken?

Familieleden wonen allemaal ver weg. De enige optie die ik kan bedenken is een taxi te bellen. Hebben jullie nog meer ideetjes?

2. gevalletje

gevalletje Actief lid

May 3, 2008
    254
    0
    0
    ik lees mee, hier ook een partner zonder rijbewijs en wil geen vrienden of familie "wakker" bellen.

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    denk dat je enige optie een taxi bellen is.

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Een taxi neemt je vaak niet mee als je bezig bent, een ambulance ook niet ivm geen apparatuur voor baby's.
    Mijn buuf of vriendin brengt me weg mocht t nodig zijn.

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    waarom neemt een taxi je niet mee..?

en een ziekenwagen ook niet?
    Hoe moet je er dan komen?

Wat absurd dat een ziekenwagen je niet mee neemt maar je wel met je eigen auto kunt. In je eigen auto zit toch ook geen apparatuur.

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Bij mijn buurvrouw namen ze het risico niet iig, weet niet hoe t in andere plaatsen is geregeld.

Taxi's willen die rotzooi meestal niet in de auto hebben....
    Ja je moet er toch heen...ik heb dan t geluk dat ik mn buuf mag bellen haha maar anders had ik ook een probleem.

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik weet dat toen mijn zus accuut van huis naar het ziekenhuis moest ivm ontlasting in het vruchtwater. De vk de ambulance liet komen. Dat zou vast niet geheel zonder reden zijn geweest ,dus denk dat ambulancebroeders toch wel wat kunnen doen voor baby's

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou toch proberen om in je eigen netwerk iemand te regelen van te voren die je kan bellen. Vrienden / buren etc.
    Anders toch een taxi.

Een ambulance om deze reden bellen (omdat je zonder vervoer zit) werkt waarschijnlijk niet. Die wordt evt door een verloskundige ingeschakeld als de patient / baby in nood is.

Kwebbel

9. loncocacola

loncocacola Actief lid

Jan 13, 2008
    302
    0
    0
    Oh ik wist niet dat een taxi je niet meenam. Nou dan heb ik echt wel een probleem.

Enige oplossing is dan maar mijn zusje bellen, maar ja ze woont in Amersfoort, (zelf woon ik in Haarlem, voor haar is dat ongeveer een uur reizen als ze niet in de file zit) hoop dat ze het dan redt.

Begin wel effe te stressen nu. Stel dat mijn vliezen breken en de baby heeft in het vruchtwater gepoept, ja dan moet ik meteen naar het ziekenhuis, dan kan ik echt niet op mijn zusje wachten. Kan ik in zo'n geval dan wel de verloskundige bellen ook al ben ik onder controle bij de gyn en dat zij mij dan naar het ziekenhuis kan brengen?

10. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Als de vliezen breken en je treft ontlasting aan ,bel je gewoon meteen de ambulance. Verder zou ik proberen niet teveel te stressen ,vaak als de weeen beginnen heb je nog flnk wat tijd.

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    heb je helemaal geen vriendinnen of je man vrienden die bereid zouden zijn je weg te brengen?

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Mijn nicht is door de verloskundige naar het ziekenhuis gebracht. Die was zelf met de auto. Misschien kan dat bij jou ook? Ik neem aan dat de meeste vk's wel met de auto komen en dat ze niet te beroerd zijn je mee te nemen. Of zie ik dat verkeerd?

13. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Inderdaad, mss wil je vk je wel meenemen naar het ziekenhuis..

En anders kun je toch nu alvast contact opnemen met een taxicentrale bij jullie in de buurt? Vragen wat hun beleid is tov zwangere/bevallende vrouwen? Je kunt dan mss afspraken maken, zodat je nu al zeker weet hoe of wat....

14. loncocacola

loncocacola Actief lid

Jan 13, 2008
    302
    0
    0
    De vriendinnen die bij mij in de buurt wonen, hebben geen rijbewijs en andere vriendinnnen wonen ook allemaal ver weg. En vrienden van mijn partner, 1 heeft geen auto, de ander heeft zijn eigen zaak en werkt in zijn eentje. Dus ook geen opties daar.

Ja ik zit in een lastig parket. Misschien kunnen we wel iets met de buren afspreken of zoals loetje zegt even contact opnemen met een taxicentrale hoe zij daar tegenover staan om zwangere/bevallende vrouwen naar het ziekenhuis te brengen.

Dank voor jullie reacties in ieder geval.

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Met spoed vervoert een ambu je natuurlijk wel!
    Mijn buuf had met 30 weken al weeën en ze namen haar echt niet mee omdat ze t risico niet namen.
    In Nederland schijnen er maar 2 ambu's te zijn die echt apparatuur hebben voor hele kleintjes.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi Loncocacola,

mijn man heeft ook geen rijbewijs, dus dat heb ik bij de VK even gemeld en gevraagd hoe en wat als we toch naar het ziekenhuis zouden moeten, (ik beval in principe thuis, ben nu officieel 3 dagen overtijd, dus volgens de boekjes mag het nog). Aangezien zij dan toch meegaat, konden we bij haar in de auto stappen, geen probleem.
    Dat doet ze natuurlijk niet bij iedereen en als ik zelf ga bedenken op het moment dat ik weeen heb van: Shit, wil toch naar het ziekenhuis en daar bevallen, dan zullen we zelf iets moeten regelen. In ons geval worden dat vrienden die hier even verderop wonen.

Je zusje lijkt me absoluut geen optie, als die zo ver bij je vandaan woont, dus ofwel taxi, of met je VK, volgens mij zijn dat dan de enige goeie opties die je hebt. Of idd toch buren....

17. 078mama

078mama Niet meer actief

Als jij een ambulance belt en je geeft aan geen vervoer te hebben nemen ze je echt wel mee hoor. En anders een taxi bellen en niet zeggen dat je gaat bevallen. Daar komen ze vanzelf wel achter... Klinkt gemeen maar dan moeten ze maar niet weigeren.

18. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Handig voor topicsterter al die VK tips... maar ze geeft zelf aan dat ze bij de gyn is en NIET bij de vk ;)

ik ben het met beatrice eens... ;)

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Als je met spoed naar het ziekenhuis moet (bijv omdat de baby in het vruchtwater heeft gepoept) neemt een ambulance je natuurlijk wel mee.

20. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Toen ik met weeen in de auto zat, leverde dat helemaal geen troep op. Dus ik zou gewoon een taxi bellen en niet van te voren zeggen dat je aan het bevallen bent. Als je zelf zorgt dat de boel niet vies wordt, kunnen ze je toch niet weigeren? Zo'n kraammatrasje en een vuilniszak mee om op te zitten en dan moet het toch goed gaan?

Ik heb wel vaker gehoord dat mensen met de taxi zijn gegaan hoor. De bus en de fiets zijn nu even geen optie toch.... ;). Misschien nog even een spoedcursus voor je partner om zijn rijbewijs te halen anders...?

Share This Page