Hoi allemaal, Even een vraagje voor degene die dit herkennen of mij dit kunnen uitleggen. Vanmorgen heb ik een echo gehad ivm druppeltje bloedverlies. Echo zag er goed uit zei de gyn. De kleine was heel bewegelijk en geen verklaring voor het bloedverlies. Helemaal gerustgesteld gelukkig! Nu kwam ik thuis en bekeek ik even de foto van de echo, en vond ik het net lijken alsof de kleine wel heel weinig ruimte heeft.. of lijkt dit nu zo? Woensdag heb ik de geplande controle staan bij de gyn. Zal het dan ook wel even vragen.. maar zelf mn man zei het, lijkt wel of het hoofdje klem zit ofzo, kan denk ik niet maar het lijkt wel zo op de foto.
In het begin hebben ze alle ruimte en stuiteren ze rond..nu is het even wat krap. Komt vanzelf weer beetje ruimte bij...maar volop bewegingsruimte is er gewoon niet bij.
Later in de zwangerschap zul je meer vruchtwater zien...daarna weer wat minder. Hangt inderdaad van het stadium van de zwangerschap af. Als er iets niet goed was geweest hadden ze het wel gezegd hoor.
Geen zorgen! Het ligt er bovendien ook net aan hoe de echo gemaakt is, welke beweging er op dat moment gemaakt werd, etc. Vertrouw erop dat het allemaal heel erg flexibel is daarbinnen, en dat je baby echt niet klem zit met het hoofdje. Mooie echo hoor!
Dat komt ook door het drukken op je buik met dat echo ding. Ik heb zelf ook met 16 weken een echo gehad en op het scherm zie je gewoon de ruimte kleiner worden als ze drukken om goed te kunnen kijken. Niks aan de hand hoor