Hoi Sinds ruim een week heb ik last van tintelingen in mijn rechterhand en arm. Alsof mijn hand in slaap gaat vallen, zeg maar. Nu heb ik in een yoga boek wel gelezen over zelfmassage, en daarvoor moet je je arm boven je hoofd houden en dan wrijven maar... Zie je me al zitten op mijn werk Ik draag geen strakke juwelen, de mouwen van mijn kleren snijden niet in mijn huid. Iemand ervaringen, tips? Het doet geen pijn of zo, maar het is gewoon vervelend. Ik heb de hele tijd de neiging om met mijn hand de tintelingen weg te schudden... Bedankt alweer!
pff heb ik met links... om gek van te worden. meestal beweeg ik mn arm wat heen en weer, dan gaat het vanzelf over... schijnt vaker voor te komen tijdens een zw.schap
Ik wordt bijna iedere ochtend wakker met slapende vingers! Komt denk ik ook door al het vocht wat ik vast hou. Ik masseer het weer weg!
Ik heb het onmiddels in beide handen..en van elke hand zijn er een paar vingers die continue verdoofd zijn. Heel vervelend gevoel. Het schijnt straks allemaal weer voorbij te gaan. TS moet nog een hele tijd. Ze adviseren om 's nachts polsbeschermers ( zoals met skaten) te dragen, om je pols recht te houden. Dat schijnt te schelen...
dank je wel voor de reacties. Hellen: ik heb er liggen thuis. Ik ga het proberen. Baat het niet... Groetjes
Het gekke is dat ik er alleen 's nachts last van heb. Ik word er zelfs wakker van en dan maar een paar keer schudden met die handen en dan moet het wel over zijn. Het is raar maar bij alle 3 de zwangerschappen heb ik er last van gehad.
Op zwangerschapsyoga zei mijn juf dat die tintelende handen worden veroorzaakt door zenuwen die in je schouders bekneld raken. Door het vasthouden van vocht en slechte doorbloeding ofzo. Volgens haar helpt het als je een schoudermassage krijgt. Je kan tijdens het masseren zien waar de "problemen" zitten, want daar blijven witte plekjes in je huid zitten, door de slecht doorbloeding. Ik heb zelf geen last van tintelende handen (althans niet chronisch), maar wordt dan ook regelmatig door manlief even goed gekneed
Heb ik ook, idd het carpaal tunnel syndroom. Komt omdat je bloedvaten dichtgedrukt worden door vocht ed. Als je dan ook nog met je handen dubbel slaapt zoals ik word t er niet beter op Maar na de geboorte is het meteen over hoor. Als het zo tintelt kun je alleen maar zorgen dat het bloed weer kan stromen dppr je arm bv recht te leggen.
ik had bij de eerste veel last van gaat naar de zwangerschap over als dat niet geval is kan je geopereerd worden eraan.bij mijn deed ook vreselijk veel zeer als me hand sliep ik heb een soort van brees gehaald bij de apotheek een pols brees dit werkt redelijk het houd je hand in de zelfde stand e dus minder kramp haha
hier ook last van de tintelingen eerst ind alleen snachts en toen later in de zwangerschap ook overdag het is erg vervelend alleen weinig aan te doen ik ga wel naar de fysio ervoor en dan gaat het iets beter maar ben nu bijna 37 weken zwanger en het is nu zelfs zo erg dat ik in 2 vingers geen gevoel meer heb en krachtverlies dus hoop ook echt dat het na de zw schap voorbij is