Hallo! Ik ga deze maand weer een weekje naar mijn familie/vrienden in Nederland met mijn dochter. We reizen vrijwel altijd alleen (nu helemaal omdat ik met de vader uit elkaar ben gegaan dus hij gaat niet meer mee uiteraard). Tot nu toe ben ik altijd met de auto gegaan, ging altijd supergoed met stops. Avond/nacht gaat helemaal goed met haar, alleen ben ik zelf geen nachtmens en trek ik de laatste 2-3 uur dan bijna niet (is steeds een reis van minimaal 6,5 uur, en dat is zonder stops) maar sinds ze loopt is het best een drama... overdag wil ze niet de hele tijd vast zitten in de auto, wat ik kan begrijpen, maar ik wil ook niet elke 1,5/2 uur een half uur/uur pauze hebben want het IS al zo'n lange reis. Nu twijfel ik dus tussen het vliegtuig en de trein.... Met het vliegtuig zou ik met de auto heen kunnen rijden (ongeveer 1,5u), daar parkeren, 1,5 uur vliegen naar Amsterdam en dan vanaf Amsterdam met de trein naar eindbestemming (ongeveer een uur). Met de trein heb ik 2 of 3 overstaps en dan duurt de reis 6,5-7 uur. Dus net zo lang als met de auto, of eigenlijk korter want ik zit niet met extra stops. Qua kosten is het een beetje gelijk. Ongeveer de helft goedkoper dan met de auto.. (vorige keer met de auto kostte me ongeveer 300 euro aan benzine.. echt om te huilen, was nooit een issue want hier was het altijd ongeveer 1,50 per liter maar nu het 50/60 cent per liter omhoog is gegaan is het niet meer te doen) Wat is nou beter met een kleine ontdekker die nergens bang voor is? Vliegtuig of trein? Heb je al eens (alleen) met een dreumes gereist en hebben jullie tips voor mij???
Is wel makkelijker ook met bagage... geen regels/gewicht enzo... kan natuurlijk niet kei veel meenemen omdat ik maar alleen reis en alles zelf moet tillen.. maar het is wel bijna van deur tot deur.. met vliegtuig zit ik wel nog met de reis erheen, op tijd er zijn, met de trein naar mn bestemming.. en dan ook nog een bus haha
Ik zou ook voor de trein gaan! Toen onze oudste 1,5 was, hebben wij ook een lange reis gemaakt met de trein. Was echt wel een uur of 10 zelfs. Weliswaar met z’n tweeën, dat wel, maar ging echt super goed. Ik zag er van te voren zo tegen op, maar ze vond t juist geweldig! Veel te zien, je kan heen en weer lopen tijdens je reis. We hadden wat kleine cadeautjes mee, zodat ze af en toe een nieuw speeltje had onderweg. Voldoende eten en drinken mee. En dat alles maakte het prima te doen!
Team trein hier. Ben ooit met een dreumes en peuter 2 dagen gaan treinen met een nachttrein erbij om ergens te komen en dat is echt ideaal met die ukken. Ze konden rondlopen, veel te zien en als ze echt even uit hun dak gingen kon je naar een andere coupé wandelen om ze rustig te krijgen.
Trein is echt een aanrader! Overstappen gebruiken om even lekker de benen te strekken en bewegen of een ijsje te halen. Neem een handige rugzak en rolkoffer mee voor jullie spullen. En voor je kind een mini rugzakje met de knuffels en wat speeltjes. Verder een tablet of dvd speler met kinderfilms.