Djayson is nu 10 weken oud.. (geboren met 37 weken) Sliep eerst van half 12 tot 6 a half 7 door.. Ik ben de flessen gaan ophogen naar 5x165cc ipv 6x135cc.. Djayson ging hierdoor overdag ook 4 uur slapen wat logisch is.. Ik moest hem vaak wakker maken voor de fles van 4 en 8 uur.. nu word hij ineens om 4 a half 5 wakker s nachts.. heeft geen honger maar is gewoon wakker.. kan het zijn doordat hij overdag langer slaapt zijn ritme omgooit? is het verstandig terug te gaan naar 6x135cc??
Ik zou eerder denken dat zijn slaapritme verstoord is doordat jij hem op gezette tijden wakker maakt... Ik zou hem lekker op verzoek laten komen, zodat hij leert dat als hij moe is, hij gewoon mag slapen.
maar gaat hij dan niet s nachts meer komen ? en dan komt hij waarschijnlijk op 4 flessen uit.. Hij weegt nu ik denk ongeveer 4,5 kg.. dus gewoon voeding geven als hij zelf komt? tijden van voeding zijn nu : 8-11-16-20-24 na de fles van 8 heeft hij dus weer sneller honger.. dus komt er dan niet teveel tijd tussen 11 en 16 als ik hem laat door slapen, of gaat het dit zelf regelen als ik wel op verzoek voed?
Ik maakte Iris ookaltijd wakker voor de fles hoor; zij heeft nooit haar ritme omgedraaid. Misschien toch proberen om m als hij 's nachts wakker is een flesje aan te bieden? Heb je dat geprobeerd of hoefde hij dat niet? Kan best dat hij toch n beetje honger heeft door minder flessen..
vanacht had hij echt geen honger.. dat merk ik anders wel.. heb besloten hem niet meer wakker te maken voor de voeding overdag, want misschien gooi ik zijn ritme wel door de war doordat ik hem elke keer uit zijn slaap haal..