weinig slapen overdag....5 weken sprong?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door petra2278, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    hoi hoi,
    sinds 5 dagen, dus sinds ze 6 weken is, slaapt onze uk niet zo best meer overdag.
    ze slaapt van 23:00 tot 09:15 (met 1 voeding tussendoor) en 's middags van 14:30 tot 18:00 uur. Verder is ze wakker, tuurlijk wel eventjes gezellig maar voornamelijk huilerig/jengelig. Duidelijk moe maar niet in slaap kunnen vallen....

herkenbaar?
    een sprong?

t zal ook wel mama-honger kunnen zijn, maar t slapen ging juist zo goed 2 weken lang...(sinds we inbakeren)...en nu zijn we weer terug bij af...

2. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hoi Petra,

Ik vind het nog niet zo weinig hoor, helaas heb ik ook een slechte slaper. Hij slaapt van 22:00 tot ongeveer 07:00 en overdag alleen wat korte slaapjes. Vaak in de ochtend een uurtje en in de middag en vooravond 1 of 2 uurtjes.

Bij mij helpt de draagdoek hem met inslapen. Als hij weer eens niet in slaap komt in zijn bedje doe ik hem in de doek en dan slaapt hij meestal binnen 15 min en slaapt hij wel een uur of 2.

Dat zou je kunnen proberen?

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hoi Petra,
    Weinig slapen overdag is ook een mogelijk symptoom bij reflux. Ik weet niet of ze ook andere symptomen daarvan heeft, zoals veel hikken en boeren, niezen, eventueel spugen, eventueel erg gulzig drinken? Het hoeft niet zo te zijn hoor, maar het kan wel.

Doet ze wel nog dutjes? Dan kan het zijn dat ze moeilijk in een diepe slaap komt. Daar kun je bij helpen door als ze wakker wordt en wellicht heel fit lijkt, haar toch weer een speen te geven (als ze die heeft), knuffel erbij, slaapliedje aan... Een ritueel rond slapen gaan wil ook nog wel eens helpen (bijvoorbeeld altijd: gordijnen dicht, sokjes en broekje uit, slaapzakje aan, knuffel, speen, muziekje, kus) om het moment van slapen gaan te leren herkennen.

Ik weet hoe vermoeiend het is voor jou... Als ze jengelig is zou je denken dat ze toch wel meer zou willen slapen dan ze nu doet. Maar slapen moet je echt leren en dat kost sommige baby's moeite. Succes!

4. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als ze de laatste 2 weken goed sliep met het inbakeren zou ik idd denken aan een sprongetje, deze duurt niet zolang nog, dus het zou vandaag of morgen dan wel weer beter gaan..

5. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Wil nog even toevoegen dat refluxklachten vaak beginnen rond 5 weken. Dus hou even in de gaten. Maar sprongetjes en dergelijke zou natuurlijk ook gewoon kunnen.

Deel Deze Pagina