koorts op en neer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door almika, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    wellicht al tig posts over te vinden:)

ons kleine mannekek heeft echt heel erg last van z'n tanden. nu heb ik op een donderdag bij hap gezten, koorts 39,6 rood oor wangen,beetje gezwollen ook, niks eten wel drinken. bij tandvlees insmeren zette hij het op gillen maar toch even langs hap geweest, niks aan de hand gelukkig. moest sprayen en oordruppelen toch wat verkoudheidsklachten.... ik wist ook dat ie aan het rotzooien was met tanden en ja hoor. 2 dagen later tand vijf...toen weer verhoging 2 dagen..en ja hoor tand zes. twee tanden in 3 dagen dus. nu heeft hij weer koorts 38.4 ben 9 dagen verder...weer tanden of kan het nog zijn dat ze nu doorgroeien? het maakt mij beetje verontrust..:(

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Heeft hij 9 dagen lang alleen maar boven de 38,5 gehad? Dan zou ik toch maar even langs de huisarts gaan. Zo ie zo vind ik persoonlijk zulke hoge koorts niet typisch "tandenkoorts". Volgens mij is er meer aan de hand, maar dat kan aan mij liggen hoor!

Kan mij niet heugen dat mijn zoon met tanden door komen zo lang zulke hoge koorts heeft gehad. Hij heeft dan hooguit 38.3 en hoger echt gewoon niet! Zelfs niet als er meerdere tanden op komst zijn!

Zoonlief heeft nu ook hoge koorts (Schommelt tussen 38,7 en 39,5). En zijn temp kan echt heel erg per keer schommelen. Ik geef hem geen zetpil, maar meer omdat hij niet extreem huilerig of hangerig is op dit moment. Maar zijn koorts gaan, ook zonder zetpil, op en neer zeg maar. En het risico van zetpillen geven is dat als je een zetpil geeft, de koorts ineens weg lijkt te zijn. Maar zodra de koorts terug is, schiet de koorts als een rakket omhoog.

Als het tandenpijn is, helpt ook nog wel eens een nat washandje dat even in de vriezer heeft gelegen. Dat verdoofd de pijn van het tandvlees.

Sterkte!

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Van tanden krijgen ze geen hoge koorts is mij verteld door de kinderarts, waarschijnlijkj iets van een virusje erbij te pakken.

Zou toch even overleggen met je huisarts

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tandjes zijn niet de oorzaak van hoge koorts, mijn zoon heeft ook al dagen koorts ook bij kinderarts geweest, daar werd mij ook verteld dat tanden alleen verhoging veroorzaken tot 38,5.

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Meestal als die kleine van mij zo aan het sukkelen is met koorts zit er een oorontsteking ( al is hij dan snachts ook niet te troosten)

Tanden koorts kwam hier tot 38.9. En dat is meestal een dag of 2

6. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    Koorts is niet al 9 dagen...maar dag wel twee dagen niet dan weer verhoging en steeds na de verhoging komt er plots een tand....ik weet dat ze zeggen dat tandenkoters niet hoger komt als 38 maar weet inmiddels beter.....vindnu alleen zo lang duren

7. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    O ja toch maar afspraak ha gemaakt

Deel Deze Pagina