Dreumes in de Efteling

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loki09, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Zaterdag gaan we naar de efteling. Hebben het gekregen anders hadden we nog een jaartje gewacht omdat mij lijkt dat een dreumes (16 maanden) er niet gek veel aan heeft. Of zie ik dit fout?

Dus de vraag: Waar is jullie dreumes (1-1,5 jaar) allemaal in geweest?

2. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    In veel!

- Piranha (wel goed vasthouden en ze moeten tegen een beetje water durven) Had haar de 1e keer met 8 mnd in de draagzak, 2e keer gewoon vast, maar zij zit rustig stil. Niet aan te raden met een kind dat veel beweegt

- Droomvlucht
    - Speeltuinen
    - Die ouderwetse auto's
    - Carnaval
    - Volk van Laaf
    - Die bootjes op het water (die heel rustig waren)
    - Treintje
    - Trapauto/trijntje
    - Pagode
    - Pandadroom, vond ze leuk met het brillentje
    - Spookhuis, vond ze harstikke leuk, was bang dat ze het eng zou vinden
    - Fata Morgana
    - Sprookjesbos
    - Carrousel
    Dus eigenlijk is ze alleen niet in de bobbaan en achtbanen en het grote schip geweest.

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Wij gaan zaterdag ook. En "al" voor de 2e keer.Ze kunnen In; sprookjes bos, laafland, fatamorgana, carnaval festival, droomvlucht, panda droom, indische waterlelies. Als ze al kan lopen door doolhof, dat ding dat de lucht in gaat.. Weet de naam even niet :) De bootjes. Genoeg om een dag mee vol te maken. :)

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

16 maanden is hartstikke leuk hoor!
    Efteling is altijd leuk!
    Jongste was de 1ste keer 9 maanden en vond het toen al erg leuk.
    Met een 2de doe je zulke dingen veel sneller omdat die gewoon mee gaat met de oudste.

Ze mogen ook al in heel veel atracties, in de bob mogen ze ook als ze lopen (niet gedaan met zoon van 20 mnd). Alleen niet in de achtbanen, maar daar mag dochter ook nog steeds niet in.

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Efteling is inderdaad altijd leuk, maar helemaal als ze ook her en der in mag maar zo te horen komt dat wel goed! Ben benieuwd wat ze ervan vind zaterdag :D

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    yolanthe mogen ze dan al in de bob? Wist ik niet :)

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja mag gewoon. staat er ook bij Zo gauw als je zelf kunt lopen gaan deze deuren voor je open.

hier ging zoon lief ook gelijk mee in alles alleen de achtbanen en het schip niet.

de eerste keer was met 8 maanden maar toen was het nog niet zo leuk. daarna met 14 maanden en dat was echt gaaf.

vooral als je je kindje gewoon mee neemt is alles kun je er echt van genieten

8. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik ga volgende week al haha erg vroeg ik weet het en ze heeft er helemaaaaal niks aan:) mn opa en oma nemen heel de familie mee.
    Ach al is het alleen maar voor de carnaval foto ;)

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en ach, er is geen fijner park om te wandelen dan de Efteling :) . Fijne wegen, genoeg mensen om te bekijken... Alleen hopen op lekker weer.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Haha nee je dochtertje zal het weinig uitmaken of ze in de Efteling wandelt of door een bos :D. Ach is toch wel gezellig een dagje efteling.

11. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Nee daarom... Hahahaha

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Hartstikke leuk al op die leeftijd hoor, wij zijn op de 1e verjaardag van mijn zoontje al geweest, en we hebben een superdag gehad. Toegegeven, op de kinderboerderij had hij het waarschijnlijk net zo erg naar zijn zin gehad, maar toch :)

Wat we met hem hebben gedaan:

- de stoomtrein
    - droomvlucht
    - carnaval festival
    - lavenlaar
    - sprookjesbos
    - carrousel
    - alle speeltuin-dingen (wipwap, draaimolens, schommels, enzv)

Wij hebben een rustig tempo aangehouden, en de kleine heeft ook nog 2 keer in de wagen liggen slapen, dus verder geen andere attracties, maar er zijn zat dingen die op die leeftijd ook prima kunnen, zoals:
    - fata morgana
    - monsieur Cannibale
    - oldtimer auto's
    - bootjes
    - ronddraaiende bootjes met die walvis
    - vliegende pagode
    - pandadroom (misschien niet zozeer de film, maar wel de ruimte daarna met al die dieren)

Overigens las ik dat sommige mensen ook met een kindje van die leeftijd in de piranha zijn geweest, maar dat zou ik persoonlijk niet doen. Ongetwijfeld is de kans dat er iets mis gaat heeeeeeeel klein, maar het kan er toch wel eens onverwacht ruig aan toe gaan, met plotselinge klappen. Ik moet er echt niet aan denken dat een kind zich net op zo'n moment even loswurmt of zo.

13. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Mijn dochter zat de eerste keer vast in de draagzak en de 2e keer geknoopt in mijn jas. Ik zet haar niet gewoon op een stoel neer. Stel je voor dat ze overboord flikkert.. Pff moet er niet aan denken. Er gaan overigens heel veel kleintjes in. En sommige zitten dus wel gewoon los op een stoel. Dat vind ik echt onverantwoord.

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Ja, dat vind ik inderdaad ook een groot verschil hoor, in een draagzak o.i.d. of los.

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bedankt allemaal!

Deel Deze Pagina