Mijn zoontje wou nooit een speen of knuffel. Maar van een spuugdoek word hij helemaal blij en dat is nu echt zijn troost. Hij raakt er steeds meer aan gewend. En kan nu echt niet zonder doekje slapen. Alleen vind ik het nogal eng omdat ik al 2x gezien heb dat hij hem op zijn gezicht legt. En hij gaat ineens op zijn zij liggen met zijn doekje bij zijn mond. Wie heeft hier ervaringen mee? En wat zouden jullie doen? Als ik hem afpak word hij wakker en gaat hij huilen..
Ik denk dat een los doekje echt geen kwaad kan met ademhalen hoor. Mijn zoontje ligt met een knuffel en hij vindt het heerlijk als deze tegen zijn gezicht aan ligt. Soms legt hij hem zelf op zijn gezicht, maar kan volgens mij weinig kwaad. Het is wel zo dat hij nooit met zijn knuffel op zijn gezicht in diepe slaap gaat. anders kan je proberen het doekje niet weg te halen, maar het anders weg te leggen als het je toch niet lekker zit.
mijn zoontje slaapt met een hydrofiel.... soms vind ik het ook wel spannend hoor! maar hij stikt er niet in...
Onze kleine man slaapt ook met een hydrofiel luier, al van kleins af aan. Ik denk ook dat het niet veel kwaad kan.
Zie ik het goed en is hij al een jaar..? Sowieso zou ik me er geen zorgen om maken. Ze stikken echt niet zomaar.
probeer het zelf maar eens uit: Leg het doekje op je gezicht en kijk of je er doorheen kan ademen. Onze dochter slaapt ook alleen met een doekje (ow wacht: en een speen- maar doekje is het belangrijkst) maar ik vind het prima. Ik leg zelfs regelmatig in de auto, het doekje juist zelf op haar gezichtje om even de wereld buiten te sluiten en zodat ze het doekje lekker op haar gezichtje kan voelen. In de hoop dat ze dan gemakkelijker in slaap valt. En er zijn ook kinderen die juist alleen met een doekje over het gezicht willen/kunnen slapen... Als het gewoon katoen is kan het geen kwaad volgens mij.
Hier een knuffeldoekje (doekje met konijnenhoofje eraan) en dat legt ze zelf geregeld op haar gezicht, dat vind ze heerlijk! Ik vond het in het begin ook heel spannend maar ik geloof niet dat het kwaad kan... Snachts als wij gaan slapen leg ik het beestje vaak in een hoek.
Ja hij is al een jaar.. Ja dat is wel zo.. En aan de ene kant ben ik blij dat hij ergens troost aan heeft.. Ben blij jullie reacties te lezen.. Moet me toch minder druk maken haha
Hij is al een jaar? Dan zou ik me er echt geen zorgen om maken. Mits het een "gewoon" spuugdoekje is, dus hij hem niet om zn hals kan verstrikken.
Dochterlief slaapt hier met een totdoekje gemaakt van een stukje kussensloop, legt ze ook regelmatig op dr hoofd of slaapt met dat ding in/bij dr mond. Ze stikken er echt niet zo maar in en ze ligt er ook vaak lekker op. vind ze heerlijk! X
Hee Fairytale!! Hoe gaat het met B? L slaapt ook graag met een doekje. Ik maak me daar geen zorgen over. Een hydrofiel vind ik enger, omdat ik niet wil dat er een knoop ik kan komen, maar een spuuglapje lijkt me prima?
Ik zou me ook niet zo druk maken.. Hier slaapt ze ook met een doekje en het gaat goed. Als ze diep slaapt haal ik het doekje weg
Ik denk dat het ook wel kan. Je ziet veel kleintjes die het prettig vinden om iets op het gezicht te hebben tijdens het in slaap vallen. En idd, als hij al 1 jaar is zou ik me helemaal niet zoveel zorgen meer erom maken, dan kan hij zelf prima het doekje ervan af halen als hij er last van heeft.
Heb het destijds bij het cb nagevraagd en die zeiden ook dat het geen kwaad kan, omdat het van katoen is. En mijn zoontje was toen pas een half jaar.