dilemma

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mensis1978, Sep 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mensis1978

Oct 31, 2008
    47
    0
    0
    verpleegkundige
    amsterdam
    Sinds een week wil mijn zoontje niet meer na de fles van 4 uur slapen.

Hij slaapt nu als volgt:

07.30-08.00 wakker
    om 09.30-1000 weer naar bed
    slaapt dan tot 11.00-11.30
    om 1200 uur weer de fles.
    Slaapt dan van 13.30 tot ongeveer 15.00
    Krijgt dan weer tussen 15.30 en 1600 de fles.
    Maar daarna wil hij niet meer slapen, misschien hooguit een half uurtje. Om 17.30 krijgt hij dan de groentehap en de laatste paar dagen geef ik dan maar om kwart voor zeven al zn fles want dan trekt hij het echt niet meer! Dan slaapt hij gelijk tot een uur of acht de volgende ochtend.
    Zo lijkt het mij een goed schema, maar ik vind het zo zielig als hij zo moe is en ik hem dan nog wakker moet houden maar zou niet weten hoe ik het anders zou moeten doen!

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    hey, hoe oud is je zoontje? hij heeft ongeveer het zelfde schema als mijn zoon namelijk. die is bijna 11 maanden!

3. Skye

Skye Niet meer actief

Nou, ik neem aan dat je zoontje ouder is als 4 maanden (omdat je groentehap geeft). Kyra hier is 4 maanden en die slaapt een stuk minder als jouw zoontje. Die slaapt hoogstens 2 x per dag en dat was het. Naar mijn idee gaat het toch goed zo. Als hij vrolijk is, dan moet je je niet druk maken

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben hier ook zo'n rotperiode gehad, waardoor ze soms zelfs al om half 7 op bed lag s avonds. Met een bad probeerde we het nog te rekken vaak... Maarja, ik zeg rotperiode: Maar ze deed het er wel goed op, ook al was het echt even rekken zo vroeg in de avond.

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Milan slaapt tegen het einde van de dag ook moeilijker.
    Een oplossing heb ik niet. Hier probeer ik 'm toch nog effe neer te leggen, al is het maar voor 30 minuten.
    En als hij echt moe is dan gaat ie naar bed, dan maar iets vroeger.

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    half 7 op bed is toch niet raar voor zo'n kleintje? Hier ging ze heel lang rond 18 uur op bed om d enacht te beginnen en tegenwoordig is het vaak 18.30 tot 18.45 dat ze naar bed gaat.
    Kortom hier heel normaal hoor

7. mensis1978

Oct 31, 2008
    47
    0
    0
    verpleegkundige
    amsterdam
    Mijn zoontje is bijna 6 maanden, het is ook niet erg om hem zo vroeg naar bed te doen maar als ik om 17.00-17.30 een groentehap geef en dan om kwart voor zeven weer een fles is dat teveel voor hem dan drinkt hij zn fles weer niet leeg! Dus daar zit ik dan mee. Verder doet hij het super hoor, het is echt een supervrolijk mannetje, alleen dat wakker houden vind ik zo zielig maar 18.00 op bed leggen is geen optie.

8. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    Hey, ik heb ongeveer hetzelfde schema voor mijn zoontje, die slaapt 's morgens een uurtje of anderhalf uur en 's middags tegen 1 uur gaat 'ie ook weer naar bed voor ongeveer 2 uurtjes slaap, dan maak ik 'm weer wakker voor z'n fles van 3 uur. na die fles blijft 'ie wakker. Dit doen we al ongeveer een maandje zo, in het begin redde hij het net niet, dan sliep hij vaak een kwartiertje in de box zo rond half 6, we maakten hem dan wel wakker na een kwartiertje omdat we bang waren dat hij dan 's avonds moeilijk zou slapen, maar dan was hij weer fit genoeg tot bedtijd (ong. 7 uur). Nu redt hij het wel goed tot zijn laatste fles. Ik heb ook ergens gelezen dat als je kindje 's nachts genoeg slaapt (12 uur) dat hij aan 3, 3.5 uurtjes slaap genoeg heeft overdag, al is natuurlijk elk kindje anders maar bij ons gaat dat wel op.

9. sannie306

sannie306 Actief lid

Jul 26, 2008
    316
    0
    16
    Female
    Rotterdam
    is het geen mogelijkheid om hem na zn groente naar bed te brengen en hem dan bijv. om 20.00 wakker te maken voor de laatste fles en hem daarna weer terug naar bed te brengen??

dan hoef je hem iig niet wakker te houden en zit er toch genoeg tijd tussen de groente en de laatste fles

Share This Page