hoi, Ik heb te horen gekregen dat mijn vriend 15mlj-ml aan zwemmers heeft waarvan 0%snel 16%traag. Ze begon meteen met inseminatie ifv te gooien. Dus ik schrok me wild en was helemaal van slag. We wachten nu op de volgende uitslag van het nieuwe monster, maar is de bovenstaande uitslag reden voor echte zorgen? Wie kan mij hier wat meer over vertellen? alvast bedankt! ilona
dit had ze op een papiertje meegegeven. ik heb dat wel zo begrepen wat jij zegt. maar dat is mij niet verteld. Ze begon eigenlijk gelijk over ivf en daar maak ik me nu best druk om.
als je maar 16% levende cellen hebt en die zijn ook nog eens traag ja dan denk ik dat ivf wel nodig zal zijn, maar ja de wonderen zijn de werld nog niet uit. een oude buurvrouw van mij die man had maar 1% wat levend was en ook traag die moest spuiten voor ivf 2 pogingen niet aan geslagen en zouden ze voor de derde poging maar is ze gewoon zwanger graakt. dus ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit meis. maar volgens mij is 16% zaad niet echt goed om zwanger te raken sorry meid. maar misschien is het tweede onderzoek wel veel beter. moet je eens met het ziekenhuis overleggen of je zo wel op de normale manier zwanger kunt worden. je kunt het altijd vragen. maar het lijkt mij niet. liefs
uiteindelijk is er maar 1 goeie spermacel nodig die het haalt misschien kan het wel maar duurt het langer dan normaal.
bedankt voor je reacties! Ik hoopte alleen wel op een wat positievere Ik begreep het allemaal niet zo goed. Het ging zo snel allemaal en had ook niet het gevoel dat ik tijd kreeg om vragen te stellen. Mijn cyclussen liggen rond de 43dagen en de gyn vond het raar dat ik mij eisprong zo laat had dat leek mij heel logisch? ze vroeg zich ook gelijk af of ik wel een eisprong had? Ik temp en ik gebruik ovu-testen. Ik heb duidelijk afgelopen cyclus een ei gehad. ik weet gelukkig dat er inderdaad ook wel hoop is. Mijn vader had traag zaad en mijn moeder had verkleefde eierstokken. er was hun verteld dat ze nooit kinderen konden krijgen. maar toch hebben ze 2kinderen gekregen! maar dat neemt niet dit verdrietige onzekere gevoel weg. Ik hoop zo dat het vrijdag beter nieuws is. En dat ze de tijd neemt voor mij. Ik voelde me een beetje een nummer. dus a.s vrijdag zit ik met een lijstje voor haar neus! sorry, ik weet dat jij mij niet kunt helpen,maar het lucht wel op om mijn gevoelens te delen. liefs
he meid ik vindt het ook helemaal niet erg dat je dit mij allemaal verteld. als het oplucht dan ben ik blij dat je mij het verteld. ik begrijp dat dit heel erg k*t is dat je dit allemaal te horen hebt gekregen. en ik hoop voor jullie dat er op een gewone manier toch een kindje verwekt kan worden. maar ik denk het niet. en dan kan ik wel tegen je zeggen van natuurlijk wel, maar daar heb je niks aan dan heb je 2 keer een teleurstelling. ze zeggen met ivf lukt het wel toch ook al is dat altijd afwachten maar dan kun je in ieder geval denken dat je misschien ooit een kindje mag hebben. ook al gaat het op een andere manier en gaat het even duren je hebt dan wel een kindje van je beiden. ik hoop dat je vrijdag goed geholpen word en neem inderdaad maar even een briefje mee met vragen die je hebt, want als je daar zit en je hebt zoveel vragen dan vergeet je echt alles en denk je van wat zou ik nou ook al weer vragen. tnminste zo ging dat bij mij wel. he meid heel veel succes met alles en ik zal voor jullie duimen. als je ergens mee zit je kan altijd je verhaal even kwijt bij mij. je kan ook prive bericht sturen hoor het mag allemaal ik hoor het van je liefs
Hallo Ilonaa, Bij mijn vriend was de eerste keer geen enkele levende zaadcel gevonden, echt 0 en nu de tweede keer geen topzaad, maar wel veel betere waardes. Er is zoveel dat invloed heeft op zijn zaad (roken, alcohol, beroep, onderbroek ) en op basis van één semenanalyse kunnen ze nog geen conclusies trekken, dus een tweede semenanalyse lijkt me sowieso nodig! veel sterkte
hoi, Het staat ondertussen vast dat het niet vanzelf gaat. Afgelopen vrijdag hebben we de uitslag van het tweede onderzoek gehad. Het was iets verbeterd, maar niet veel. 58%dood, 23%traag, de rest leeft maar komt niet van zijn plek. Donderdag krijgen we te horen of het goed genoeg is voor IUI, maar dan moeten we wel geluk hebben. De coördinator die over de IUI behandelingen gaat moet de uitslag beoordelen. Denkt hij dat het goed genoeg is dan gaan we ervoor. Anders worden we doorverwezen voor IVF. Ik ben er tot nu toe redelijk rustig onder. Ik wacht maar af wat er komen gaat. Ik heb me wel een beetje ingelezen, maar heb geen idee wat het allemaal voor mij en mijn vriend gaat betekenen. Het voelt alsof ik op een andere wereld kom en ik niet weet wat ik moet verwachten. @Sunlight, kan/kon jij ook moeilijk zwanger worden? @2bb, hoe zit het nu bij jullie. zou het bij jullie wel zelfstandig lukken? groetjes ilona
ja ik kan ook moeilijk zwanger worden maar dat heeft niks met mijn man te maken dat ligt aan mij ik heb pco en heb/had geen ei sprong maar sinds afgelopen maand heb ik voor het eerst een ei sprong gehad dus nu hopen dat het nu een beetje wil vlotten. en dan eindelijk een keer zwanger mag raken. duurd mij nu lang genoeg maar ik mag nog niet zeuren er zijn meiden die zijn al meer dan 2 jaar bezig liefs
Hoi Ilonaa, Ik weet nog niet welk pad wij gaan volgen, dat het de MMM is, is in ieder geval zeker, Want van nature gaat alsnog niet lukken hoor. Naast dat het zaad van mijn vriend traag en vervormd is, maakt hij ook antistoffen aan....Hij heeft een chronische ziekte waarvoor hij medicijnene gebruikt die niet gestopt mogen worden, daarnaast heeft hij een spatader op zijn ballen en dat schijnt niet goed te zijn As dinsdag krijgen wij te horen welke stappen er gezet gaan worden en of hij geholpen wordt aan die spatader. We krijgen dan dus ook te horen of het IUI/IVF of misschien ICSI wordt. Ik duim maar voor IUI denk ik. Ik zal zeker ook voor jullie duimen! Jij in ieder geval ook heel veel sterkte en idd laat het maar rustig over je heen komen, je kunt je voorbereiden maar echt weten doen we helaas niet, vind het ook een vreemde situatie. Als er uiteindelijk maar een kindje komt. groetjes
Ik ben allang blij dat het balletje nu gaat rollen. Ik heb er alle vertrouwen in dat wij een kindje mogen krijgen. Ik ben alleen wel bang voor spanningen thuis. 2bb; Hoe gaan jullie er nu mee om thuis? Ik hoop dat jullie ook voor IUI mogen gaan. Ze gaan het dan toch helemaal filteren tot dat ze minimaal 1mlj goede cellen overhouden? Ik zal zeker ook voor jullie duimen. Sunlight, Heb jij nu clomid? Ik heb namelijk cyclussen rond de 45 dagen met 2dagen ongi(1 dag met rood) en daarom gaan ze ook naar mijn eisprong kijken? Ik heb er tot nu toe 1 ondekt door de testen en te tempen. Maar ja, dat is niks geworden he Ik hoop voor je dat het idd mag gaan vlotten. Als je iets graag wil, dan duurt het altijd te lang. Ook voor jullie zal ik duimen! liefs ilona
Hoi! Wij zitten in hetzelfde schuitje als jullie. Maandag hebben wij uitslag gehad van het spermaonderzoek van mijn man en dat was niet geweldig. Snelle zwemmers 0% en trage (type B) 26%, totaal geen leven in 55%. Wel waren wij enorm opgelucht over het feit dat er tenminste leven in zit, dat betekend dat er in ieder geval hoop is. Ik was echt bang dat dat wellicht niet het geval was en dan houdt gelijk alles op. Over anderhalve week moeten we naar de uroloog en daar hopen we meer duidelijkheid te krijgen. Hebben jullie ook zo'n last van de toch altijd aanwezige spanning wat je te horen krijgt? Wij hopen echt heel erg dat wij, indien nodig (en dat zit er gewoon voor 99% in), snel met behandelingen kunnen beginnen. Wat zijn bij jullie de volgende stappen?
hoi, Wat vervelend voor jullie, maar idd er is hoop! Ik krijg morgen avond te horen of we voor IUI kunnen gaan. Dus dat is spannend. Ik kan het niet helemaal uit mijn hoofd zetten. Elke dag denk ik er wel aan, maar gelukkig op een positieve (af)verwachtings volle manier.
Op dit moment ben ik aan het wachten op de eerste uitslag van het zaadonderzoek, over een uurtje krijg ik een telefoontje. 3 weken geleden heb ik een samenlevingstest gedaan, er zijn 2 niet bewegelijke zaadcellen gevonden en meer niet. Jullie begrijpen dat ik inmiddels op ben van de zenuwen over het telefoontje wat ik ga krijgen. Zo'n eerste test zegt natuurlijk niet alles maar ik ben nu aan mijn 18e ronde bezig en misschien is dit wel een verklaring waarom het ook niet lukt.
Hoi allemaal, Ja het levert een hoop gedachten op, bij ons thuis is de sfeer nog heel relaxed. Ik ben er eigenlijk ook van overtuigd dat het uiteindelijk bij ons wel goedkomt (misschien ook wel omdat bij mij alles perfect is) en ook mijn vriend is er nog geen twijfel over of het gaat gebeuren, alleen geen "liefdesbaby" in de bekenste zin van het woord, maar een praktisch iets en dat kan ons niks schelen als het maar gebeurt. Veel sterkte allemaal de komende tijd, de komende week zal voor ons allemaal meer duidelijkheid geven! @Laris: ik had precies hetzelfde: gelukkig er leeft iets! Zoaqls je leest wachten wij ook op onze afspraak bij d euroloog voor de volgende stappen, dit is een hele spannende tijd. @Talulaah: hoe was de uitslag? tenminste een beetje goed nieuws? @Ilonaa: en mogen jullie de IUI in? ik hoop het maar groetjes
Hoi 2BB! Wij gaan idd ongeveer gelijk op! Ben heel benieuwd hoe het bij jullie verloopt. Ook bij ons thuis is het relaxed hoor, ook wij hebben tot op heden wel het vertrouwen dat het uiteindelijk wel goed gaat komen. Het heeft nog helemaal geen zin te gaan doemdenken en dat willen we ook niet! Wanneer moeten jullie naar de uroloog? Wij de 29ste.
haaai mijn mannetje had maar 600.000 zwemmertjes waarvan 75 % dood.. 0 % levend en de overige 15% was traag en ik doe nu icsi.. 1e keer ben ik zwanger geweest maar is helaas MK geworden bij 6 wk. en nu heb ik gisteren mijn tp gehad.. dusssssss er is hoop hoor!
ik kreeg gisteren goed nieuws want de uitslag van het zaadonderzoek was goed. De samenlevingstest moet waarschijnlijk wel nog een keer gedaan worden om te kijken of er dan wel gewone zaadcellen gevonden worden. sorry dat ingebroken heb in jullie topic. iedereen veel sterkte.