ik heb zoooooon zin in chocolademouse en groene olijven... Kan ik dat gewoon eten of zit aan een van de twee een risico? weet iemand dit?
De vraag wat je wel en niet mag eten tijdens je zwangerschap is hier al vaak gesteld, gebruik eens de zoekfunctie en je zult er versteld van staan wat je allemaal terugvindt. Ik heb zelf ook nog eens gezocht en hier vind je ook al een heel lijstje terug: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... angerschap
aparte combinatie Je kunt dit gewoon eten hoor. als je niet zeker weet wat je wel en niet kunt eten, check dan even de site van het voedingscentrum. www.voedingscentrum.nl
Volgens mij mag je GEEN chocolademouse ! Daar zitten namelijk rauwe eieren in en daar kunnen bacteriën in zitten die dodelijk kunnen zijn voor je kindje ! Olijven mag je wel gewoon eten ! Groetjes, Nikki F
dat geld alleen maar voor de traditionele mouse (versgemaakte) niet de mouse die je koopt in de winkel, en ook dan alleen maar als je het rechtstreeks aan de kleine zou geven, wat hier volgens mij niet het geval is....in de traditionel mouse zitten ongepasteuriseerde rauwe eieren waar de salmonellabacterie in kan zitten, maar goed dat is net zo goed als met niet goed gebakken kip, biefstuk medium, niet goed gekookte eieren etc etc.... ik denk dat ze de chocolademouse uit de winkel bedoelt, daarbij hoef je echt niet bang te zijn voor de bacterie en olijven ook geen probleem... wat al gezegd is, kijk eens op de link die je net gegeven is daar staat heel veel info waar je wat aan hebt tijdens je zwangerschap... maak je vooral ook niet al te gek meid... succes
Je mag gewoon mouse en ook gewoon olijven, laat je niet gek maken! En nog belangrijker, zorg ervoor dat je jezelf niet gek maakt met dit soort onzin... Smakelijk eten
Yammie ik heb ook trek in chocolademouse yammieee.. *heb vreselijke honger dus heb overal trek in hehe*
Smoekie, schadelijke stoffen in voeding kunnen wel degelijk bij je kindje komen als het nog in je buik zit. Het kind hoeft het niet per se zelf op te eten hoor ! Daarom mag je in de zwangerschap ook geen filet-americain en zo eten ... In Nederland zijn we misschien te voorzichtig, maar ik vind dat juist goed. Ik heb maar altijd zoiets ... better safe than sorry ! Na de geboorte van ons kleintje eet ik wel weer lekker alles wat ik wil, nu houd ik liever rekening met die kleine die afhankelijk is van mij. Groetjes, Nikki F