Weinig te besteden....HELP!!

Discussion in 'De lounge' started by Anniej, Mar 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

TOP meid;) het hoeft echt niet allemaal geld te kosten voor een leuk huisje in te richten!
    wij hebben ook tamelijk alles van marktplaats,alleen de bank niet(is wel oud) en ons bed. meeste dingen gratis of voor weinig geld :cool:

2. hellen83

hellen83 Actief lid

Nov 16, 2008
    461
    0
    0
    meer werken en minder uitgeven
    makkelijk gezegd maar wel de enige oplossing!

succes

3. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    verder reageer ik even kriskras op dingen...

huisdieren...ik denk wel dat je er goed over moet nadenken hoeveel dat het je kost per maand. Nu weet ik wel dat het voor sommige net zoiets is als een kind (al kan ik me dat niet voorstellen), maar het IS een optie om dier te verkopen ofzo (heb ze zelf niet nee)

gastouder...moet je tegenwoordig toch ook papier(en) voor hebben?

drinken: gewone aanmaaklimonade is niet duur als je kijkt wat je per fles eruit kan halen

school van TS, het gaat toch om de school voor dr eigen opleiding, of ben ik degene die verkeerd leest? edit, ik zie het al

doktersbezoeken: gister geweest met daniel, was 25euro kwijt voor 10minuutjes! a la minute betalen omdat we passant zijn, rekening zelf declareren. Medicijnen gingen gelukkig wel rechtstreeks...

internet en bellen... ik vind dat je goedkoop uit bent! wij zijn alleen voor het internet al 90euro kwijt (2abonnementen ivm varen, duitse en nederlandse)

kinderen: mijn mening is dat iedereen er recht op heeft die het ook maar enigzins kan betalen, ook als ze daardoor zelf veel minder te besteden hebben! maar ook als je in de schuldsanering of weet ik wat zit! Dat je geen kinderen "moet nemen" omdat je het financieel zwaar heb vind ik grote onzin! ik kom uit gezin van 8kinderen, het is heus geen vetpot geweest, vooral niet toen bedrijf van mn pa failliet werd verklaard maar ik ben NIKS te kort gekomen! Oke, ik had niet vaak nieuwe kleren omdat ik zus en nicht boven me heb, verjaardagskadootjes waren niet duur, maar wel leuk! mn ouders hebben geen bergen geld opzij gezet voor ons,maar ons geleerd wat de waarde er van is! ja ik moest kostgeld gaan betalen toen ik van school was en werkte, maar ik at en dronk en liet me was toch doen? we sliepen me zn 2e op 1kamer, dat was soms vervelend, maar veel vaker was het juist leuk! Doordat ik thuis heb gezien hoe het KAN met 8kinderen gun ik iedereen kinderen, financieel ruim of krap zittend!
    En het is onderzocht en bewezen dat een 2de kindje minder geld kost omdat je minder hoeft aan te schaffen! mja, als je eerst meisje krijgt en je koopt alles roze ben je dom bezig VIND IK als je nog een 2de kindje wil. Als je "alles" neutraal hou kan je de eerste tijd heel veel doorschuiven!

4. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    dan heb jij zeker het "geluk" gehad dat je telkens een nog goed uitziend huis had!? geen gaten in de muren, in het plafond, elektriciteit wat niet goed is en je dus MOET veranderen. En dan nog alle dingen die je tegenkomt terwijl je aan het klussen ben. En dan heb ik het nu alleen over de woning zelf he, niet over de inrichting! want daar kan je inderdaad veel gratis voor krijgen en meenemen wat je nu heb.

5. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    gelukkig maar dat er geen wet bestaat dat als je niks te besteden hebt dat je dan geen kinderen mag krijgen!

6. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Er is volgens jou dus echt geld verspild aan een onderzoek om te bewijzen wat elke ouder met een beetje verstand al wel weet? Dat als je kinderspulletjes bewaart voor een volgend kindje dat je die dan niet meer nieuw hoeft te kopen? Ok dan ;)

7. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    hmmm, was op zoek naar goede tips, maar kom hier alleen maar gekibbel tegen... Jammer!

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ze heeft wel gelijk.

Als je met je eerste kindje de meeste spullen neutraal inkoopt kun je dat makkelijk voor je 2,3 of nog wat kinderen gebruiken.

Bijvoorbeeld linnengoed gewoon een neutraal kleurtje nemen geel of groen kan zo wel voor een jongen als meisje dan hoef je niet daarna nog eens linnengoed te kopen net zo als lakentjes gewoon een neutrale kleur. Box bad bed neutraal kinderkamer neutraal schuif je zo de kinderen een voor een de baby kamer door bijwijzen van spreken.

En ja er zullen er een hoop zijn die alles speciaal voor een jongen kopen dus veel blauw of voor een meisje veel rose maar dat is dan je eigenkeus als je dat kunt betalen maar als je al met moelijkheden begint en je doet het dan ook tja en je weet ik wil meer kinderen shop dan gelijk verstandig.

Mooi omschreven Gup.

;)

9. Roes

Roes Fanatiek lid

Oct 9, 2009
    1,791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    Nu heb ik niet alle pagina's gelezen en ws zal het een reactie op iets wezen maar ik schrik er een beetje van.
    Ik mag toch hopen dat mensen eerst eens gaan praten, nadenken, bekijken of zij een kindje voldoende te bieden hebben. Want alleen met liefde wordt een kindje niet groot..
    luiers,eten maar ook een dagje uit hoort bij opvoeden van kinderen...en stress over geld lijkt mij geen gezonde leefomgeving voor een kind.
    Natuurlijk zijn er altijd schrijnende verhalen over mensen die ineens werk/inkomen kwijt raken..dat is onmacht..
    maar als men al kan inschatten dat het erg moeilijk gaat worden hoop ik toch dat men daar eerst eens aan gaan werken voordat ze vrolijk gaan starten met zwanger raken...of ben ik nu gek:(

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nee gek ben je niet maar ik deel totaal je mening niet.

Kinderen krijgen is niet alleen voor de rijken. Er zullen altijd mensen zijn die met minder toe moeten. Bijvoorbeeld mensen met een wia/wao of wajong bijvoorbeeld mogen die dan ook geen kinderen? Ze zullen nooit een hoger inkomen hebben inverband al ziek zijn of een beperking hebben en dan maar geen kinderen nemen. Vind dat altijd maar zo sinpel gedacht.

En nee het is niet verplicht om met je kinderen dagjes uit te gaan en ja je kunt het wel doen ook gratis zelfs en dat telt ook en vakantie is ook niet belangrijk liefde aandacht en een tentje bouwen in je huis kamer kan net zo leuk voor een kind zijn bij wijzen van spreken dan een echte vakantie ik vind het raar dat een kind speciaal vakantie moet hebben niet mag weten dat het geld niet met bakken uit de hemel komt. En het is ook niet raar om op jongen leeftijd al te leren dat je zuinig met je geld moet doen en neit alles kunt krijgen wat je vriendje/vriendinnetje wel krijgt.

De basis moet wel goed zijn voldoende eten drinken schone kleren ect ect. De rest is bijzaak. Maar dat is mijn mening.
    ;)

11. Roes

Roes Fanatiek lid

Oct 9, 2009
    1,791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    ik heb niet gezegd dat men rijk moet wezen(ben ik ook niet) maar goed... duidelijk is wel dat wij lijnrecht tegenover elkaar staan met onze mening/beleving...wat naar mijn idee ook prima is!

12. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    kinderen kosten geld, dat is een feit.. maar je kan zellf bepalen hoeveel dat moet gaan kosten.... met weinig geld kan je ook best kinderen opvoeden hoor, alleen heb je niet altijd kwaliteit aan bv kleding en speeldingen... ook kan je niet zomaar even wat gaan doen... ieder zn keus hierin...

ik zou als wij weinig te besteden hadden wel eerst goed nadenken voordat ik aan kinderen zou beginnen.. gelukkig is dat bij ons niet zo en kunnen wij ze alles geven wat ze nodig hebben en alle extra's erbij....

kom zelf uit een arm gezin van een alleenstaande moeder met 4 kinderen... wij hadden alle basis dingen die een kind nodig heeft.. alleen nooit een nieuwe fiets, of duur speelgoed, ik droeg de kleding van mijn oudere zus... en soms zelfs schoenen! vakantie deden we niet aan want er was geen geld voor... dat werd een dagje pretpark en dan nog moesten we daar op de centen letten... dat werd dus zelf broodjes meenemen en ranja... heel triest eigenlijk en ik ben blij dat ik mijn dochters dat allemaal wel kan geven!

lijkt me geen pretje om elk dubbeltje te moeten omdraaien maarja als je ervoor kiest zul je moeten roeien met de riemen die je hebt....

13. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ik denk dat je nu een koopwoning bedoeld want een huurwoning mag zelfs geen gaten in de muren hebben
    Dat moeten de oude bewoners stoppen
    Electriciteit moet goed aangesloten zijn
    Alles moet netjes zijn in een HUURHUIS

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik deel de mening van Roes wel, en ik denk dat er een groot verschil zit in weinig te besteden hebben en financieel aan de grond zitten (deurwaarders op de stoep, beslaglegging, schuldsanering, nauwelijks tot geen geld om zelf rond te komen etc.).
    Weinig te besteden hebben betekent niet dat je je zaken financieel niet op orde hebt...

15. mroos

mroos Niet meer actief

Ik ben het helemaal met je eens.
    Als je de rekeningen en boodschappen e.d. kunt betalen maar verder weinig overhoudt, prima, dan redt je het wel met de kindtoeslag en kinderbijslag en tweedehands dingen enzo.
    Maar als je aan kinderen begint terwijl je nu al af en toe de rekeningen niet kan betalen, geen geld hebt voor boodschappen, of (oplopende) schulden hebt, dan vind ik aan kinderen beginnen een domme en egoistische keuze.
    Iedereen heeft misschien 'recht' op een kind,maar ik vind het 'recht' op een stabiel leven voor een kind toch een tikje belangrijker.

16. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik bedoelde dat Guppekop beweerde dat er daadwerkelijk onderzoek is gedaan naar iets wat elke ouder met een beetje verstand allang weet: dat als je kinderspullen bewaart, je die dan bij een volgend kindje niet opnieuw hoeft te kopen. Ik kan echt niet geloven dat iemand naar zoiets een onderzoek heeft gedaan.

Voor de 20-triljoenste keer: een kind kost geld, je kan het zo duur maken als je zelf wilt, maar het is niet verstandig om voor een kind te gaan als je niet de middelen hebt om voor een kind te zorgen, zo simpel is het. Het zal mij werkelijk een worst wezen hoe je aan je geld komt, al sta je achter het raam of leef je noodgedwongen van een uitkering. Waar zeggen we dat alleen rijke mensen "recht" (dat vind ik ook zo'n raar woord) hebben op kinderen? Waarom lezen jij en anderen alleen maar wat jullie willen lezen, en verdraaien jullie vervolgens onze woorden?

17. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ben ik helemaal met je eens.

18. hellen83

hellen83 Actief lid

Nov 16, 2008
    461
    0
    0
    rose handdoeken, hoeslaken, slaapzakken en lakentjes kunnen ook voor een jongen hoor, ze krijgen er niks van;)

wij hebben kunnen prima rondkomen, maar ook ik heb neutraal ingekocht en gebruik alles van de eerste ook voor de tweede (geen jurkjes voor een jongen hoor:p) en als we zo gezegend zijn ook voor een derde.

@ allen: verder lees ik ook af en toe kinderen nemen ipv kinderen krijgen (moest even kwijt dat ik dat moeilijk vind om te lezen)

lfs Hellen

19. Angela2009

Dat is dus ook mijn gedachten.

20. Angela2009

Ben het wederom met je eens, ik kan dat ook totaal niet begrijpen.

Share This Page