dat dit topic nog open is zeg. ondertussen zijn de tips ver te zoeken. ik blijf er toch bij ts auto weg en een paar uur meer werken. die 4 keer per jaar dat je naar school moet vind ik geen reden. en en oppas dichterbij moet ook te vinden zijn. buggetrecepten zijn ook een goed voorbeeld. abbo's eruit gooien. de tel en internet zijn supergoedkoop al en inderdaad misschien een financieel adviseur inschakelen.
Ik vind ook dat als je in de schuldsanering of zo zit. Dat je dan nog maar even moet wachten. Een kind kost altijd geld en als je dat niet hebt op dat moment worden de schulden denk ik alleen maar groter. Het heeft niets met wel of geen recht op een kind te maken. Maar tegenwoordig hebben we zelf de keuze dankzij voorbehoedsmiddelen. Het lijkt me dat het toch ook veel ontspannender is om een moeder te zijn zonder financiële zorgen. Ik moest er niet aan denken om alle dubbeltjes om te moeten draaien en me dan aan het einde van de maand nog af moeten vragen of ik alle noodzakelijke dingen voor mijn kind wel kan kopen.
NOGMAALS AMEN OFFTOPIC: PS jij komt hier ff 2 berichtjes plaatsen zonder je eerst netjes voor te stellen op dit ZWANGERSCHAPSFORUM! We weten niet wie je bent en wat voor bedoelingen je hebt,maar komt wel ff hier de mensen afkraken!
geloof dat veel dingen verkeerd opgepikt worden het gaat niet om wel/geen recht weinig geld / niet t Kan altijd overal is een mouw aan te passen maar als ik dan lees kan de auto de deur niet uit doen vanwege cb/kdv ect dan denk ik ik doe alles op de fiets door weer en wind (geen rijbewijs ivm epileptie) en ik leef nog steeds en dan lees van niet erbij willen werken ivm studie.... ja sorry.... bijt maar effe door die appel heen... geeft aan dat de studie nog 'maar' zo en zo lang duurt als je t financieel niet red is die keus er eigenlijk niet T gaat om de juiste prioriteiten stellen en als je dan dingen niet wilt opgeven of extra tandje bij wilt zetten om er even doorheen te komen.... sorry maar kom dan ook niet klage/mopperen/ advies vragen waar meen je anders dat er nog meer bezuinigt op kan worden als ze aangeeft dat ze verzekeringen ed al onder de loep hebben gehad allemaal antwoorden die al te verwachten zijn huis inrichten/kinderspullen ect je kan t zelf zo gek en duur maken als je wilt opvoeden doet ook iedereen anders
Joh, is jezelf voorstellen een verplichting hier? Heb ik ook nooit gedaan. Jetje1 heeft een neutrale post neergezet met haar mening, er staan geen specifieke namen in van leden. Dan kraakt ze toch echt niemand af, ze neemt slechts deel aan de discussie.
euhhhhh ik wist niet dat ik het tegen jou had hoor en nee het zal geen verplichting zijn om je ergens voor te stellen maar wel zo netjes als je dan aan discussies wilt deelnemen maar dat zegt waarschijnlijk genoeg over de persoon(en) zelf
oeps...dan heb ik het ook niet goed gedaan, heb me bij deze topic ook nog niet voorgesteld................(mag ik dit een beetje gezeur vinden???)
Waarom frustreren die reacties je zo? Misschien neem je het iets te persoonlijk op.. Wij hadden ook een tijd (ivm een onverwachte belastingschuld) heel weinig te besteden, gelukkig veel hulp van familie gehad en zijn er nu (zo goed als) bovenop! Tja soms zit het mee, soms zit het tegen. Ik had wel een aantal voorwaardes, voor ik kinderen wou, bijvoorbeeld een goede baan, rijbewijs, koopwoning en een auto. Anders was ik er niet eens aan begonnen.
Mijn mening; (en ik ben daar in dit soort topics heel voorzichtig mee ivm mijn eigen verleden) Ik vind dat er sinds mijn "ik zoek iemand van zp" topic en het topic van iemand "help ik kom niet rond en zwanger van de 2e" ineens allemaal ik-kom-niet-rond-topics geopend worden. Het lijkt erop alsof iedereen denkt: hee iedereen stuurt pakjes als je zegt dat je niet rond komt. Dat is de bedoeling niet van dit forum denk ik zo. Er zullen vast mensen zijn die niet goed rond komen en ik kom daar ook vandaan maar er zijn ZOVEEL topics hier ineens over dat je beter naar tips in een ander topic kunt kijken ipv handjes ophoudend een topic beginnen. ik had echt geen nagel om op mn reet te krabben toendertijd en als ik zie wat jullie allemaal verdienen terwijl jullie zeggen dat jullie niet rond komen, hebben jullie dubbel zoveel als ik toendertijd had. Kijk bijv naar het bekende "boodschappen doen met weinig geld" topic of andere vele topics maar ga niet allemaal een topic openen. sorry als ik mensen op hun tenen trap maar ik moest het er echt even uitgooien.
zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde er mee te zeggen dat als je krap zit en meerdere kindjes wil een hoop kosten kan besparen als je bij nr1 veel neutraal hou/heb gehouden
heb even stukje weggehaald omdat ik eigenlijk op dit stukje wil reageren... misschien lees ik het verkeerd, maar dan hoop ik dat je het me kan uitleggen zonder dat je boos word waarom is het triest als er zelf broodjes en ranja meegenomen moet worden? Ik kom uit gezin van 8kinderen, dus mijn ouders hadden het ook niet breed. Maar als wij dagje uitgingen, dan namen we ook zelf eten en drinken mee om de kosten lager te houden. Nu was dat eten en drinken al wat bijzonders, dan kocht mn moeder wel broodjes en krentebollen en pakjes sap. Normaal kregen we dit niet. En dan nog een zak met lekkere snoepjes in de tas waar je de hele dag met het hele gezin mee kon doen, goedkope koekjes erbij, klaar! Tuurlijk vond ik het wel eens jammer dat we dan niet de frietjes ofzo kregen, maar alleen al het FEIT dat we dagje uitgingen maakte de hele dag goed! Of moet ik het meer in verband lezen met: geen nieuwe kleren (die wij ook maar weinig kregen, ook veel van zus en nicht aangehad), geen nieuwe fietsen (kregen wij alleen als we naar klas 1 gingen en dan nog liefst goede 2de handse), geen dure kado's (wij wisten al vroeg welk bedrag ze gaven, schreef je iets op wat duurder was dan kon er overlegt worden met opas/oma's/tante's) geen vakantie? (wij gingen wel op vakantie, maar bijna altijd naar een camping die niet duur was)
Niet helemaal waar, een half jaar of jaar geleden waren er ook veel van dit soort topics. Ergens wel logisch, ivm de crisis.
Volgens mij heeft topicstarter het allang opgegeven om hier te kijken en ik kan haar geen ongelijk geven. Maargoed, mijn tips zijn allemaal al genoemd dus kan je niet echt helpen. Denk dat je eigenlijk alles al hebt gedaan wat mogelijk is en zoals je auto, tja dat is een keus die je maakt en ik zal je er niet om veroordelen. Maar misschien toch nog iets om met je man te bespreken als het de enigste oplossing is om per maand goedkoper uit te zijn. Succes en hoop dat het goed komt.
Heb je voorlopige teruggavegeregeld bij de belastingdienst? Dan krijg je dit jaar per maand al terug wat je anders bij je belastingaangifte volgend jaar (over dit jaar) terug zou krijgen. Wij krijgen hier op ons huis dik 350 euro terug, anders zouden wij het ook niet kunnen betalen...