Weinig te besteden....HELP!!

Discussion in 'De lounge' started by Anniej, Mar 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anniej

Anniej Actief lid

Dec 19, 2007
    265
    1
    16
    Kmoet eerlijk zeggen dat ik veel reacties niet meer gelezen heb omdat het allemaal een ´beetje´ offtopic ging!
    Sorry, geen zin in om me daar in te gaan mengen!

1 ding: ik heb vandaag te horen gekregen dat ik zeker weten die baan heb:D Dus vanaf volgende maand zullen we gelukkig weer wat ruimer zitten.

Bedankt voor alle tips in ieder geval!
    Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden, voor het geval er weer allerlei discussies op gang gaan komen....
    Dat is niet mijn bedoeling geweest!

2. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    nog ff snel, gefeliciteerd met je baan!

3. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    100 euro per maand aan water? Wow! :$ Hoe krijg je dat voor elkaar?
    Wij betalen ongeveer 13 euro per maand en kregen zelfs nog een klein bedrag terug..

4. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan je geen werk doen via annie connect, of post bezorgen? Dat is vaak lekker flexibel.
    Heb je wel bijvoorbeeld zorgtoeslag, nagekeken of je dat kunt krijgen? of kindgebonde budget Kindgebonden budget | Rijksoverheid.nl. AL je verzekeringen al nagelopen of die niet goedkoper kunnen (auto, inboedel, reis)

5. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Gefeliciteerd.

6. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    TS: gefeliciteerd met je baan! super! hopelijk lukt het nu om beter rond te gaan komen!

7. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Wow super, grats met je nieuwe baan! Hopelijk worden de geldzorgen een stukje minder nu :)

8. lianda

lianda Fanatiek lid

Jun 6, 2007
    2,367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant

Wij betalen 75euro aan water per mnd. Maar hier zitten de mileu-vuilinisrechten van oa de kliko´s in. Zo hebben wij nooit een aparte rekening daarvoor.

9. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

Feb 5, 2010
    3,399
    0
    0
    Heel handig dit! Ik ga toch ook eens onze uitgaven bekijken. Misschien dat wij ook nog wel ergens kunnen bezuinigen (weet ik eigenlijkk wel zeker :)) Ik vind dit soort topics wel handig. Wij zitten dan wel niet in financiéle moeilijkheden maar geven wel veeeel te veel geld uit :)

Heel veel succes aan iedereen die het moeilijk heeft. TS ik hoop dat je wat goede tips krijgt!

10. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    hier gaat dat eens in de zoveel maand met de rekening.... dus per maand zo'n 25 euro denk ik...

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Gefeliciteerd met je baan! Super zeg!

In jouw geval is het door je studie ook wel een beetje een tijdelijke situatie. Ik ken het, ik ben nu ook aan het afstuderen. Wat studeer je als ik vragen mag? Wij hebben ook tijdens mijn studie de keuze voor kinderen gemaakt, en wisten dat we het wat krapper konden krijgen. Mijn man verdient overigens wel genoeg om in alle basisbehoeften te voldoen.

Tussen met weinig rond moeten komen of richting schulden dreigen te gaan zit wat mij betreft een groot verschil met betrekking tot een kindje proberen te verwekken (krijgen vind ik ook niet helemaal de lading dekken, want er wordt er niet ineens eentje onverwacht voor je deur gezet zonder dat je er iets voor hoefde te doen, of te laten zeg maar). En ik heb tijdens mijn studie de onderzoeken wel gelezen hoor, waarin schulden bij ouders met stip op nummer één staat als oorzaak voor (dreigende) kindermishandeling. Gewoon de stress van je hoofd niet meer boven water kunnen houden en daardoor niets meer van je peuterpuberende peuter kunnen hebben. En toch doordat je altijd al hebt gedroomd van twee kinderen dicht op elkaar zwanger van nummer twee of drie. Niet raar, niet naief vind ik, maar wel iets om eens te noemen. Mijn doel daarmee is dat ik misschien net degene die nu zijn hoofd niet boven water kan houden het inzicht kan geven dat een jaartje later aan je tweede beginnen niet het einde van de wereld is.

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Oh en tips: Auto eruit en meer proberen te werken. Wij hebben de auto eruit gedaan. Ik zit ook 40 km verderop op school, niet een hele fijne verbinding en heb nog een heuptrauma ook. Dus bus, trein en daarna metro en een eind lopen. Daarbij moet ik in plaats van vier keer per jaar, iedere week naar school. Mijn man en ik hebben er weken tussen zitten dat we elkaar weinig treffen, maar we sparen op die manier wel geld uit voor oppas en hebben ons sociaal leven buiten de deur gewoon even op een laag pitje gezet zodat de boog niet zo gespannen is en de kinderen er geen hinder van ondervinden. En ik vind het heus wel eens vervelend dat ik zonder auto niet ver meer kom met de kinderen, en dat mijn hoofdbezigheid op een dag thuis de hond uitlaten en de eendjes voeren is. En slingerend op de fiets, kinderliedjes zingend, de boodschappen haal terwijl mijn man zich een slag in de rondte werkt. Maar dat wisten we toen we besloten te stoppen met anticonceptie, terwijl ik nog studeerde. Ik heb een baantje op een logeerhuis, eens per twee weken in het weekend en wat dagen in de schoolvakanties voor gemiddeld 12 uur per week. Door de ORT tikt het evengoed lekker aan, nou ja en dus weinig oppas nodig. We kunnen zonder auto en zonder kinderopvang toch goed ons hoofd boven water houden en hebben geen stress. Dus ik zeg: Wat werkuurtjes pakken en de auto eruit.

Share This Page