Ben idd nog steeds op zoek naar meer werk. Gisteravond ook even zitten verzinnen samen met mn man om iets vanuit huis te gaan doen. Want heb hier in de buurt ook geen oppas voor de kids, en KDV kost ook weer geld....(en anders benzine voor mn moeder verderweg)
precies...van huis uit zou mooi zijn he? kan dat niet met callcenter achtig werk? ben er niet zo in thuis hoor.... of misschien iets van inpak, vouwwerk o.i.d.? heel veel sterkte ermee!
Mee eens, ik kom niet rond topics en tussen de regels door help mij sponseren aub en topics over hoe raak ik mn huisdier weer kwijt zijn wekelijkse kost. Dr was een periode dat dit soort topics ook verwijderd werden, maar doordat ze nu niet rechtstreeks om hulp vragen mag het wel. Ik sla ze dan ook meestal over en reageer ook niet behalve dan nu ff omdat ik blijkbaar niet de enige ben die het opvalt. TS succes!
Mijn man en ik hebben ook allebei gespaard, maar ben op mn 18e onverwachts zwanger geraakt (toen ik nog op school zat) dus toen hadden we al ons spaargeld gelijk nodig voor babyuitzet, meubels voor ons huis enz. Helaas.... Ik ben al langer dan een jaar aan het solliciteren maar zoals ik al eerder zei ben ik net bevallen en werd vanwege zwangerschap dus steeds niet aangenomen... Ik heb nu wel een baan voor ochtend en middag en weer verder aan het solliciteren zoals ik ook al eerder zei!
Het is absoluut niet mijn bedoeling om gesponsord te worden ofzo, anders had ik allang bij familie of vrienden aan geklopt, maar het gaat mij gewoon om tips!! Wil weten hoe anderen dit doen en of wij nou echt zo stom zijn en bepaalde dingen vergeten ofzo.... Vind het irritant dat er gelijk zo negatief over gedacht wordt. Ik had het zelf nog niet gelezen (zit haast nooit op dit forum) en was me dus ook niet bewust van de negatieve lading over dit soort onderwerpen.
Hier net zo hoor. Wij konden normaal leven met 1 inkomen maar nu zijn er weer rekeningen gekomen bovenop onze hoge vaste lasten al, en onze auto heeft het begeven dus een andere moeten kopen waar we het geld al niet eens voor hadden, en dus hulp van familie hebben gekregen maar wel zelf meerendeels moeten betalen natuurlijk. Dus geen geld meer over. We moeten vanalles weg werken straks van de kinderbijslag, nieuw id kaart, foto's, school van de kids, zwemles van de kids....dus er blijft niks over zelfs niet eens voor nieuwe kleding voor de kids.....word er soms zo moedeloos van! Ik wou dat ik werk had maar ben al jaren bezig. Extra geld zou echt meer dan welkom zijn!! Heb geen kleren zowat meer, heb echt andere kleding nodig maar ja geld he.......
Dan sla je die topics toch over? Denk dat de mensen die in deze situaties zitten het ook wel zat zijn, en helaas kunnen die het niet negeren. TS, misschien kun je gastouder worden, hoef je de kinderen niet naar een KDV te brengen en verdien je ok nog wat!
Bij ons heeft idd onze auto het vorig jaar ook begeven. Gelukkig kregen wij dat jaar veel geld terug vd belasting, maar dat was dus wel allemaal in 1 keer op. Kunnen niet zonder auto helaas ivm kleine kids brengen, naar CB, keer naar school (rijdt 's avonds geen OV enz). Hier moeten we ook veel rekening achterstanden betalen als de kinderbijslag er is..... je wordt er soms idd zo moedeloos van! Jullie ook sterkte ermee!
Ik snap ook wel dat het niet leuk is voor TS maar ik bedoel iedereen heeft het weleens periodes dat het niet goed gaat qwa financien
Helemaal mee eens, het leven wordt gewoon duurder en de salarissen gaan helaas niet in hetzelfde tempo omhoog... Dus ik snap best dat sommige met de handen in het haar zitten en gewoon bespaartips willen.
ik heb een uitkering van 900 per maand, kan niet veel sparen, en kan heel goed rondkomen, moet 't wel hebben van m'n toeslagen, kan niks geks doen zonder ervoor te sparen, maar zover heb ik niks te klagen.. wel vervelend net zoals vandaag in een keer 'n rekening van 60 euro op de mat dat is dan wel vervelend, ik hou een kasboek bij voor alle vaste lasten en inkomsten utgaven,ach ja, ik kom rond en heb geen schulden das 't belangrijkste
Idd. Er zijn veel topics over deze onderwerpen. En het is ook gewoon zo. Alles wordt duurder. En ik denk dat alles ons gewoon niet goed heeft gedaan. Neem nou de zorgverzekering: Ik betaal potverkriebels gewoon 160 euro in de maand. Sorry ik vraag er niet om om afhankelijk te zijn van de medische wereld. Heb aantal lichamelijke gezondheids klachten waarvoor ik in het ziekenhuis moet zijn. Waarvoor ik hulpmiddelen moet hebben. En dan komt er ook nog een eigen risico boven op. Laatst kwam ik oude zorgpapieren tegen, denk van 6 jaar terug, toen betaalde ik 90 euro in de maand. en als je geen zorg had gemaakt kreeg je nog een beloning van 250 euro. Heb 1 keer, 1 keertje maar dit gekregen, wat was ik blij toen... Ik viel even niet ondere de "zieken" En zorgtoeslag, pff mag ik weer terug betalen, de belastingdienst heeft niet opgelet, heb meerdere keren gemeld, dat ik samenwoon en een ficaalpartner heb. Doen ze niks mee. Ach ja Nederland, het word er niet beter op. Tips: Wij kopen boodschappen bij de lidle en slaan daar ons vlees ook in en dat verdelen we in zakjes en zo hup de vriezer in. Voor groente gaan we wel naar de AH, want vind de groente en fruit daar er frisser uit zien dan bij de lidle. Verder kopen we sokken en ondegroed etc bij action, wibra of zeeman. Op dit moment nu ik zwanger ben wel bij de hema. Voor de zomer, kopen we bij de action vaak spaggeti hempjes en voor me vriend t-shirts en vande hempjes met bredere banden. 2x in het jaar kopen we bij C&A en miss etam (voor mij) kleding. Zodat we er tijdje mee kunnen doen. Oude broeken, verknippen we tot korte broeken en dan slaan we de onderkant om en een kennis maakt dat even netjes. Dus dan kunnen we er zeker 2 zomers mee doen. Voor de baby hebben welke maand dingen ingekocht. En we zijn er al mee begonnen op het moment dat we de pil aan de kant hebben gelegd. Alles extra's ging naar de babykamer. Dit hebben we bij ikea gekocht. Bij kruidvat heb je ook kortingsbonnen. En meestal zoek ik op google: kortingsbonnen o.a ActieCoupons.nl Kortingscodes, actiecodes, coupon codes en nieuwste aanbiedingen meer dan 3500 webwinkels op Actiepagina.nl. Er zijn zoveel sites!! En zo houden we soms nog een klein beetje over. het is vooral zoeken en leren hoe je dingen aan moet pakken. en onze tijden komen wel weer.. De goede tijd. Dat je niet iedere dubbeltje om moet draaien. Succes meid!!
En waar kun je dat dan beter "anoniem" van je afschrijven dan op een forum op een gedeeltje waar dat kan? Ik moet zeggen dat ik ook vaak mee lees om te kijken wat ik zelf voor tips kan gebruiken.
even off topic. Waarom lezen mensen het die het zijn zijn om dit soort topics te lezen? Ik bedoel maar sla ze dan over ofzo dan lees je het toch niet. dit is nu eenmaal de werkelijkheid. Niet iedereen heeft zo'n fantastisch zorgeloos leven als sommige beweren. TS in ieder geval kan je op heel wat dingen besparen. hier is soms ook geen geld meer voor kleding. Daarom kijk ik altijd naar wat ik kan combineren in de zomer en de winter. Shirtje kan in de zomer, doe er een goed vest over voor in de winter en je hebt weer een outfit. Neutrale kleuren van vesten halen en een leuk gekleurt shirt. 2-3 goed passende broeken halen. en je kom er voor een jaar wel mee door. en broeken , als je een goede koopt dan kan die ook weer een jaar of 5-6 mee. tenminste hier wel. Zeeman en wibra heeft ook leuke kleding, en ondergoed ja niemand ziet t dus daar kan je ook halen. Boodschappen in de reclame halen. 1 week menu maken, en 1 keer in de week een pan soep met een boterham, of macaroni/spagetti eten ( is meestal weer wat goedkoper als groenten en vlees.) ieder half jaar kijken naar welke verzekeringen er goedkoper kunnen. En ja heb je de auto echt nodig voor werk enzo? Misschien een idee om een goedkopere auto te nemen? Die goedkoper in benzine, belasting en verzekering is? Hebben wij toen ook gedaan en het scheelt al gauw aan verzekering en belasting 45 euro + nog eens goedkoper in benzine 20 euro. dus dat is alweer 65 euro die gespaard is. En ja met verjaardagen enzo. Wees eerlijk tegen de mensen om je heen, heb je het niet dan heb je het niet. Laat eens vallen dat je verjaardagen leuk vind maar dat je liever met 20-30-40-50 jaar enzo pas iets geeft dan met de leeftijden die er tussen zitten. Aangezien jullie niet veel te besteden hebben. scheelt je een heleboel kado's in een jaar. en een smak met geld.
gaan we weer, je mag blijkbaar alleen reageren als je je kasten open trekt en van alles opstuurt en hulp bied hier op zp. Start maar weer een nieuwe inzameling ik sla deze nu wel over want zoals al vaker is gebleken piepen ze omdat ze niet rondkomen maar uitgaven die boven hun budget zijn gaan allemaal maar door.
Nou het is hier al een hele poos zo. Ja weten ons te redden maar dat is het dan ook. kleren voor de kids kunnen wij echt niet nieuw kopen, kleren voor mezelf kopen? wat is dat?? vakanties, dagjes uit zou niet weten hoe. Ben er echt klaar mee! Maar ja wat doe ik eraan? Ja werken goed maar dan moeten ze me wel nemen. En dat doen ze niet. Ben vorige maand al met een dooie mug blij gemaakt. Ik bellen na bedrijf, zeggen ze dat ze de week erop contact met mij opnemen om me op te gaan leiden binnen het bedrijf, nou we zijn 3 weken verder niks laten horen en het nieuwe personeel is er al! Fijn is dat!!