Weinig te besteden....HELP!!

Discussion in 'De lounge' started by Anniej, Mar 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    pcootje

tjonge jonge jonge... doe iedereen maar eventjes op 1 lijn trekken zeg..

er word gevraagt om tips niet om je kasten open te trekken en spullen maar op te sturen.

2. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ja het wordt echt erg in nl. hier is het ook niet beter. ik pas ontslag gehad man net de ww afgelopen en geen baan dus bijstand regelen.

huur 2 weken te laat betaald krijg je een brief dat de huur van deze maand op 17 maart binnen moet zijn terwijl ik dus net pas de huur van feb. heb kunnen betalen. betaal ik niet dan komen er incassokosten van 200euro bij......
    rondkomen kunnen we nauwelijks daar we ook nog een flinke nabetaling hebben ontvangen van de belastingdienst over 2008 waar wij deus teveel huur en zorgtoeslag hadden ontvangen...prijs 4000 euro nabetalen(terwijl we alles laten doen door een belastingconsulent) dus van de huur en zorgtoeslag blijft nu bijna niks meer over,terwijl we daar juist van leefden.

pfffffffffff wij zien het momenteel niet meer zitten en nee ik zeg dit niet om zielig te doen of iets te krijgen van anderen(zoals hier reageerd wordt)

de mensen die hier negatief over reageren wil ik zeggen wees blij als je een baan hebt en fatsoenlijk kunt leven en zeik hier niemand af!!!!!!

3. liebrando

liebrando Niet meer actief

als ik mensen kan helpen dan doe ik dat met alle liefde. Heb laatst heel wat meisjeskleding weggedaan zomaar, verdeeld over een aantal hier op zp.......Mijn meisje kon het niet meer aan, en ja ik had het kunnen verkopen op mp, maar ik help liever iemand er zo mee als ik kan. Ik word ook weleens geholpen dus waarom zou ik er dan zelf geld voor vragen!

Ik snap best dat je het niet leuk vind deze topics. Ik had ook liever gezien dat niemand zo topic hoefde te openen, maar goed het is nu eenmaal zo in de maatschappij en het zullen er helaas alleen maar meer worden die het financieel allemaal niet meer kunnen bolwerken. En ja mensen die boven hun budget wel vanalles kunnen prima daar heb ik ook niks mee, maar mensen die echt niks hebben en kunnen vind ik een heel ander verhaal en die kan je niet zomaar veroordelen vind ik. Zij vragen er toch ook niet om, om elk dubbeltje te moeten omdraaien om hun gezin een dak boven het hoofd te kunnen houden.....

4. liebrando

liebrando Niet meer actief

amen!!

5. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

950 euro aan hypotheek...
    omg...
    Dat zal je bij ons "soort" mensen nooit zien
    We huren en hebben een nieuwe inschrijving ernaast lopen voor het geval dat we willen verhuizen omdat de woning niet leuk genoeg meer is
    En verhuizen is echt niet zo duur
    Een kar met 2 mannen kom je al ver
    Je kan vloerbedekking hergebruiken voor kleinere kamers
    En als je vloerbedekking wil kopen doe dat dan bij de leenbakker
    Verf kopen bij de gamma (erg goed dekkend en goedkoop) zelf verven
    En voila !
    Meubels kan je gratis ophalen via marktplaats
    Schuren verven en ook klaar

Wat ben je dan kwijt ?
    Ik zou dat echt niet gelijk allemaal kopen
    Eerst de woonkamer en de babykamer dan werken aan welke kamer je ook maar wil

Trouwends ik altijd maar denken dat mensen die werken het juist goed hebben,meer geld enz
    Maar ja meer geld houd ook in meer uitgeven blijkbaar

6. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Precies!

7. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ja het is al erg genoeg dat er steeds meer van dit soort topics komen,zo zie je maar hoe de toestand is momenteel in dit o zo rijke nederland.

8. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind dat er nogal onrespectvol gepraat wordt over mensen die het minder hebben, meestal hebben zij hier ook niet omgevraagd. Daarbij is het toch niet zo raar dat dit soort topics vaak komen, het is ook gewoon het gevolg van de crisis. En met deze regering zal het niet beter worden.

ts, Ik hoop dat je toch een aantal uren werk kunt vinden. Misschien idd in de avonduren als je man thuis is, het is even bikkelen, maar in de stress zitten om geld zorgen lijkt mij veel erger. Suc6!

9. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    het is ook zo dat steeds meer mensen er voor durven uit te komen. en hulp te vragen en tips te vragen om het geen wat ze aan zien komen te voorkomen en dat zijn schulden. die willen ze dan voorkomen. ik vind het SUPER dat mensen hulp vragen liever hulp vragen dan zelf in een dip terwijl de oplossing misschien dichtbij is.

10. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    ik vind 't erg zat voor de mensen die 't moeilijk hebben...

11. floor30

floor30 Actief lid

Jun 23, 2009
    327
    11
    18
    Mag ik vragen wie/wat je bedoelt met ons "soort" mensen?Begrijp het niet helemaal.
    Totaal niet aanvallend oid bedoelt.

12. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    De reden dat er steeds meer van dit soort topics worden geopend is omdat er steeds meer mensen niet rond kunnen komen!! Of hadden we dan maar geen kinderen moeten nemen? Of zullen we onze dieren wegdoen om geld te besparen? Een uitkering nemen? Nee wij willen graag zo af en toe ons ei kwijt! Om vervolgens vol frisse moed weer een nieuwe maand te beginnen...

Wees blij met je baan, je huis en je pleziertjes en sta er af en toe bij stil dat er een heleboel mensen zijn die een moord doen voor dat soort "vanzelfsprekende dingen"! (Ik dus ook!!)

Is goed voor je karma ;) Niemand vraagt om hulp alleen maar wat tips!

Ontopic Sorry ik kan je niet helpen. Wij zitten in budgetbeheer in afwachting op schuldhulpsanering en krijgen 85 euro per week ongeveer. Alles wat ik doe is volgens mij al genoemd. Acties aflopen. Kruidvat luiers in de aanbieding etc.
    Ooit komen er betere tijden ;)

13. Tese

Tese Niet meer actief

Jij spoort ook niet helemaal hè? Vraagt ts om spullen? NEE! Ze vraagt om tips. Als je je irriteert waarom reageer je dan. Als je geen tips voor dr hebt blijf dan gewoon weg.

14. Tese

Tese Niet meer actief

Ts ben je al eens naar een uitzendbureau gegaan?

15. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Als je graag wilt werken kan je ook gastouders owrden ofzo. Geen vetpot maar iets is beter dan niets. je scheelt benzine omdat je niet weg hoeft en scheelt kinderopvangkosten omdat je kinderen gewoon kunnen thuis blijven.
    Heel veel succes!

16. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Als ik dit soort topics lees, schaam ik me altijd een beetje. Wij hebben allebei een goed inkomen en toch zijn we altijd aan het klungelen met geld. Inderdaad door stomme fouten veel terug moeten betalen aan de belastingdienst. En gewoon veel geld uitgeven aan ...? Geen idee waar het blijft. Heb nu eigenlijk maar weinig meer over voor nieuwe lenzen en (duur) kattenvoer, terwijl er toch echt genoeg geld binnenkomt. En als ik dan lees dat mensen met de helft minder rond moeten komen met meer kinderen dan schaam ik me wel. Moet toch nog eens goed naar onze financien kijken.

17. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Oorspronkelijk geplaatst door pcootje [​IMG]
    gaan we weer, je mag blijkbaar alleen reageren als je je kasten open trekt en van alles opstuurt en hulp bied hier op zp.

Start maar weer een nieuwe inzameling ik sla deze nu wel over want zoals al vaker is gebleken piepen ze omdat ze niet rondkomen maar uitgaven die boven hun budget zijn gaan allemaal maar door.;)

:$:$:$:$:$:$
    Zo jij bent zeker een helderziende?!?!?

@Fleur hier ook een gastouder. Als je weinig geld hebt en er dreigen schulden te ontstaan raad ik het je echt af!! Het geld krijg je BRUTO op je rekening en wees dan maar eens zo sterk om die ene belangrijke rekening te laten liggen, omdat je je belasting opzij moet zetten... Daarnaast is het onzeker werk. Ik zou gaan voor een normale baan als je die kan vinden...

18. tulip

tulip Niet meer actief

goed gezegd, en ja, ik ben ook wel even terug op mn benen gezet als ik dit soort topics lees en dan vervolgens "alles" (niet alles natuurlijk;)) doe waar ik zin in heb.

19. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    @Zinaa niet schamen :D Gewoon eens netjes op een rijtje zetten waar je zoveel geld aan uit geeft... Je zal versteld staan hihi
    Al die kleine dingen zijn samen 1 heel groot ding!

20. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    ja dat bedoelde ik :D Wees blij met wat je hebt!

maar het is hetzelfde principe als:

Iemand die nooit ziek is kan niet begrijpen waarom anderen wel altijd ziek zijn. Zal vast wel aan hunzelf liggen. Iemand die te dik is zal wel teveel eten. Iemand die schulden heeft zal wel teveel geld uitgeven. Iemand die geen werk heeft is per definitie lui...;)

Share This Page