Niet schamen meis, jij kan er niks aandoen dat anderen het minder hebben. Geniet er van zou ik zeggen. We zouden het allemaal wel willen! Het is op dit moment gewoon erg in NL en het zal alleen maar erger worden. En ja als je daarbij hoort dan zijn alle tips welkom! Ik speur ook altijd alles af, kijken wat ik nog kan doen om nog meer te bezuinigen zodat we wel eens wat over houden voor iets, maar alles doen we al dus wat moeten we dan nog meer???
wij hebben het lastig omdat manlief helaas een relatie heeft gehad die nogal wat gekost heeft en hij toen domme beslissingen genomen heeft. hij heeft een super salaris waar wij goed mee rond zouden moeten kunnen komen ware het niet dat de helft van zijn salaris naar zijn leningen gaat! Je kunt niet altijd maar zeggen dat iedereen het zelf veroorzaakt heeft. In dit geval heb ik het zelf niet veroorzaakt en ben ik gewend om gewoon te kunnen kopen wat ik wilde/nodig had. dat kan ik nu niet meer! En dan is het lastig! @sam86 jij verwoord het heel mooi (ben te dik, heb altijd iets en hebben schulden, maar dit wil niet zeggen dat ik daar altijd iets aan kan doen. het enige waar ik echt iets aan kan doen is dat ik te zwaar ben!)
letten op boodschappen (seizoensgroente, veel stamppot, geen frisdrank enz) en misschien ook meer acties afgaan en bonnen zoeken op internet voor luiers, eten etc. succes
ts@ ik krijg altijd een beetje de kriebels van het zinnetje. ik kan niet zonder auto van vanwege de kinderen. die moeten naar het cb en naar school. je hebt toch ook een fiets? meid ik heb een handicap waardoor ik niet mag fietsen. wij hebben geen auto en ik moet dus lopend. lopend naar het cb, lopend naar school, lopend naar de stad, lopend boodschappen doen, lopend ergens op visite. weet je, dat gaat prima. je krijgt er echt niks van en je krijgt er een goede conditie van ook. en reken eens uit wat je bespaard per jaar.
Lekker in het Leven ik weet niet of mensen hier wat aan hebben. 1 keer in de zoveeltijd krijg je proefmonsters, Kortingsbonnen en een boekje met tips en leuke verhaaltjes erin van hun. ( kortings bonnen deze keer was 2 keer voor de pampers luiers en van nestle flesvoeding dus je heb echt wat aan de bonnen !! en nog veel meer producten over de 100 euro korting in ieder geval )
Denk dat deze niet geopend is met de bedoeling van een inzameling! Maar sommige liggen er idd heel erg dik op, op 1 of andere manier moet ik die ook gewoon lezen... Terwijl het tenenkrommend is en je een behoorlijk plaatsvervangend schaamtegevoel van krijgt. Dus snap wel wat je bedoeld hoor!
Deze heb ik laatst gedownload de bovenste link is het... KASBOEKSOFTWARE.NL - Gratis Kasboek Software - via Microsoft Excel Ik had zelf wel een soort van kasboek gemaakt in excel. maar deze is veel over zichterlijker vind ik persoonlijk. erg handig om je inkomsten en uitgaven eens goed te gaan bekijken.
idd handig voor sommigen,maar als je uitgaven (rekeningen enz bedoel ik dan he) hoger zijn dan de inkomsten dan heb je niet zoveel meer aan een kasboek
cindybaby nee dat klopt, dat kan je op die manier denk ik ook beter bekijken. Zo zie je meteen hoeveel je te kort komt. En dan moet je daarna gaan kijken waar ken je op gaan bezuinigen? En op welk bedrag kom je daarna. zo weet je zeker dat je niet iets vergeet.
Dat ben ik niet met je eens. Het blijkt altijd weer dat een goed inzicht in je financiën noodzakelijk is om alles op een rijtje te hebben. Je hebt het over 850 euro hypotheek maar neem aan dat dit bruto is. Laat je toeslagen, teruggaaf etc. in een keer achteraf komen of maandelijks vooraf?
"Ons soort mensen" bedoel ik mensen met uitkering Al 6 jaar hebben we dat en een hypotheek van 950 euro schrik je wel even van... Dat is bijna ons hele inkomen...
Hmm, klinkt een beetje als mijn verhaal... Maar overigens na het krijgen van kids wel flink er per maand op "achteruitgegaan" (financieel dus). Ik ben 1 dag minder gaan werken, kids naar kinderopvang (netto zo'n 650 per maand MINDER te besteden als voorheen)... Tijdje in de ww gezeten, en geld terug moeten betalen aan belastingdienst (tja... dat geld hebben we idd ook al een keer onterecht gehad, maar was toen al nodig) Dan nog een keer flinke pecht met auto onderhoud, huppekee ging mijn spaarrekening weer. En dan weer een maand ww... ooit komt het hier goed! Maar voor nu is het wel lastig. En TS: krijg jij wel maandelijks de belastingteruggave? Anders zou ik dat toch maar wel gaan doen. En over het off topic verhaal dat dit soort verhalen steeds vaker geplaatst werden, en dat je meteen moet geven... je hoeft het idd niet te lezen, je hoeft ook niet te reageren. Als het je irriteert waarom steek je dan wel je energie hierin?
Een hypotheek van 950 is nog niet eens extreem... Veel mensen denken dat je een huis wel "even" koopt, maar dat is niet zo, het moet terugbetaald worden. Wij zitten nu nog op een bedrag van bruto 750 (hypo van 190000) en dat wordt over een tijdje (renteperiode voorbij) ook wat meer helaas. Maar ja...je krijgt ook weer wat terug van de belasting hoor.
Juist wel natuurlijk! Dan kun je zien waar jouw grootste kosten in zitten en of je daar iets aan kunt doen. Inzicht in je situatie is in alle omstandigheden handig.
Oh oh oh wat word ik moe en flauw van al die rare reacties over dat er een overvloed is aan topics van mensen die het niet ruim hebben en de 'huisdieren waar iedereen ineens weer vanaf moet'. De hormonen maken me er niet vriendelijker op dus zal het recht voor zijn raap zeggen. Overigens ben ik een van 'de mensen' die van 'haar huisdier' af moet.. Dus bedankt met het aanspreken van o.a. mij!! er verschijnen de laatste tijd idd veel topics omtrent deze onderwerpen, is dat een misdaad?? Er zijn genoeg topics waarvan ik helemaal met mijn ogen ga draaien, so what? Ik vind het ook niet fijn als iemand een topic plaatst met bijv. de titel 'zal ik het kindje houden of weg laten halen'. Maar ja moet ik diegene dan gaan afzeiken? NEE! Nederland is een vrij land waar een ieder mag en moet kunnen zeggen en denken wat hij/zij wil. Maar daarbij moet wel rekening gehouden worden met een simpel woordje RESPECT.. En dat schijnen sommigen van jullie over het hoofd te zien. on topic; Het gaat idd niet al te best in NL denk dat iedereen (rijkelijk bedeeld of minder rijkelijk bedeeld) de veranderingen ook dit jaar wel voelt of ziet in de inkomsten en uitgaven. Ideaal toch dat we elkaar daarbij kunnen helpen, steunen en adviseren. Op welke manier dan ook! Of het nu gaat om spullen opsturen (wat ik prachtige gebaren vindt) of tips (want ook die zijn zeer behulpzaam.) @ TS en anderen die het wat krapper hebben nu; Ik denk dat wat proberen bij te verdienen naast je studie en je kindjes inderdaad een goede tip is. Maar zet ook zeker eens alle inkomsten en uitgaven op een rijtje. En probeer 'minder belangrijke' dingen even opzij te schuiven. Nog een paar tips: - Kijk alsjeblieft naar bijv. verzekeringspakketten. Zo hadden wij een pakket (vorig jaar afgesloten bij aankoop huis), die liep dit jaar bijna af. Heb toen net op het nippertje de rechtsbijstand eruit kunnen halen (scheelt 20 euro p/mnd). - Belastingen (rioolheffingen etc) betaalden wij voorheen p/mnd in termijnen. We hebben dit jaar gekozen om uitstel te vragen en v.h. vakantiegeld ineens te betalen. Maandelijks werd het anders wel erg krap zeker straks met een kleine erbij! - Aanbiedingen vlees kopen. Berekenen wat het kost bij de winkel waar je het daadwerkelijk koopt. Bijv. bij aldi kost 400 gr. speklappen 2,39. Dan denk je oh koopje. Maar reken eens uit per kg! Dat is flink aan de prijs hoor. C1000 heeft vaak mooie aanbiedingen van vlees. Grote stoot inslaan en dan kun je soms van 15,00 aan vlees 2 a3 weken eten. Zo is er bij Lidl deze week (zaterdag meen ik) een aanbieding voor kipkrokantschnitzels 4 stuks voor 2 euro. (normaal bij aldi 1,45 per 2 stuks). even offtopic; Ik kan het nog steeds niet loslaten dat er zo raar werd gedaan door een paar mensen daarstraks. Ik wil daar nog even over zeggen dat jullie niet te snel moeten oordelen.. Er zullen allicht mensen zijn die niet eerlijk zijn en toch om spullen vragen of om hulp. Of mensen die hun hond hier 'te koop' zetten om er maar vanaf te zijn.. Maarrrr veroordeel dan niet direct iedereen. Oneerlijke mensen zijn er altijd.. Maar moet je daarom de mensen die het wel slecht getroffen hebben of mensen die het wel oprecht menen zo toespreken?? Als het je niet interesseert: Lees die topics dan niet.. Interesseert het je echter wel: Lees dan maar vraag vooral zonder te oordelen.. Verdiep je erin voordat je je gal spuwt..
Tja er zijn helaas verschillen op de wereld. Maar zelfs het ''soort mensen met een hyp. van 950' krijg je aan het schrikken hoor.. Herinner me nog een tijd geleden dat de topics in de lounge uit de grond schoten met 'hoeveel spaar jij per maand'.. Nou geloof me, ook al heb je een koophuis en ben je zo gezegend om dat te kunnen.. Ook dan kun je voor de kop gestoten worden door mensen die doodleuk vertellen 500 of zelfs 1000 p/mnd te kunnen sparen.. Dan denk ik ook AUW.. Overigens zijn er volgens mij ook veel mensen die de laatste jaren zijn gaan kopen ( en net aan de hyp. kunnen betalen) omdat het huurbeleid aangescherpt werd.. Hier zijn wij er een van.. Je mag tegenwoordig niet meer huren als je maandinkomen boven een bep. bedrag uitkomt (en dit bedrag is schrikbarend laag). Tevens is ook het koopbeleid aangepast en kun je niet meer kopen met een bepaald inkomen. Het wordt weer een echte laagjes en rassenscheiding als het zo doorgaat.. Wij zijn in ieder geval een van de gezegenden die nét een huis konden kopen. De laatsten waren met recht op koopsubsidie. Alles zelf hebben opgeknapt in huis (van een krot tot ooit een mooi paleisje) en we zijn maar wat dankbaar voor die mogelijkheid dat wij straks ons prinsesje met een fijn dak boven haar hoofd kunnen laten opgroeien. Want dat is waar het om gaat.. Als wij vorig jaar niet dit geluk hadden gehad, waren wij nu een van de gezinnen geweest die niet kan kopen en niet mag huren!