Weinig te besteden....HELP!!

Discussion in 'De lounge' started by Anniej, Mar 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    oh gut ik lees nu pas goed..... eerst vraagt ts om tips en nu gaat het over het geen kinderen mogen/kunnen/moeten krijgen??? wie beslist dat? geen vooroordelen maken als je niks weet dan alleen wat er hier getypt wordt.
    Ik denk dat ts gewoon even moet aankijken of ze er nog wel wat nuttigs uit dit topic kan halen.

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

volgens mij is er al eens een discussie geweest over het feit weinig geld geen kinderen.. maar goed. dat terzijde..

On topic meid heb je al naar je toeslagen gekeken en zo? Misschien een goedkopere auto of autoverzekering..

3. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ja idd ik vind dit een gewone discussie hoor,het gaat alleen niet meer over het eigelijke thema:D:D:D

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Het gaat inderdaad offtopic, maak ik me ook schuldig aan. Ik kan het gewoon niet laten om op bepaalde dingen te reageren als ik het ergens niet mee eens ben. Moet kunnen toch, daar voor zijn we op een forum. Wellicht in een ander topic, maar dan nog.
    Of moet iedereen z'n mond maar houden als het niet in het straatje van een ander past. Valt me wel vaker op, dan vinden mensen dat topics gelijk gesloten moeten worden. Lijkt me zo kinderachtig, beetje mensen zo de mond snoeren. Er kan ook gewoon gediscussieerd worden, dat betekent niet gelijk ruzie ofzo. Al moet ik toegeven dat het vaak lijkt alsof sommige mensen zich persoonlijk geraakt voelen en een discussie ook heel onaardig kan worden.

TO, ik hoop voor je dat er een aantal bruikbare tips tussen zitten. Misschien inderdaad maar eens kijken voor een oppas die wat dichterbij zit, langs een uitzendbureau en weet ik veel wat voor goeie tips ik hier nog meer las.

Misschien is het een idee om een centraal besparings-topic ofzo te openen waar iedereen met dit soort vragen terecht kan. Als die problemen steeds vaker voorkomen tegenwoordig (en inderdaad, het regent de laatste tijd ook dit soort topics) dan is het toch alleen maar handig dat er één topic is waar alle tips&trucs en vragen in staan? Net zoiets als het boodschappengeld-topic, mag ik zelf ook graag komen en met dank aan dat topic doe ik nu ook lekker maar cheapass boodschappen :)

:( Dus...

5. cindybaby71

DUS diegene moet iedereen in hun waarde laten en ook verder gaan waar dit topic voor bedoelt was:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Het gaat mij er om dat je dingen uit z'n verband trekt, ik heb dat stukje vet gemaakt. Er heeft helemaal níemand gezegd dat iemand niet het recht op kinderen zou hebben bij een wat minder goed gevulde bankrekening.
    We hebben het alleen maar gehad over onverstandig, das wel iets milder.

7. cindybaby71

AMEN

kan dit topic dan nu weer verder gaan waar het voor bedoeld was?? voor de zoveelste x of blijven we nu weer zeiken om dingen die hier niks te zoeken hebben:(:(

8. emje

emje Niet meer actief

pff ik ken je zorgen helaas. wij moeten ook elk dubbeltje omdraaien om rond te komen. mijn vriend werkt fulltime en ik heb zelf een wajong uitkering. meer geld zal er dus niet binnen komen. verder heb ik wel een auto, maar ik kan deze echt niet missen. ik ben rolstoelgebonden en door ook een handicap aan mijn armen kan ik met de rolstoel ook niet gek ver rijden. een auto is dus noodzakelijk. ik heb ook wel een elektrische rolstoel maar daar kom je ook niet ver mee. en de bussen nemen geen elektrische rolstoelen meer mee helaas. een kleinere auto nemen is ook geen optie want er moet wel een rolstoel mee kunnen.

het is gewoon een rottijd. de prijzen gaan omhoog maar de salarissen (bijna) niet.

echt veel tips heb ik niet voor je aangezien de meeste tips hier al wel staan. wij letten erg op onze uitgaven en houden dan ook streng een kasboek bij. halen boodschappen in de aanbieding en sluit daar ook ons weekmenu op aan. verder eens goed kijken naar je abbonementen en verzekeringen. misschien is daar nog op te bezuinigen.

hopelijk worden de tijden snel beter :)

9. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Denk je dan even met me mee terug de tijd in? Toen bestond er nog kinderarbeid en was dat heel normaal dat de kinderen centen verdienden voor de familie. Er waren toen nog geen bejaardentehuizen, de ouders rekenden er dus op dat hun kinderen voor hun oude dag zouden zorgen. Het sterftecijfer lag toen een stuk hoger, er waren immers geen vaccinaties, dat was een reden dat een gezin zo veel kinderen had. Zo vergrootten ze hun kans dat er in ieder geval een paar kinderen het overleefden om voor hun oude dag te kunnen zorgen. Een andere reden voor dat aantal kinderen is het geloof, waardoor er al een taboe rustte op voorbehoedsmiddelen en abortus.

Dat je denkt dat wij vinden dat je zou moeten wachten vanwege de economische crisis is je reinste onzin. Ik zei dat je als uitgangspunt een gunstige financiële situatie moet hebben.

Nee, we zeggen dat allebei nodig is: liefde en geld. Niet eerst dit of eerst dat, maar al-le-bei.

Het maakt geen ruk uit hoeveel uur je werkt, maar of je genoeg inkomen hebt om je kind op z'n minst in zijn primaire behoeften te kunnen voorzien. Die gespaarde centjes zijn er om kansen te creëren, mocht je kind willen studeren. Zoals ik al zei, je kan niet in de toekomst kijken.

Ik zei dat je naïef denkt, maar met wat je nu allemaal zegt en de manier waarop je onze woorden verdraait, stel ik mijn mening bij: je bent inderdaad naïef. Staat die "90" voor jouw geboortejaar? Dan kan je er gerust van uitgaan dat je in de jaren die nog volgen je genoeg levenservaring opbouwt om dan te beseffen wat je nu eigenlijk precies hebt gezegd.

10. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    beste advies.... schakel een finacieel adviseur in (die zijn er ook gratis te vinden bv uwv/rsd/gemeente) en ga prioriteiten stellen

liever wat minder luxe en zonder zorgen boodschappen ed kunnen doen dan continue in de stress zitten,
    ook dat is een luxe, kids merken t uiteindelijk echt wel dat er stress om is

die rust is ook luxe ;)

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Mooi gezegt!

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hebben dit jaar voor het eerst de zorgverzekering ondergebracht bij mijn man zijn werkgever (collectief) dit scheelt nogal zeg! Het is wennen, omdat het al van zijn loon af gaat (ik schrok me suf de eerste keer) maar nu krijgen we nog eens extra geld terug omdat we in januari een verzekering daar hebben afgesloten (terwijl het onze oude maatschappij was..maar nu dus een collectieve polis, zien zij als nieuw!).

Misschien kan dit bij de werkgever van jouw man ook?

Die 4x in het jaar dat je een auto nodig hebt, kan je die niet lenen? Of openbaar vervoer?
    DIe oppas zo ver weg...als je het bijna nooit nodig hebt, kan de oppas die ene keer dan niet bij jou komen oppassen?

Kijk in de buurt bij andere kindjes of je een soort van ruil kan maken. Kosteloos op elkaars kinderen passen?

Kleding / speelgoed bij een tweedehands winkeltje?
    Mijn zus heeft zo'n winkeltje overgenomen en ik moet je eerlijk zeggen: het zijn zulke leuke, mooie, dure kleertjes...ik koop voor mijn jongens in principe niets nieuws meer (nou zit ik ook eerste rang natuurlijk :D).

De boodschappen: een briefje maken en ook echt alleen dat meenemen.

Toch de boel eens in een bestandje zetten. Kan echt je ogen openen hoor!

13. MamavEsmee

*Op de site van AH kun je bij de recepten zoeker ook budget invullen en dan heb je lekkere maar goedkope maaltijden.

Voorbeeldje:

Bruinebonen met prei en spek. ( spek bakken, preiringen er bij roerbakken, bruine bonen opwarmen, vocht afgieten en de spek en prei er door.

Spagetti/macaroni, ui, champignons, tomatenpuree op smaak brengen met kruiden en ene blikje ham/smac

Macaroni met ui/courgette,ham& zakje kaassaus

aardappels, groenten ( evt vriesvers) en gehaktballen/slavinkjes/worstjes/

Rijst met ragout en doperwten

Stampot wortel/ui met rookworst

Zuurkoolschotel met gehakt en aardappelpuree.

Zijn allemaal gerechten van maximaal € 3,00-€ 4,00 per maaltijd ( gerekend voor 4-5 personen)

Wasmiddel/schoonmaakmiddel/luiers etc koop ik in de aanbieding.

*Groente en Fruit eten wat gebonden is aan het seizoen.

*Als je stampot maakt kun je de restjes de volgende dag lekker opbakken of vries het in en 1x per week een restjes dag.

*Ga langs je verzekeringsadviseur en bekijk of je de verzekeringen kunnen bundelen en zo krijg je combinatie korting.

*Uitstapjes met de kids hoeven niet duur te zijn:
    - naar de bieb.
    - speeltuin, koekje en fles ranja mee
    - naar het bos.
    - visite
    - eendjes/hertjes etc voeren.

Wij hoeven niet persé te bezuinigen maar vind het wel mooi om te zien dat je ook met minder geld lekker kunt eten en leuke dingen kan doen!:)

14. MamavEsmee

15. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

Mar 1, 2011
    552
    274
    63

Dit had ik ook al. Wij hadden genoeg gespaard om alles te kunnen kopen voor de baby en ook voor als er tegenslagen zouden komen.

16. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Hoi,

Tjonge. Ik zou ook flink balen als ik op mn trouwdag niet even uit eten kon. Het is toch wel een beetje een feestdag. Vind het echt vervelend voor jou / jullie!!
    Volgens mij zijn jullie al heel goed bezig. Spullen van MP, contant geld opnemen om de boodschappen van te betalen etc. Moeilijk om nog wat tips te verzinnen. Misschien kun je nog zuiniger doen met gas-water-licht?
    Ik moet zeggen dat ik je hypotheek best fors vind (tenminste...als je per maand zo weinig over houdt). Je schrijft dat verhuizen ook niet echt een optie is omdat dat ook geld kost. Maar je kunt ook voor de langere termijn denken?? Als je 200 euro van je hyptheek lasten kunt afhalen, dan scheelt dat al een hele hoop....
    Succes in elk geval!!

17. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik heb al maanden niks meer te besteden en leef in enorme schulden dankzij mijn vent..

Ach.. het is ff doorbijten.. maar er komen betere tijden!

18. cindybaby71

succes meid ;);)

en hopelijk blijven voor jou de domme reacties achterwege waarom je dan toch zwanger bent geraakt;)

19. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    niet duur?:$ ooit zelf weleens verhuist?!

zelfs al hou je alles het goedkoopste van het goedkoopste ben je nog een hoop kwijt hoor! zelfs als je alleen maar hoef te verven! dan kost het je toch nog schuurpapier, verf, kwasten etc, wat echt wel flink in de kosten gaat lopen en als je al weinig overhou is dat echt wel VEEL geld!

Ook als je het per kamer gaat doen ben je veel kwijt, vooral als je heel weinig mee kan nemen vanuit je huidige huis!

20. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ik ben 17x met mijn moeder verhuisd
    En zelf 9x dus ja weet precies wat het inhoud
    Marktplaats heeft zoiets als GRATIS meubels
    Er zijn ook hyves die je kunnen helpen aan spullen
    Wij hebben alleen maar gratis meubelen in huis staan
    Donker eiken die ik ga verven in de zomer

Het kan echt wel goedkoop hoor
    Even zoeken maar dan heb je wel wat

Muren blijven wel staan totdat je een beetje verf hebt gekocht

Ik leef al 6 jaar van een uitkering en heb mijn huisje erg modern ingericht (al zeg ik het zelf) GRATIS
    Want ik heb mijn muren nog niet geverft
    Vloer meegenomen van oude woning
    Dingen overgenomen van oude bewoner

Heb nu alleen voor de voorramen gordijnen gekocht en zal waarschijnlijk met de vakantiegeld de achterramen kunnen doen

Share This Page