Ik heb een vraagje, lig momenteel onder de dekens op de bank met me lappie, zoeken op deze forum, maar ik ben 8 week zwanger en ziek, normaal ligt me temperatuur ( l,ees vorige week ) rond de 37,3 en ben nu al op 38,5. Kan me halve cracker nog maar net binnen houden, maar kan dit kwaad voor de uk? Wil straks nog even de hui
zou me niet te veel zorgen maken er zijn meerder dames die zoveel last hebben in het begin van de zwangerschap somige hebben het enkel s'morgens andere de ganse dag door zelfs ik ben nu al 29 weken en nog heb ik het s'morgens soms moeilijk maar meestal is het maar de eerste 3 maand hoor ik wil je nu ook niet al je hoop afnemen rustig aan doen en met kleine beetjes eten kan helpen en anders eens proberen met primperan heb ik gekregen van de gyn wel in tap vorm want hield niets binnen heeft me wel geholpen toen probeer ondanks je misselijkheid toch te genieten groetjes
Je temp ligt tijdens zwangerschap iets hoger dan normaal, zo'n 0,3 tot 0,5 graden. Je huidige temp is dus verhoging en ik zou gewoon de huisarts ff bellen dus,
Idd, ik zou wel even de huisarts of je verloskundige/gynaecoloog bellen. Hier al een aantal weken steeds rond de 39, zowel mijn huisarts en gynaecoloog zijn ervan op de hoogte, en het enige wat ik ervoor moest nemen is paracetamol. Nu sinds 2 weken heb ik iets anders maar lijkt niet te helpen. Maarja oke, ze hebben mij verzekerd dat zowel die verhoging als die medicijnen geen kwaad kunnen voor de kleine! Overigens voel ik me er niet ziek bij, alleen moe. Dat eten, een paar dagen wat minder eten is niet zo heel erg voor die kleine. Maar je moet daarna wel iets binnenkrijgen, probeer anders iets van vruchtensap/groentensap, dat is best gezond, en misschien kan je dat wel binnen houden.
ja je moet de vk bellen als je koorts krijgt en het enige wat die dan zegt is dan neem je toch een PCM (had ik zelf ook wel kunnen bedenken) je mag 4 (of 6) PCM's per dag hebben dat kan de koorts iets verlagen en je wat lekkerder laten voelen.. beterschapjes!
Heb zojuist met de huisarts gesproken en met hem afgesproken omdat hij me koorts wel wat hoog vind, daty ik vanmiddag een uurtje ga liggen, mag dan een halve kinderparacetamol innemen, mag niet te druk doen, en moet even voor de zekerheid extra vitaminepillen nemen. Moet tevens om 12 uur iets eten wat superlicht verteerbaar is. Moet morgen weer bellen, ook al voel ik me dan beter of goed, moeti k bellen, wordt het erger, komt hij per direct hier.
Alecia hier hetzelfde, strontverkouden, geen verhoging maar wel zo ziek voelen. Vannacht 4x echt ziek geweest en niet geslapen, ga zo mijn bedje maar weer in...
ik mag gewoon 4 PCM 's per dag vn de VK en huisarts en ik mag een bepaalde hoestdrank (dat scheelt erg want ik moest de hele dag kokhalzen van het hoesten) een kinder PCM is wel erg voorzichtig maar goed na de vorige zwangerschap kwam ik er wel achter dat er best wel veel mag hoor.. (na long en ooronsteking e.d.)
klopt je mag ook best veel, zonet op bed gelegen verveelde me dood, dus weer eruit gegaan. voel me net zoals vanmorgen dus dat is aardig goed.
ik ben ook in het begin van mn zwangerschap ( zo rond de 8 weken) ziek geweest met flinke verhoging en mn beeb is nog steeds helemaal gezond en heeft er geen last van gehad wel het een beetje in de gaten houden en paracetamol slikken om de verhoging wat tegen te gaan, dan komt het helemaal goed
Hier rond de 7de week ook bijna een week non stop koorts gehad. Ik was toen heel druk geweest en wijt het daar ook een beetje aan. Deze week weer het zelfde liedje.. vorige week (te) druk gedaan met van alles en nu alweer bijne een week constant koortsig
Nou hier gat alles weer wat lekkerder, nog steeds verhoging, maar me lichaam reageert er niet echt op. Doe nu wel wat rustiger, maarja me werk gaat helaas ook voor :S
Je mag idd 4pcm per 24uur, was ook advies van mijn vk. Koorts is idd niet goed in de zwangerschap, althans voor de baby is het niet goed. DUs idd even je pcm innemen zodat de koorts zakt.
Ik ben ook wel redelijk ziek elke dag, soms verdwijnt het 2 dagen en dan komt het terug maar ik neem mijn temperatuur zo'n 3 keer op een slechte dag en mocht die verhoogd zijn zou ik zeker onmiddelijk de dokter bellen.