hallo dames ik heb een vraag die me al de hele week bezig houd, vorige week had ik 5 lichte positive testen een "menstruatie" en een heel laag hcg wat ook nog was gezakt, na een echo zag de gyn toch een zwangerschapsring en die dag is ook de bloeding gestopt, nu is dus mijn vraag of de zwangerschaps ring ineens weg kan zijn zonder dat ik een bloeding heb gehad ik krijg morgen eindelijk een echo na een spannende week vol hoop en vrees maar weet niet wat ik kan verwachten. vandaar dat ik deze vraag stel omdat misschien hier iemand meer ervaring mee heeft gehad, ik ga er vanuit dat het mis is maar ik denk dat het niet eraf komt uit zn eigen
Jeetje, wat spannend zeg! Ik wil je niet ontmoedigen, maar een dalend HCG is geen goed teken.. De zwangerschapsring is het beginnende vruchtzakje, dus dat zou er wel uit moeten komen als het een miskraam is. Soms gebeurt dat niet moet ik zeggen (zoals bij mij) en dan kun je wachten tot het wel komt of je krijgt een curretage, dan wordt het er uit gehaald. Ik hoop natuurlijk ONTZETTEND voor je dat het goed zit, maar het is weinig om aan vast te houden. Ik ben zo iemand die altijd uit is gegaan van het ergste, zodat de klap minder hard kwam, maar hoop houd je toch. Sterkte hoor! Groetjes Patricia
hoop houd je idd toch ook al weet je dat het mis is, maar het zint me niet dat de bloeding is gestopt maar er wel een zwangerschapsring te zien is, ik heb in nov 2012 een bbz gehad met bijna fatale afloop, en nu dit maakt me weer erg bang
Ja, dat kan ik me voorstellen! Maar geloof me, als er een zwangerschapsring in de baarmoeder is gezien, dan is het sowieso geen bbz. Want het zit immers in de baarmoeder. Ik heb ook een bbz gehad, dus ik kan me je angst goed voorstellen! Ik had hetzelfde als jou met één van mijn miskramen. Een bloeding gehad, flinke ook, maar toch bleek er nog een zwangerschapsring in de baarmoeder te zitten! Toen moest ik maar liefst 5 weken lang om de dag naar het ziekenhuis komen bloed te prikken en echo's te maken, omdat het HCG steeg en het vruchtzakje ietwat groeide steeds. Uiteindelijk bleek het toch een leeg zakje te zijn, dus toen ben ik gecurreteerd. Ze houden je nu goed in de gaten, ik hoop echt voor je dat je snel duidelijkheid hebt!
pffff 5 weken ik vind deze week al zoooooo nie te doen zeg... dat het een bbz is ben ik ook niet bang voor maar wel voor het idee wa er nu allemaal gaat komen mijn hcg hebben ze 2 x geprikt en is van 13 naar 7 gedaald daaruit maakten ze ook op dat het niet goed was en ze wilde deze week afwachten wat er gebeurde maar er gebeurt helemaal niks ik ben zooo benieuwd morgen ik hoop op een groot wonder dat ze een hartje zien kloppen maar ik weet natuurlijk weldat dat niet gaat gebeuren met een hcg van 7.... ik baal zo....
Ah meis toch, een digitale knuffel voor jou!! Ik weet zo goed hoe je je voelt... Een HCG van 13 en 7 is echt ,echt te laag voor een goede zwangerschap, plus het feit dat het gedaald is. Ik vind het echt rot om te zeggen, maar ik denk dat je van het ergste uit moet gaan. Als het vloeien gestopt is en het vruchtzakje nog zichtbaar is, dan wordt er denk ik een expectatief beleid ingezet, wat niets anders betekent dan afwachten hoe het zich verder ontwikkelt. Gebeurt er niets, dan zul je moeten worden gecurreteerd. Bij mij viel dat 100% mee hoor! Stel dát het wel goed zou zijn, dan denk ik ook niet dat je een hartje moet verwachten, want dat is doorgaans pas vanaf 6+ weken te zien.. Sorry, meis..
Wat een onzekere tijd voor je, cakeje... Het klinkt niet goed, maar het is zo fijn om in wonderen te geloven. Laat je weten, hoe het af is gelopen? Sterkte.
Als je HCG-waarde zo laag is, dan kan dat helaas echt niet goed zijn. Om een embryootje te laten ontwikkelen, is er een bepaalde HCG-waarde nodig. Bij de ontwikkeling van een vruchtzakje hoort een bepaalde waarde, bij het laten kloppen van het hartje ook. Om die ontwikkeling door te maken van een zwangerschapsring naar een vruchtje met hartje had je HCG-waarde veel hoger moeten zijn (in de duizenden) en moeten stijgen. Een waarde van 7 betekent eigenlijk dat je niet zwanger bent, de ondergrens ligt op een waarde van 5. Bij een doorgaande zwangerschap moet je bij een zwangerschapsduur van 4 weken op een minimale waarde van 50 zitten en de waarde moet om de dag verdubbelen. Dalen is nooit goed. Sterkte!
er was niks veranderd dus ik had 3 keuzes, of nog afwachten of cytotec of curretage, ik was helemaal stil geslagen en wist het niet maar wat ik thuis al tegen mijn man zei was dat ik geen pillen wilde om het op te wekken want hoe kan ik onze grootste wens nou zelf kapot maken.... maar.....de gyn had dr receptenbriefje al in de hand dus weinig meer te kiezen voor mn gevoel, dus heb maar gezegt dat ik wel die pillen wou omdat ik niet anders durfde...stom stom smiddags om 2 uur zijn we op bed gaan liggen omda we moe waren en heb met heel veel pijn in mn hart 4 pillen ingebracht maar tien minuten later kreeg ik al buikkramp, wat zo heftig was dat mijn man naar het zh heeft gebeld en ik mocht komen, dar hebben ze me onderzocht en bloed geprikt en ik heb zwaardere pijnstillers gehad. het hcg was minder dan 1 dus was wel "goed". om 7 uur waren we thuis en heb een goede nacht gehad. geen buikpijn meer gehad dus die cytotec doet niet wat ie zou moeten doen en heb net het zh weer gebeld, een andere gyn heeft me terug gebeld en schrijft me nu pillen voor om een menstruatie op te wekken en denkt dat het weefsel dan mee komt, omdag het hcg minder dan 1 is. dus het blijf afwachten tot we weer verder kunnen
Gatverdamme.... Het spijt me echt voor je, ik weet hoe het voelt... Het enige dat je kunt doen is hard doorbijten en jezelf bij elkaar rapen voor nieuwe kansen. Het gáát lukken, er ís bevruchting geweest. Hoe makkelijk gezegd ook, dit kan altijd gebeuren en komt nog best vaak voor. Laat je nu even lekker verwennen en neem de tijd om te herstellen van de psychische en lichamelijke klap. Heel veel sterkte!