Weinig tot geen geld overhouden voor extra’s

Discussie in 'De lounge' gestart door Bovine, 7 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik begrijp echt die hele discussie hier niet. Lekker belangrijk of iemand wel of niet op vakantie wil. Als diegene het fijn vind om lekker thuis te blijven wat maakt dat uit? Is toch alleen maar fijn als je daar tevreden mee ben.
    Het is vooral vervelend als je wel wil maar het geld is er niet voor, maar volgens mij is dat de discussie niet.

DaryaY, NiVa0230, Zxcvb en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    938
    652
    93
    Je kunt ons als familie adopteren hoor:p, wij hebben hier ook niemand (maar hebben überhaupt geen familie meer sinds schoonvader op zijn 92e is overleden een paar jaar geleden)

Bloempjelief vindt dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.716
    18.812
    113
    Vrouw
    Je zegt dat de middelen er niet zijn en jullie niet kunnen op reis gaan.
    Welke keuze zouden mensen dan niet begrijpen?
    Met bierscheeltjes kan je geen vakantie betalen e.

Jullie hebben jullie tijd van reizen gehad en hebben daar wss van genoten.
    Dat jullie nu niet meer kunnen en tevreden zijn met wat er wel is, is dan ook handig meegenomen.

Alleen zijn er ook situatie waarbij er geen verleden van reizen is en waarbij mensen wel graag eens op vakantie gaan maar niet kunnen.
    Ook daar is geen sprake van keuzes.

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.084
    113
    Hier lees ik iets anders dan in het laatste bericht.

Iertje81 vindt dit leuk.
  5. Mammavantwee

Daar wijs ik helemaal niet naar degene die naar het buitenland gaan.
    Ik vind er wat van dat ik daar geen behoefte aan heb. Ik doe mezelf echt geen plezier hoor om zolang in de auto te gaan zitten. Dus geen idee wat je bedoel?

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.516
    8.660
    113
    Vrouw
    Je hebt t niet tegen mij, maar ik snap deze even niet?

Mammavantwee vindt dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.084
    113
    Ok, dan begreep ik je verkeerd. Ik las het als je daar wat van vindt als andere dat wel doen. Ik begrijp hem nog steeds niet goed wat je daarover van jezelf moet vinden (je hoeft dat naar jezelf toch niet te verantwoorden?), maar ik zal het vast niet goed lezen oid.

Spectre, Inge1984 en Neuzeke vinden dit leuk.
  8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.716
    18.812
    113
    Vrouw
    Ik snap het ook niet goed :D

Zeker omdat er eerst iets gezegd word over de 12 uur en erna de vraag waarom iemand de hele wereld zou moeten zien.
    De zin : ik vind daar wat van,past dat niet echt bij de uitleg :).

mamabri en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  9. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.247
    4.215
    113
    Vrouw
    Tja… dan zijn de meningen daar over verdeeld

Neuzeke vindt dit leuk.
  10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.855
    18.602
    113
    Vrouw
    Wij wonen ook in Zeeland en gaan wel graag op vakantie, maar geen strand vakanties voor ons haha die zie ik al genoeg ;)

Lexie74 vindt dit leuk.
  11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.716
    18.812
    113
    Vrouw
    Het weer bepaald veel e.
    Ik heb medelijden met de mensen die nu aan zee zitten.
    Betaal je meer dan 1000 euro en zit je weg te waaien op het strand.
    Leuk? Ja ze in de herfst of lente maar in de zomer vakantie ga je niet met dat idee naar zee e.

mamabri en Spectre vinden dit leuk.
  12. Mammavantwee

Lees hoe je het lezen wil. Ik wijs er naar niemand mee.
    Heel dat bericht gaat over dat IK het niet ziet zitten om zolang in de auto te zitten met 3 jonge kids.

Saartje33 vindt dit leuk.
  13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.855
    18.602
    113
    Vrouw
    Het stond er inderdaad wat vreemd, alsof je er iets van vindt dat anderen dat wel doen.

De reis zelf is voor mij ook al vakantie. Ik vind het heerlijk om te reizen, je komt door zoveel verschillende landen/gebieden/natuur. Het is dat dochter niet van autorijden houdt dus de afgelopen jaren zijn we niet verder dan Duitsland gekomen, maar volgend jaar willen we echt weer eens wat verder weg en ja het is echt afhankelijk van hoe je kinderen zijn met autorijden en hoe je de reis indeelt. Dus ik snap dat sommige mensen dat niet zien zitten, maar voor anderen is de reis zelf dus al een hele belevenis.

14. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.310
    1.398
    113
    Vrouw
    Nee hoor. Volgens mij ging het er meer over dat een lid hierboven aan gaf dat ze “iets vond” van 12 uur met jonge kinderen ergens heen rijden. Ik ben dan benieuwd wat precies :roflmao:

Ik persoonlijk vindt op vakantie gaan in NL leuk als het mooi weer is. Maar mooi weer is 25-30 graden voor mij :roflmao: Tel uit je winst, het is vaker voor gekomen dat ik dus in regen in een vakantie park zat dan in zon. Prima vakanties hoor maar vermoeiend want toch vaker vermaak op zoeken. Daarom vind ik met 3 jonge kinderen op een camping in de zon meer relaxed. Kunnen zij lekker spelen en ik in de zon zitten.

ik snap elke soort vakantie. Lekker doen wat bij je past.

Niet op vakantie gaan snap ik ook. Scheelt je weer heel wat stress en geld :D Alleen dat is ook niks voor mij. Ik kan niet stil zitten thuis dus blijf dan schoonmaken, opruimen, klussen of gewoon zelfs werken. Weg uit m’n eigen huis is het effectiefst.

En verder ben ik erg out going. Ik ga graag met de kinderen de hort op. Thuis zitten vind ik niks (om bovengenoemde reden) terwijl er zat mensen zijn die thuis zijn heerlijk vinden. Good for you denk ik dan…had ik dat maar :o:

Spectre vindt dit leuk.
  15. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.310
    1.398
    113
    Vrouw
    Ah ok. Er stond letterlijk “ik vind daar iets van” Daarom was ik benieuwd wat dan?
    Meestal bedoel je met een dergelijke zin dat je een mening hebt over mensen die dat wel doen. Maar blijft geschreven tekst natuurlijk dus ik geloof het meteen als je aangeeft dat je het anders bedoelde.

Mammavantwee vindt dit leuk.
  16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik begrijp de discussie ook niet.
    Een goede kennis van mij die heeft echt genoeg geld maar die gaat zelden tot nooit met vakantie. Ze geeft er niks om en is veel liever thuis. Die wordt er juist doodongelukkig van om ergens anders te moeten verblijven en telt de uren af totdat ze naar huis kan.
    Helemaal prima.

citroenrasp en Mammavantwee vinden dit leuk.
  17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik las het wel anders, ze bedoelt juist dat ze er iets van vindt dat andere mensen er iets van vinden.
    Nu vind ik deze hele uitspraak een jeuk uitspraak: ik vind daar iets van haha maar dat is een ander topic.

Nellie4 en Cornflake vinden dit leuk.
  18. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    #198 Iertje81, 15 jul 2024
    Laatst bewerkt: 15 jul 2024
    Dat is het dus met de zin: ‘ik vind daar wat van’
    Zet er gewoon bij wát je ervan vindt. Ten eerste omdat het dan gewoon duidelijk is en ten tweede zodat je niet achteraf kan zeggen dat …. totáal je bedoeling niet was. Terwijl het eigenlijk je bedoeling wel was :o: (en je geen half forum over je heen wil krijgen). En ten derde, dan gaan mensen niet speculeren of invullen.

citroenrasp vindt dit leuk.
  19. Mammavantwee

Op dit hele topic heb je nog niet gereageerd, behalve op/of over het berichtje van mij. Valt een beetje op! ;)

20. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Fascinerend. Het topic gaat over niets over houden voor extra's en daar komt een mooie discussie en een mooi gesprek van. En dan zegt 1 iemand dat ze niet op vaak kantoor hoeft en vervolgens springen er 2,5 pagina lang allemaal dames off topic op.

Ik vond het oorspronkelijke gesprek waardevoller, eerlijk gezegd.

citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina