Weinig tot geen leuke reactie op derde zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daantje1, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    herkenbaar,
    bij de eerste waren schoonouders niet enthousiast. mijn ouders wel. schoonouders dachten alleen aan onze financiele situatie. die gewoon goed was. maar in hu ogen moesten we toch maar eerst sparen... en ze wisten best dat we al meer als een jaar in het ziekenhuis bezig waren om zwanger te raken. ik ben er nog boos over. ben nu voor de tweede keer zwanger, ook dit keer heb ik ze vertelt dat we in het ziekenhuis bezig waren ter voorbereiding, dat ze weer niet zo zouden "schrikken". ik had me al best ingedekt tegen een rot opmerking voor als t zo evr was.. gelukkig waren ze dit keer wel blij. en ze feliciteerde ook. en lkater gaf schoonmoeder nog aan dat ze het rot vond dat ze niet nog enthousiaster had gereageerd, want het wat een schok. ik vond ze al tegen over vorige keer best vrolijk. en ik had ze nog wel heel goed voorbereid op de "schok"... wat je een schok kan noemen. ik snap het nog steeds niet dat ze de eerste keer zo egoistisch konden reageren. zij waren er nog niet klaar voor. en wij wel. dat terwijl ze al lang wisten dat we plannen hadden en dat het veel moeite heeft gekost met alle gedoe in het ziekenhuis... en sowieso wie moet dr nou klaar voor zijn? wij of de opa en oma?? precies. ik vind het nog steeds behoorlijk egoistisch van ze... grrrr. haha en als ik zwanger ben kan ik me dr nog kwader over maken...

x sjaan

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik had het bij de tweede al.
    ben ook wel heel snel na de eerste alweer zwanger geraakt, maar dat is toch aan ons??
    ik weet niet wat het is met die mensen.... maar ik weet wel precies hoe je je voelt!!
    in iedergeval;
    van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! ik vind het wel echt super leuk voor jullie!

3. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    bedankt voor de felicitaties :D :D
    andere zwangeren: ook gefeliciteerd!! :D

Pandora: ja idd zeg, wat een rare reactie ook zeg..sommigen weten echt niet hoe ze met mensen om moeten gaan.

Nina3: ja dat vind ik ook, ieder kind is een wondertje!Ik vind het steeds weer zo bijzonder en mooi, ook voor anderen!

maryloes; gelukkig dat je het niet herkent en iedereen zo leuk reageert bij jou,bedankt voor je felicitatie!jij ook gefeliciteerd

Rachel: ik vind dat zelf echt vervelend als iemand vraagt of het een ongelukje was...alleen zwager heeft dat gezegd maar vond dat echt niet leuk. Bij 1e en 2e reageert iedereen wel leuker, al reageerde schoonfamilie ook bij de 2e al minder leuk...

Makey: ja ook herkenbaar!vraag of je een meisje of jongen wil!wij hebben 2 meiden maar heb maakt ons helemala niet uit wat. als hij of zij maar gezond is.

Amfy: jee, echt jammer is dat..gelukkig was je vriendin wel blij en zijn jullie lekker samen zwanger, jeeeeey!!Gefeliciteerd!!

Floorfilla: ja dat is ook niet leuk nee, als mensen je zomaar aanspreken en zich met je bemoeien.

Anita: ja, wij hebben ook wel zoiets van: het is ons gezin en het zijn onze kinderen,maarja, vooral op het moment als je het dan verteld en reacties blijven weg..dan voel ik me wel even rot. maar ben iedere dag zo blij weer, dat ik dit wonder weer mee mag maken!

Dropfruit: hier nooit echt super veel cadeaus gehad bij eerste zwangerschap (wel wat hoor) natuurlijk wle na geboorte :D maar ook kaartjes enzo..maar we hebben het nog niet iedereen verteld dus ben benieuwd wat andere reacties zullen zijn!

me2: ja onze kinderen schelen ook niet zo heel veel (2007,2009). het wordt idd gewoon voor de buitenwereld. wel jammer maar niks aan te doen. Wij genieten volop :D

Patatje; ja daar heb ik ook aan zitten denken..misschien ook door de 2 mk die ik voor de oudste had...hopelijk reageert schoonfam straks ook leuk!
    Bedankt voor je felicitatie..ik zie nu je onderschrift..meid: hele dikke dikke knuf voor jou!

Mano: ja ,ik stond er ook wel van te kijken en voelde me er ook rot bij...het is zo'n mooi nieuws om te vertellen en dan blijven de reacties weg...bij schoonfam dan in ieder geval..ging echt zo van: oh, ben je weer zwanger ja?ooh...blablablabla..(ander onderwerp, gingen gewoon verder met iets anders..??!!niet leuk
    bedankt voor je felicitatie

mandysuus: bedankt!

Sjaandiaan: dat is ook echt niet leuk zeg!kan me voorstellen dat dat iets is wat dwars blijft zitten..gelukkig reageerden ze nu wel leuker,dat is wel fijn. gefeliciteerd met je zwangerschap!

Cherryl: ja, stom is dat eigenlijk dat mensen zich op zo;n manier gedragen dan..jij hebt ook 2 meiden zie ik,harstikke leuk toch vlak na elkaar?gefeliciteerd nog met de jongste!is nog niet zo oud zie ik. bedankt voor je felicitatie!!

Liefs

4. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Gefeliciteerd met je 3e zwangerschap!!!

Stom zeg! die vervelende reacties!

Ik ben ook zwanger van ons 3e kindje, en heel benieuwd naar de reacties die we gaan krijgen. We hebben het nog aan niemand verteld. Binnen de (schoon)familie zullen de reacties wel positief zijn, maar verder weet ik het niet. Toen onze 2e geboren is, zeiden al een paar mensen, zo, een meisje en nu een jongen, dan ben je wel klaar zeker??? Echt stom dat anderen dat denken voor je te moeten invullen!!

5. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    GEFELICITEERD!

Een hele spannende periode nu, en dan van die niet-blije reacties, ik kan me voorstellen dat je flink baalt. Mijn ervaring is dat er altijd mensen zijn die stom reageren. Dat dat nu net je familie moet zijn is extra wrang. Sterkte en kop op! Je krijgt weer een lief, klein babietje!

6. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Daantje van harte gefeliciteerd met je derde zwangerschap!
    Inderdaad jammer dat mensen zo reageren. Ik zou ze uit nijd ook geen kaartje sturen ;)

Hier ook twee kindjes en wil graag 3 kindjes, dus ben ook benieuwd als het bij ons zo ver is, wat de reacties worden.

Heb al zo vaak gehoord: " een jongen en een meisje..ben je mooi klaar" Nee dat zijn we niet!

7. hannyplum

hannyplum Lid

9 jan 2011
    21
    0
    0
    Wat vervelend zeg!! Iedereen is bij ons wel erg enthousiast, alleen merk je wel, dat het minder is dan bij de eerste.. Denk dat sommige mensen denken, dat het allemaal heel normaal is. Terwijl het echt gewoon een wonder is!! Lekker van genieten meid!!

Deel Deze Pagina