Weinig tot geen plasluiers

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door IngeM, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.523
    14.029
    113
    Vrouw
    Belachelijk dat de ha je afscheept! Wij moeten dit soort kindjes altijd direct laten komen. Hopelijk wordt je op de hap wel serieus genomen.

2. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Nou dames ben net weer terug uit het ziekenhuis. De HAP heeft mij doorverwezen naar de kinderarts. Die nam ons zeker serieus. Ze twijfelde of ze m zou opnemen, maar omdat hij de ORS in het ziekenhuis zo goed opdronk en hij alert was durfde ze het aan ons naar huis te laten gaan met instructies.

De HAP heeft er wel een aantekening van gemaakt dat mijn huisarts om 16.20 al weg was van z'n praktijk en dat ik niet meer langs kon komen daar.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Aanleggen aanleggen aanleggen
    Als ie geen nachtvoeding krijgt kan je hem.evt wakker maken voor een droomvoeding.
    De vaste hapjes mag ie laten staan,in bv zit alles wat ie nodig heeft.
    Goed dat je bent gegaan,beter geen risico nemen met die kkeintjes!

4. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Dubbel geplaatst...

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Fijn dat je serieus genomen bent, en zo te lezen maar goed ook als er al getwijfeld is om hem op te nemen!
    Fijn ook dat ze een aantekening over je huisarts hebben gemaakt!

Hopelijk knapt je mannetje snel weer op, beterschap in ieder geval!

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Aanleggen aanleggen aanleggen
    Als ie geen nachtvoeding krijgt kan je hem.evt wakker maken voor een droomvoeding.
    De vaste hapjes mag ie laten staan,in bv zit alles wat ie nodig heeft.
    Goed dat je bent gegaan,beter geen risico nemen met die kleintjes!
    Oeps ook dubbel geplaatst...wat vaag!

7. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Nou, volgens de KA mag hij nu 24u geen borstvoeding, alleen maar ORS om z'n maag rust te geven. Dat wordt een nacht from hell, want hij kan niet slapen zonder een voeding en als hij 's nachts wakker wordt (wat soms wel 3 keer gebeurt) is hij alleen aan de borst te troosten...

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    #28 Zoe123, 9 dec 2013
    Laatst bewerkt: 9 dec 2013
    Wat?
    Ik vind dit een heel apart advies..
    Bv is heel licht verteerbaar en juist in gevallen zoals dit bij uitstek
    geschikt...
    Ik heb zelf ook een keer bij de HApost gezeten en het advies was:U geeft bv? Mooi, lekker onbeperkt aan de borst..

Wat moet je dan de komende 24 uur te eten geven?

Is er een LK aan je cb verbonden? Ik zou meteen morgenochtend bellen..

9. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik vond het ook apart.

Ik heb een "eigen" LK, ik heb haar net geappt!

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Kijk
    Hoe handig dan!
    +1 :)
    Ik ben echt heel benieuwd wat haar reactie is!

11. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik kan mijn LK morgen op het spreekuur bellen.

Dit vond ik op borstvoeding.com:

Hou vooral in de gaten dat je kind goed drinkt en minimaal drie keer per dag plast. Is je kind jonger dan zes weken, drinkt hij slecht en plast hij te weinig, én hoest hij en heeft hij het benauwdheid, neem dan direct contact op met je huisarts. Weet dat borstvoeding de beste bescherming biedt en dat moedermelk de beste ORS is.

Zitten je baby's luchtwegen vol slijm en heeft hij daardoor moeite met drinken? Spriets wat moedermelk in zijn neusje, of gebruik een schoon pipetje. Moedermelk lost het slijm op en werkt desinfecterend.
    Houdt het borstgebied van je baby warm: neem je kleintje lekker dicht bij je en smeer hem in met verwarmende tijmolie.
    Als je baby slijm opgeeft en/of slecht wil drinken, leg hem dan vaker en korter aan. Je kindje is al moe, en vaker en korter drinken is minder vermoeiend, zeker als hij vaak moet hoesten tijdens het drinken.
    Omdat je baby misschien minder drinkt dan voorheen, kan je productie teruglopen. Dat is niet zorgelijk, zodra hij weer beter is, zorgt hij er zelf voor dat je productie weer goed komt: je baby zal clusteren tot er weer genoeg is. Tussendoor een beetje kolven is natuurlijk ook een goed idee -als je er tijd voor hebt.
    Heb je last van verstopte melkkanalen of stuwing? Kijk hier wat je kan doen.
    Geeft je baby ook over? Niet stoppen met de borstvoeding, ook al word je dat soms aangeraden, maar juist korter en frequenter voeden.
    Kan je baby via zijn mond iets binnenhouden, geef hem dan moedermelk.
    Er is, in geval van ziekte, geen gevaar voor uitdroging als je baby minstens twee tot drie natte luiers per dag heeft.
    Als je baby braakt, geef hem dan geen vast voedsel meer, maar juist vaak kleine beetjes borstvoeding
    .

Ik vind het ook zielig dat hij niet bij me mag drinken, hij kruipt zelf steeds naar m'n borst en laat zo blijken dat ie wil drinken. Gaat zo tegen m'n gevoel in :(

12. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0

Allereerst super dat je bent gegaan!!!!

Wat een flauwekul dat bv de beste ors is. Ors is precies zo samengesteld dat het lichaam direct de stoffen binnenkrijgt ipv ze eerst om moet zetten tot zouten en de rest.

Ik denk dat je ka dat zegt omdat ze bang is dat hij van bv weer gaat spugen en dan de ors ermee uitspuugt.

Ik zou het even aankijken, gaat het goed dan kijk je even of hij de borst erbij pakt, gaat hij dan braken, tja dan lijkt mij alleen ors de beste optie.

Je moet het zo zien, ze willen in ieder geval dat hij de ors binnenhoudt. Doet hij dat met bv erbij, prima, geeft hij dan toch over, tja dan maar alleen ors, anders wordt hij alsnog opgenomen.

Ik weet dat bv goed is maar sorry jongens het is geen wondermiddel, helaas was dat maar zo.

sterkte succes en kom even bij van de schrik, laat daarna ff weten hoe het gaat:)

13. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik heb hem vannacht alleen ors gegeven, hij heeft sinds gisteravond 19.00 nu 400cc ors op en alles is erin gebleven. Ik ga zo z'n temperatuur maar weer opnemen.

14. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Hoe is het nu? :)

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dan is het al goed mis als hij de ors zo goed drinkt! Dat drinken ze nl echt alleen maar als ze aan het uitdrogen zijn.

16. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik zal even een update geven.

Gisternacht wilde arvid de ORS prima drinken, 's ochtends ook maar 's middags niet meer. Ik heb hem toen aangelegd en alles bleef erin. Rond half 6 bood ik hem weer ORS aan, toen spuugde hij een beetje. Rond 6 uur spuugde hij weer enorm veel uit. Hij had gister iets meer geplast dan de dagen ervoor en z'n koorts was weg.

Ik heb toen de kinderafdeling van het ziekenhuis gebeld om te vragen hoe nu verder, ik moest een tas inpakken voor hem en voor mezelf want ze gingen m opnemen. Hij had tot dan toe slechts 350cc ORS gedronken sinds de avond ervoor op de SEH.

Dus wij weer naar het ziekenhuis. Daar aangekomen dronk hij gewoon zo weer een flesje ORS weg in het ziekenhuis. Het is wel andere ORS dan ik thuis had want ik had met citroensmaak, kinder ORS kon ik nergens krijgen. De kinderarts twijfelde weer zo of ze hem wel echt een sonde wilde geven, omdat dit natuurlijk erg naar is en hij daar gewoon goed dronk. Uiteindelijk met een liter ORS van het ziekenhuis weer naar huis gegaan.

Vannacht heeft het muppie goed geslapen, 1 keer wakker tot nu toe en toen heeft hij netjes 100cc ORS gedronken. Ik ga zo maar douchen en kolven en hem weer wakker maken .

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw

Flauwekul? Nee hoor.
    Ik weet ook niet precies waar je "flauwekul" op baseerd?
    Dit las ik over ORS en het advies om geen bv te geven:

"Dit is een advies van een kinderarts die geen verstand van zaken heeft!
    ORS is in principe voor kindjes die geen toegang tot borstvoeding hebben.
    Ik ben zelf ook arts en ik weet niet waar deze KA de opleiding heeft gedaan. Al komt er werkelijk niks aan kennis over van bv aan bod bij artsen in de opleiding, dat het de beste ors is die bestaat is een ding wat ongeveer als enige WEL in de opleiding aan bod komt!

Belachelijk, onkundig en gewoonweg idioot advies!!

Of er moet iets bizars, ultiem zeldzaams anders spelen, een zeer speciale maagziekte of anderszins, maar die kans is vrijwel nihil.
    Ik zou je vriendin dit op het hart drukken, herstart bv meteen. Want nu ontneemt ze haar kind juist, ten onrechte door die KA, en voeding waarop ze kan aansterken plus de beste samengestelde ors die bestaat (die beter rehydrateert dan ors uit dat zakje!!!) met meeste kans van slagen om tijdens de waarschijnlijk diarree of wat braken de vochtbalans zo goed mogelijk in orde te houden en daarnaast de ziekte zo snel mogelijk onder controle te krijgen (ors doet aan dat laatste ook niet meehelpen of iets)".

Heb het nog even nagevraagd bij vriendenstel die beide arts zijn (zij huisarts/hij neuroloog maar heeft co-schappen op de kinderafdeling gelopen) omdat ik toch benieuwd was. Zij vertelden mij precies hetzelfde.

Betekend dit dat de KA van TS per se een verkeerd advies heeft gegeven? Dat kunnen we niet beoordelen.
    Het is alleen jammer dat je een opmerking plaatst die geen enkele fundering heeft. En gewoon niet klopt.

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    TS ik hoop dat je kindje vandaag een goede dag heeft! Hopen dat het ergste achter de rug is :)

19. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Bedankt voor je moeite om het op te zoeken en na te vragen. Mijn ventje mag dan gewoon weer lekker aan de borst en tussendoor drinken aan z'n flesje ORS. Hij heeft tot nu toe alles van vandaag binnengehouden, voordat hij ging slapen een hele vieze diarree luier en nu slaapt hij alweer ruim 2 uurtjes.

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Weet je.....mensen roepen soms de raarste dingen over borstvoeding, terwijl ze eigenlijk zelf geen kennis hebben. Zo komen er verhalen in de wereld waar je broek van afzakt.
    En meestal zijn het negatieve verhalen.
    Jammer
    Fijn dat het goed gaat!
    Tis toch schrikken met zo'n kleintje..

Deel Deze Pagina