sorry... hier een bleude moeder.... wat is in godsnaam ORS?? Ik geloof overigens wel dat BV beter is dan welk ander spul dan ook. Zeker als je vaker kleinere porties geeft, het is zo licht verteerbaar en niets kan bv evenaren qua voedingstoffen. Dus ben erg benieuwd wat dat ORS is dan...
zakjes poeder die je bij de drogist en apotheek kunt halen. oplossen in een heel klein beetje water. hierin zitte alle hoognodige voedingstoffen enzo als je kind (of volwassenen) dus niets of weinig binnen kunnen houden. altijd handig om in huis te hebben dus! ze kosten ook niet zo duur volgens mij. je hebt ze in kinder en volwassen variant
Je voelt je onnodig aangevallen. Ik zeg niet dat bv niet goed is etc. etc. Wat ik wel aangeef is dat je het niet moet overschatten. Het is gewoon heel simpel en daar hoef je geen arts voor te zijn: Als je kind op het punt staat om uit te drogen moet hij/zij vocht binnenkrijgen. Op welke manier maakt niet uit. Wat doe je thuis als eerste; gewoon voeding geven of dit nu bv of kv is. Je komt pas op het ziekenhuis als dat niet werkt. Wanneer dan enkel de ors dus zonder bv wel binnen blijft, tja dan is de keus niet zo moeilijk he. Je komt niet in het ziekenhuis terecht als het zo fantastisch ging op alleen bv. Ik snap dan ook werkelijk niet dat je het advies geeft gewoon bv geven hoor. Als je alles had gelezen dan lees je dat hij de bv ook niet binnenhield. Ik denk dat prioriteit is vocht, punt. Daarna eten. Dit was dus geen aanval op bv. Ik zou niet weten waarom ik daarover een aanval zou moeten beginnen. Wat ik zeg is dat niet in alle situaties bv zaligmakend is en er soms gekeken moet worden naar andere oplossingen.
In dit geval was het eigenlijk meer dat het raar was dat de KA zei dat hij geen bv mocht. Hij wil(de) juist wel drinken aan de borst, de ORS gaat er juist moeizaam in.
Dat zei ik ook tegen jou dat ik dat ook belachelijk vind. Ik snap het als hij juist dat uitspuugt maar om bij voorbaat al te zeggen dat hij geen voeding mag vind ik ook heel raar en dan maakt het mij weinig uit of het nu bv of kv is. In ieder geval ben blij dat hij de ors in ieder geval voldoende drinkt dat opname niet nodig is, arm ding!
Waarom zou ik me aangevallen voelen?? Ik reageer puur op jouw opmerking dat het "flauwekul"is dat bv de beste ors is. En onderbouw waarom het dus geen "flauwekul"is. Natuurlijk geef ik het advies dat ze veel moet aanleggen. Baby moet toch vocht naar binnen krijgen? Bv is toch vocht? Dan meld TS dat ze geen bv meer mag geven van de KA, alleen ors. Ik heb haar toen geadviseerd de volgende dag een LK te bellen. En dat ik het een raar advies vind. Verder niets over dat ze dan maar toch bv moet geven. Dat is ook helemaal niet aan mij. Waar lees je dat? Prima allemaal maar lees eerst even goed wat iemand daadwerkelijk schrijft...