Ik ben nu voor de 2e keer zwanger en deze zwangerschap verloopt tot nu toe heel anders als de vorige. Bij de 1e voelde ik me alleen een paar weken een beetje weeïg, en vanaf 9 weken helemaal nergens meer last van. Nu 10 weken zwanger, en voel me al die tijd al heel misselijk, gelukkig niet overgeven, maar wel de hele dag door het gevoel dat dat elk moment kan gebeuren, 's avonds is het het ergste. Ook errug moe en 's nachts slecht slapen. De eerste is een zoon, ben zo benieuwd of dit ook een jongen wordt of een meisje... Hadden jullie verschil in verloop van de zwangerschap, en werd dit het zelfde geslacht of het andere geslacht? Ik weet dat het niet veel zegt, maar toch beetje nieuwsgierig !
Hier totaal anders..... Bij de eerste echt ziek geweest de eerste 3 maanden, daarna gewoon goed en tot 30 weken weinig last gehad...ook geen kast van de hormonen gehad. nu alleen hoofdpijn gehad en begon het pas zwaarder te worden met 33 weken ( lichamelijk ivm rondlopende dreumes ) en tot de dag van vandaag vind ik de hormonen en een killing! Was er ook van overtuigd dat ik nu een meisje zou krijgen.....stond ik helemaal voor 100% voor en ook alleen meisjes naam bedacht.... Maar het is toch meerdere maken bevestigd dat het echt een klein kereltje weer is ( en ook super blij mee! )
1ste een knul. Niet misselijk geweest. Snel in gewicht aangekomen Hoge bloeddruk vanaf 16 weken Oedeem in benen B.i en de laatste weken niet meer mobiel. Nu zwanger van een dochter Niet misselijk geweest 7.5 kilo aangekomen tot nu toe Bloeddruk nog keurig Pijnlijke borsten B.i maar nog te doen met 2 keer per week bekkenfysio Andere buikdracht een bal ipv rond bij zoon
Hoi Marloes, Ik ben zwanger van de 5e, De eerste 4 zwangerschappen waren nagenoeg gelijk; van 6 tot 16 weken ziek, enorm misselijk de hele dag door, met 16 weken verdween het als sneeuw voor de zon. Het zijn alle 4 meisjes, bij de ene heb ik wel meer overgegeven als bij de ander. Nu deze zwangerschap, eigenlijk weer hetzelfde verhaal.. hoewel het nu met 12 weken wel ietsje beter lijkt te gaan, maar misschien juich ik te vroeg, want ik voel me nog steeds niet echt goed. Ik ga stiekem toch weer uit van een meisje. Ik weet pas over 3 weken wat het is, het is dus nog even afwachten.
2 verschillende zwangerschappen, maar wel allebei een mannetje. bij de 1e was ik tot en met 16 weken echt ziek, elke dag overgeven en afgevallen. Daarna een perfecte zwangerschap en nergens last van. Deze zwangerschap geen misselijkheid gehad. Ook niets afgevallen en vanaf 12 weken overal last van. Inmiddels 50% in de ziektewet en bekkenfysio. Veel rusten, anders kom ik de dag niet door. Buik draag ik wel allebei hetzelfde. Alleen van voren alsof er een bal in zit. Buik groeit wel sneller als bij de eerste maar ons mannetje word wel iets kleiner geschat als ons oudste draakje
Tot nu toe 2 verschillende zwangerschappen. Bij mijn zoontje had ik helemaal nergens last van, alleen hele gevoelige borsten. Verder was ik topfit! Nu ben ik steeds misselijk, word ook misselijk van bepaalde dingen/eten en als ik al aan bepaalde eten denk krijg ik al kotsneigingen en voel ik het opborrelen. Mijn eetlust is erg veranderd. Vetder ben ik veel moe en ben ik futloos. Heb nog geen idee wat het geslacht van deze kleine uk is maar ben heel benieuwd!
Hier de tweede keer zwanger. Mijn vorige zwangerschap was van een zoon, ik ben toen niet misselijk geweest, veel aangekomen, geen last van borsten, lage bloeddruk en bi Nu zwanger van een meisje en tot 10 weken misselijk geweest, heb pijnlijke borsten/tepels, nog maar 1,5 kilo aangekomen, wel nog de lage bloeddruk en mn bekken begint ook weer pijnlijk te worden. Heb wel veel meer last van hormonen/stemmingswisselingen.
Eerste: veel maagzuur, verder totaal geen klachten: meisje. Tweede: mega veel overgeven tot week 15, verder geen klachten: jongen.
2 totaal verschillende zwangerschappen gehad. Zaten dicht op elkaar dus kon goed vergelijken. Bij eerst 23 kilo aangekomen, bij 2e maar 13. Hele andere buikdracht ook. Toch echt allebei meiden dus zegt niets ben ik bang. Nu zwanger van nr 3 maar let dus niet meer op of het anders is, kan er toch niets over zeggen. Nog 4 weken en we zullen het weten!
Bij de eerste misselijk, spugen, tot 18 weken had ik dagelijks hoofdpijn, moe en zwak. Dat was een jongetje. Toen een vrij makkelijke zwangerschap bijna niet misselijk en niet spugen dat was een meisje. Laatste zwangerschap was vrijwel hetzelfde als de tweede en was ervan overtuigd dat het een meisje was, maar weer een jongetje. Hier zeggen kwaaltjes helemaal niks over het geslacht dus.
Ik ook 2 totaal verschillende zwangerschappen, bij de eerste heel erg moe en futloos geweest, ook erg prikkelbaar. Dit is een meisje. Nu voel ik me een stuk beter, energieker en ben minder lang misselijk geweest. Ervan overtuigd dat het dit keer dan een jongen zou zijn, maar volgens de 16 weken geslachtsbepaling toch echt weer een meisje
Eerste zwangerschap: Weinig klachten, niet extra emotioneel, niet beroerd de eerste weken en voelde me best fit; meisje Tweede zwangerschap: Beroerd tot 12 weken, erg emotioneel, niet fit (nu gelukkig weer wel) en ontzettende hang naar zoet en snoep!; weer een meisje... Ik vind mijn zwangerschappen niet op elkaar lijken en nu is het toch weer een meisje. Dus ook hier zeggen kwaaltjes niks over het geslacht.
Leuk om jullie ervaringen over verschillende zwangerschappen te lezen, het hoeft inderdaad helemaal niks te betekenen... Ben zo nieuwsgierig, nog een week of 7 wachten en dan weten we het !!!!
Bij mijn 1e, een jongetje flink ziek geweest incl overgeven tot een maand of 7 en daarna behoorlijk last van maagzuur.. 20 kilo aangekomen. Droeg mijn buik naar voren. Nu zwanger van een meid, misselijk geweest met af en toe eens overgeven tot 11 weken. Daarna heel af en toe nog eens weeïg gevoel in mijn maag. Verder heel fit en kan alles eten. Ik draag mijn buik echt als een bal, lijkt wel een basketbal inmiddels hihi. Ben tot nu toe zo'n 7 kilo aangekomen. Kleine meid is ook een stuk beweeglijker dan zoonlief
Het enige verschil wat ik zelf en vooral me omgeving merkte is dat ik veel knorriger was haha snauwde iedereen af. Dat had ik bij m'n dochter niet Verder beide zwangerschappen geen kwaaltjes ofzo..
Hier 2 totaaaal versxhillende zs en beide zijn knullen. nu voor 3e keer zwanger en toch weer heel anders zwanger...
Twee verschillende wel beide veel kwaaltjes maar deze zwangerschap spant de kroon iedereen riep gelijk het is een jongen.. Het is weer een kleine koningin beide keren een meisje