vrijdag spoed echo bij de gyn..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door kim90, 9 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Vandaag naar de huisarts geweest en me verhaal gedaan.
    In principe ben ik dus 5 weken zwanger maar heb vorige maand een rare bloeding gehad met best heftige pijn. Verloor toen ook een stuk slijm/weefsel, dus k dacht misschien een miskraam.
    Bij de huisarts een binnenwaarts onderzoek gehad ( was ook niet mijn eigen huisarts, maar een of andere oude man).

En zei:" ik voel wel wat raars aan je baarmoeder maar ik weet het niet zeker, dat kan ook zijn omdat ik al dat verhaal van die bloeding heb gehoord.."

Raar naar mijn idee.. maar goed ,moet nu dus wel voor een spoedecho bij de gynaecoloog. .

heeft er iemand ook zoiets mee gemaakt? Vraag me af wat er aan de hand is.. lekker druk aan t maken nu dus haha

2. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Jeetje meis, klinkt niet fijn..
    Hoe gaat het nu met je?

Ik moet zeggen ik vind het idd een raar verhaal.
    Het klinkt alsof die man maar wat speculeert en niet eens weet of ie dat doet omdat jij hem hebt verteld wat er is gebeurd of dat hij daadwerklijk wat voelt op basis van zijn eigen ervaring.. heel apart (ik zou er wat dat betreft dus ook niet teveel waarde aan hechten door er helemaal opgefokt over te raken want ookal kletst ie stom, hij zal t ook wel voelen als t ECHT heel anders zou voelen lijkt me)

Ik herken het zelf niet, maar kan je wel zeggen (mijn ervaring)
    Als ze echt iets verschrikkelijks vermoeden wat risicovol is (zoals buitenbaarmoederlijke zwangerschap) wordt je per direct nagekeken.

Ik ben zondag opgehaald door de ambu omdat ik opeens verschrikkelijk pijn kreeg en door mn benen zakte vd pijn..
    Ben meteen bij de eerst hulp nagekeken en lag een half uur daarna bij de gyno op de stoel..

Dus ik hoop dat het je een beetje geruststeld.. fijn is het natuurlijk niet, en ik snap echt wel dat je je zorgen maakt.. maar ga er vanuit dat het misschien wel mee valt.. je zult het pas vrijdag weten..
    En mocht je niet meer kunnen wachten of houdt je pijn aan of wat dan ook, bel gewoon nogmaals je dokter op en leg het uit.. het is jouw lijf en jij moet er mee dealen, en als jij dat niet kan om wat voor een reden dan ook, dan moet die beste dokter je maar doorsturen.. :)
    VEel suvcces meis!
    Ik ben erg benieuwd wat het nou is..

3. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Jeetje joh ook een heftig verhaal.

En wat is dr bij jou uitgekomen ? Verder alles goed ??

Ja nou het stomme is dat t met mij prima gaat. Behalve wat vervelende zwangerschapskwaaltjes dan. K heb ook echt geen pijn behalve een zeer gevoel in me borsten en af en toe wat lichte baarmoederkrampen, en buikpijn omdat ik geobstipeerd ben.. maar ja dat is logisch en hoort erbij.

k vind het vreselijk dat zo een arts je eigenlijk zo bang kan maken en ben daardoor bang voor de uitslag morgen.

Mij benieuwen allemaal

4. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Een vriendin van mij heeft ook zoiets meegemaakt.
    Dacht ook ong. 5 weken zwanger te zijn en had de maand ervoor een menstruatie gehad.
    De huisarts voelde inderdaad ook iets aan de baarmoedermond en daarom moest ze door naar de gyn. Ze mocht diezelfde middag.
    Daar een echo en wat bleek, ze was ong. negen en halve week zwanger! Schijnbaar kun je dit ook voelen aan de stand van de baarmoedermond en dat deze dicht is ofzo.
    Ze bleef daarna gewoon elke maand een lichte menstruatie houden, hiervan vonden ze geen oorzaak. Ze was blij dat ze er een beetje optijd achter was gekomen, anders had ze hierdoor ook kunnen denken dat ze niet zwanger was!

Weet natuurlijk niet hoe het bij zou zit, maar dit is haar verhaal.
    Sterkte vrijdag en ik hoop goed nieuws en geen gekke dingen!

5. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Ohhh nou dat zou mooier nieuws zijn als dat er iets mis is.. nu ben ik helemaal zenuwachtig ! Bedankt voor de opkikker ! Mij benieuwt !!

6. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Was die eerste ongesteldheid ook heftig ? Dat had ik namelijk wel

7. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Vergeet niet, ieder lichaam is anders, dus vertrouw een beetje op je lijf..
    En op je strepen blijven staan, als jij je er niet goed bij voelt, gewoon aan de bel trekken (daar betaal je genoeg zorgverzekering voor namelijk :))

Bij mij kwam er niks uit, ze dachten aan een BBZ maar na spoedecho bleek het niet te zijn, toen een blinde darm ontsteking, was t ook niet, toen nierstenen, was t ook niet.. volgende dag was de pijn ook stuk minder.. ik doe maar een stukje rustiger aan, had me nogal druk gemaakt de laatste tijd.. beetje last van hormonen denk ik :S

Laat je even weten hoe het afloopt morgen??
    Ik ben erg benieuwd, duim voor je en wens/hoop het beste!!

8. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Jaa ik laat t zeker weten.. gelukkig heb ik helemaal geen pijn.. komt echt puur doordat die stomme arts zei iets gevoeld te hebben..
    ik heb het onderzoek om 15:20 dus morgen nog ff flink in de zenuwen en dan weten we meer !

9. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

10. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Heel veel succes vandaag!

11. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Pff dank jullie wel k ben echt dood zenuwachtig!
    Ben natuurlijk ook zo slim geweest om op internet te gaan lezen... nou.. beter niet kenne doen natuurlijk maar goed..

k word gek van de zenuwe!

12. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Hey meis
    ga nog even wat ontspannends doen, lees ff wat (een leuk blad, geen dingen op internet ;)), ga ff de stad in, bel even een vriendin of wat dan ook..
    eventjes afleiding zoeken..
    straks ben je zo gespannen dat als je je afspraak hebt je bijna uit elkaar klapt van gespannenheid en dat is ook niet de bedoeling..

Iig heel veel succes ik duim voor je!!!

13. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Dank je wel sherry. . Ga inderdaad zo even de stad in , moet me verlovingsring iets kleiner laten maken ( jaja ben vanaf afgelopen woensdag verloofd ! :D ) Dus even afleiding.. hoop niet dat ik bekende tegen kom.. ik zou vandaa naar walibi gaan met een grote groep dus iedeen denkt dat ik daar nu ben :)

14. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Waaahh verloofd!! wat leuk meis! Van harte!!
    ja ga dat maaar ff doen, ff gedachten verzetten (en nog leuke ook:))
    Fingers are still crossed!

X

15. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    GELUKKIG !! Niks mis met me en ik ben 5 weken en 6 d zwanger !helemaal blij.. over 2 weken weer terug

16. jv23

jv23 Actief lid

16 mei 2012
    415
    0
    16
    belgie
    ah gefeliciteerd!!! geniet ervan!

17. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina