Koemelkvrije/ lactosevrije toetjes?

Discussie in 'Voeding' gestart door misa, 23 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Wat geven jullie aan jullie kindje qua toetje na de groentehap/ avondeten als ze geen koemelkeiwit of lactose mogen hebben?

Ik geef soms niets en soms een heel klein flesje na. Maar het liefst geef ik toch een ander toetje. Hebben jullie tips?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Sojayoghurt of vla, (van die kleine kuipjes), fruitmoesjes, knijpfruit, gewoon fruit. Soms een ontbijtkoekje.
    Meestal niks trouwens, Thirza is niet echt een toetjeskind ;)

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Soms maak ik een kommetje rijstebloempap van de neocate. Idd knijpfruit of vers fruit. Je kan griesmeelpudding maken met flesvoeding die je hebt. Soja kan hier niet helaas maar is ook een goed alternatief.

4. misa

misa Niet meer actief

Dankje voor de tips. Ik doe nu vaak nog een flesje van 60 met 1 schepje voeding. We doen altijd een schepje te weinig. Dat was de manier om haar aan de nutramigen te krijgen en om genoeg vocht tegen de moeilijke ontlasting binnen te krijgen. Maar dat helpt niet, maar toch houden we het zo.

Soja vind ik niet super. Ook veel dingen over gelezen dat het niet goed zou zijn voor jonge babys /kinderen.
    Maar fruit is ook altijd nog een idee, al krijgt ze dat sochtends ook al wel.

Bedankt voor het meedenken!

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Rijstemelk toetjes. Krijg je meestal wel bij een natuurwinkel.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Niets, wij aten toen ook gewoon geen toetje. Soya kunnen veel kindjes met KMA ook niet tegen. En verder; fruit. Griesmeel gekookt in sinasappelsap of in haver/rijst/amandelmelk. Sorbetijs na 1,5 jaar oud.

7. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Hier of fruit of soja yoghurt.

8. adi

adi Niet meer actief

die verhalen over soya gaan over echt grote hoeveelheden per dag, en dan jarenlang. Je kind moet weet ik veel hoeveel soya binnenkrijgen om klein beethe oestrogeen mee binnen te krijgen. En dan heb jij ook een meisje waar het over gaat denk ik.

9. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier krijgt meneertje sojatoetjes, knijpfruit, fruitmoes of stukje vers fruit na. Komkommertjes vindt ie ook lekker.

10. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Mijn dochter krijgt af en toe toetjes van minusl. Kan je kopen bij de jumbo. Is gewoon van melk gemaakt maar lactose vrij.

11. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Staat op hun website dat deze producten niet geschikt zijn voor mensen met KMA. Maar ons manneke is nu anderhalf, en wij zijn links en rechts ook wat aan het provoceren, alleen MinusL lust meneertje niet...

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

minusl is idd lactosevrij en niet koemelkeiwittenvrij. Bij KMA mag dat dus beslist niet!

Deel Deze Pagina