BV breekt me na 15 maanden op! Help!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Assi, Nov 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Hoi meiden,

Ik geef nu 15 maanden BV en ik ben een voorstander van minimaal 1,5 jaar BV.

Ik zit echter met een 'groot' probleem.

Mijn meisje is echt TE borstverslaafd... Overdag hangt ze zo vaak mogelijk aan de borst... Zelfs als we samen in bad gaan en ze ziet mijn borsten.. dan wilt ze de borst.

Het ergste zijn de nachten!!!!!
    HELP!!! Ben ik de enige?
    Ze is 15 maanden, maar ze wordt serieus nog wel 5x per nacht wakker. Vervolgens wilt ze dan de borst om weer in te kunnen slapen.

Ik ben naar de huisarts geweest, maar zij deed er zo negatief over voor mijn gevoel. Haar boodschap was: Gewoon stoppen! BV kost je teveel energie en je gaat er zo aan onderdoor, een kind van 15 maanden hoort allang door te slapen.

Ja, de nachten breken me ook op. Ze slaapt bij mij in bed dus ik hoef er niet uit, dat scheelt.
    Maar ik wil ook weleens weer doorslapen na 15 maanden.

Ze is de borst zo gewend dat ze het in de nachten nog komt halen.
    Ik heb geprobeerd om haar te laten huilen, maar dan slaapt ze niet meer in. Vreselijk.

Door dit alles ben ik op dit moment minder positief over BV.....en zou het liefst nu helemaal stoppen.
    Speel zelfs met de gedachte om mijn volgend kindje FV te geven, of max. 3 maanden BV! Puur omdat ik zó bang ben dat dit zich weer gaat herhalen..
    En dat terwijl ik mega voorstander ben van BV, hoor!

Hebben jullie tips???

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat gebeurt er als je de overgang gaat maken naar een eigen bedje? Als die overgang gemaakt is, kun je eens kijken wat er gebeurt als je man gaat troosten. MIsschien handig om een tijd af te spreken dat het mag duren voor ze bij je man rustig is? En dat als het langer duurt, je wel de borst aanbiedt alsnog?