Weinig uitgeven aan boodschappen; hoe??

Discussie in 'De lounge' gestart door shahrazed, 10 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Gewoon een gekookt of gebakken ei :)

Verder vleeswaren uit de aanbieding (invriezen!) en de goedkope pakjes. Appelstroop, honing, soms pure hagelslag, pindakaas, jam, of gewoon geprakte banaan, jammie! of zuivelspread, sandwichspread, soms kaas, soms een blikje ragout, soms knakworst, eigenlijk heel veel verschillend. Maar wij eten dus niet zo heel vaak brood, dus het bovenstaande hoef ik niet vaak te kopen, behalve vleeswaren en pindakaas voor mijn man die wel bijna dagelijks brood eet.

2. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Eumm dan heb je nog €260 over toch?

3. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, ik schreef t verkeerd, ik heb 240 euro uitgegeven. Budget is 100 euro per week. Ik zit nu in week 3. Op donderdag begint week 4. En dan moet ik daarna nog 2 dagen overbruggen tot het loon weer komt. Moet lukken.

4. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat eet je dan voor ontbijt en lunch?

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    #45 Annedore, 13 okt 2013
    Laatst bewerkt: 13 okt 2013
    Yoghurt/kwark
    Fruit
    Havermout
    Omelet
    Restjes avondeten van vorige dag
    Soep
    Salade
    Groentequiches (groente, geklutst ei, in muffinvorm bakken in oven)
    Soms pannenkoeken
    Engels ontbijt van champignons, tomaat, worstjes en ei
    Soms rijstwafels of crackers
    Soms als traktatie een lekker (gebakken) visje
    En soms dus brood.

Ik vermijd dus zoveel mogelijk (nutteloze) koolhydraten. Ik heb PCOS en mijn lijf reageert niet zo goed op koolhydraten, vandaar. En ik val er ook goed mee af als ik het erg consequent doe,dus dan dus NIET de dingen eten waar `soms` voor staat :)

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Als je het uit kan geven waarom niet? Maar als je simpelweg niet meer te besteden hebt dan 300-400 per maand, zal het jou ook echt lukken hoor.
    Bij jou is een keuze.
    Ik had 't ook wel geweten als ik een stuk meer zou verdienen (zit nu iets boven t minimumloon-maandbedrag) Dan kan ik volgens mij best 800-1000 euro uitgeven aan boodschappen. No problem.:)

7. Koon

Koon Niet meer actief

Kledingbeurzen, marktplaats, via vrienden en familie..

8. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Zoals eerder werd gezegd Marktplaats. Hier haal ik veel van mijn zoon zijn kleren vandaan.
    En kringloopwinkels, maar erg vaak vind ik daar niet iets in de maat van mijn zoon.

Ook op de zogenaamde weggeefhoeken op Facebook staan regelmatig wel kinderkleding.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ja op facebook zijn er ook heel wat pagina's waar kleding verkocht of weggegeven wordt! M'n moeder volgt er een aantal...

10. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    kun je vleeswaren invriezen ja? nooit geweten. dus bv kipfilet of boterhamworst vries je in... en dan.. gewoon vanuit de vriezer de koelkast in? en hoe lang is het dan nog houdbaar?

over 2 weken ga ik ook naar een kledingbeurs. even kijken voor mn dochter. zoon heeft nog genoeg liggen.

11. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Sinds een tijdje zit hier het Kaaspakhuis. Alle soorten kaas voor maar 6,95 per kilo!! Dus ook oude kaas, speciale kaas, 20+ kaas, geitenkaas. Ook voor de zachte kaas, brie en zo betaal je heel weinig, maar geldt de 6,95 per kilo niet.
    Kaaswinkels Nederland - Kaaspakhuis
    Dat scheelt zo enorm veel voor ons!
    Wie weet zit ie ook bij jullie.

12. minon

minon Niet meer actief

Ja hoor. Je gehakt en kipfilet voor het avondeten vries je toch ook gewoon in. Is zeker een aantal amanden houdbaar en na het ontdooien in de koelkast net zo lang als anders.

13. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ja das waar, maar had er nooit zo over nagedacht :)

Deel Deze Pagina