Respect!

Discussie in 'De lounge' gestart door Senna84, 13 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    Ik zeg het zo vaak tegen mijn man maar nu dan eens op het forum.

Hoe in vredesnaam doet een gezin (vader moeder + 2 kids) het in de schuldsanering????!!!!

Als ik kijk hoe duur alles tegenwoordig is, laat staan wanneer je een kind hebt die hier of daar niet tegen kan.

Ik snap het gewoon weg niet, volgens mij is dat onmogelijk.

Ik heb in ieder geval bijzonder veel respect voor deze mensen! En heel eerlijk ben ook reuze benieuwd hoe zij het doen? Daar kan ik waarschijnlijk heel veel van leren!

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik denk dat ze echt zullen moeten leven van de basis dingen.

Geen vakantie, geen uitjes, geen alcohol, geen rookwaren, geen auto, geen telefoonabonnementen enzovoorts.

Lijkt me zwaar maar niet onmogelijk :).

3. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    nee maar toch, laat alle luxe dingen eens weg en kijk eens hoeveel alleen en paar rompers kosten tegenwoordig of de douchespullen voor gevoelige huid van een new born etc. etc. dat red je dan toch echt niet?

4. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    mijn ouders hebben hetgedaan toen was ik al uit huis.

je leeft heel anders.
    je gaat kijken bij welke winkel wat het goedkoopst is. en dan ga je op de fiets alles bij langs.

mijn moeder deed boodschappen bij de poieusz c 1000 en liddle en kruidvat en etos.

kleren komen bij de kringloop of zeeman weg

je haalt echt het allergoedkoopste. of het lekker is dat is dan niet meer belangrijk.
    mijn zusje en broertje hebben veel in gedragen kleren gelopen en merkkleding zat er echt niet in wat ik zeg kringloop en zeeman.

en dan nog kocht mijn moeder in de opruiming. dan had je bij de zeeman een trui voor 0,75 cent bijvoorbeeld.
    voor zichzelf kocht ze geen kleren en voor mn vader ook niet. als het stuk was moest ze het maken.

ondergoed dat wat anderen niet zagen die waren nodig aan vervanging toe maar dat kon nou eenmaal niet. en als ze dan voor haar verjaardag wat centjes kreeg dan kocht ze dat soort dingen.

het is pittig en zwaar maar je word creatief omdat je moet!

en een gezin met 2 kids die krijgen natuurlijk meer als mensen zonder kids.

endan hangt het er ook nog vanaf of ze in de luiers zitten.

mijn ouders hadden een aantal jaar lang 60 euro in de week.
    af e toe konden ze een extraatje krijgen met bv sinterklaas of verjaardag

5. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ennuh je kan geen gevoelige huid new born kopen.

dat zal je anders moeten oplossen
    en er is wel een andere oplossing voor hoor gewoon een stukje zeep ofzo.

rompers bij de zeeman in de opruiming 0,50 cent :)

je moet anders denken. het is niet meer zo makkelijk zoals je het nu hebt.

als je critisch kijkt naar je eigen uitgaven zul je zien dat heel veel dingen niet echt noodzakelijk zijn.

ik doe voor 70 euro in de week boodschappen. 40 is echt noodzakelijk. de rest is lekker

je hoeft bijv geen frisdrank te drinken je kan ook thee drinken.
    je hoeft geen dikke koeken bij de koffie en thee kan ook een biscuitje.

vlees koop je op de datum zodat er extra korting op zit

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Jaaaaa ik ken een stelletje die het met €30 per week moeten doen.
    Ik denk iedere keer aan ze bij de kassa van de supermarkt...

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    En zo heb ik ook heel veel respect voor gezinnen die net het minimum verdienen en zich daar kapot voor werken en elk dubbeltje moeten omdraaien. Of alleenstaande moeders die het alleen moeten zien te rooien en hun kind de helft van de tijd niet zien omdat ze aan het werk zijn.
    Mensen die door eoa ziekte zijn afgekeurd en het van een uitkering moeten doen.
    Zelfstandige ondernemers die 80 uur per week werken zodat ze in deze tijden hun bedrijf niet verliezen..

enz enz enz..

Het leven is momenteel voor bijna iedereen heel duur..of je in de bijstand zit of dat je je een hele week kapot werkt. Vind het sowies een compliment waard wanneer je je in deze tijden staande weet te houden.

8. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij zitten niet in de schuldsanering maar leven van 40£ per week. 3 kinderen, waarvan 1 in de luiers (altijd wasbaar gebruikt, maar hebben geen wasmachine meer dus nu wegwerp)
    1 kind met koemelkallergie en een heel gevoelige huid.

Ik vind het niet lastig, ik ga op bepaalde tijden naar de winkel, en tref dan de 75% afprijzingsronde, alles met de datum van vandaag gaat dan tegen 75% korting eruit. Zo vul ik langzaam mijn vriezer, zodat we altijd goed te eten hebben.
    Enkele weken terug was er een foutje in het systeem van de supermarkt hier, zo had ik 36 pakken koekjes voor 2.86£ (zo'n 3 euro) Kunnen we voorlopig mee vooruit haha.
    Verzorgingsproducten komen bij de Poundworld vandaan, alles 1 pond per stuk, meestal restpartijen etc. Cola voor mijn man kost 17pence voor 2 liter, kinderen en ik drinken water, limonade of thee. Koffie van mijn man kan hij via een collega goedkoop inkopen.
    Luiers kosten 20 stuks voor 1.47£ dus heb 2 pakken per week nodig.
    Sojamelk of geitenmelk voor zoon haal ik of met afprijzingskorting of van een budgetmerk.
    brood betaal ik nooit meer voor dan 25pence, en dan vries ik dat in.

Als ik niet kan slagen voor groenten of fruit in de afprijzing ga ik naar de indoormarket, daar kost het ook niet zoveel.

Eerlijk? Veel mensen in de schuldsanering hebben het er zelf naar gemaakt (veel, NIET alle!) dus daar heb ik niet echt respect voor hoor.

9. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Onze overburen zitten ook in de schuldsanering.
    Nou moet ik wel DIRECT zeggen dat ik me afvraag of het klopt wat ze zeiden maar ik ben toen wel even uit mijn slof geschoten.

Overburen hebben voor twee volwassenen nu een budget van 70 euro per week. Geen kinderen, geen huisdieren.
    Zaten ze nog te klagen hier in de woonkamer ook.
    Wij doen het met 45 euro per week, geen schuldsanering.
    Werken ons beide helemaal de tandjes en zij..... werkloos en houden dat graag zo. (letterlijke quote).

Ik heb inderdaad zeker respect voor gezinnen die het zwaar hebben, puur omdat ik weet hoe dat is.
    We hebben het nu veel beter dan toen maar nog steeds is het soms best wel zwaar.
    Maar ik merk wel dat ik niet direct respect heb of kan opbrengen, ik zie soms ook gezinnen die het zichzelf aandoen door nog steeds alleen maar A-merken te kopen en geen budget merken te willen hebben. ja, dan houdt het op en dan is er ook gewoon geen respect op te brengen.
    Kijk, eet je alleen maar budget, ga je heel erg goed om met je uitgaven, let je op hoe of wat je uitgeeft en doe je écht je best overal het beste van te maken.... dán heb ik absoluut respect voor zo een gezin.

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Mijn vriend en ik moeten het ook doen voor 30 euro per week.
    Ik had geen kleding voor de winter. Gelukkig in de uitverkoop een trui gevonden. Deze zal ik dan ook de hele winter gaan dragen, haha.

Mijn ouders zitten in dezelfde situatie. Mijn moeder heeft geen nieuwe kleren gekocht in jaren! Mijn vader ook niet. Ze hebben geen auto meer, en de verwarming gaat alleen aan in de woonkamer, en dan op max. 19 graden.

Tja.. het is niet anders..

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Wauw, echt respect! Ik probeer veeeeeeeel bewuster met geld om te gaan, maar het lukt me maar niet.
    Ik geef zo'n €250 per week uit aan boodschappen (minimaal) :) en we zijn maar met zijn tweetjes.

12. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    ook zo opgegroeid.
    Soms moest de dokter een weekje verzet worden.
    Tandarts en oogarts soms wel een maandje (of 2).

Het is gewoon constant rekenen, ik liep altijd met een rekenmachientje in mijn zak om steeds te kunnen uitrekenen wat het voordeligste was en of ik wel genoeg geld had om het te kopen

13. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Mijn ouders hebben ook in de schuldsanering gezeten, het was niet makkelijk maar zeker niet onmogelijk als je het mij vraagt! Natuurlijk was het wel eens stress, maar we kregen elke dag te eten, te drinken en kleding was er ook. De kleding hoefde niet nieuw, als het er maar goed uitzag. M'n moeder maakte ook kleding, als we weer wat kapot hadden haha! Helemaal geen probleem!

Ik zelf vind het erger dat er mensen zijn die zich rot werken en onder aan de streep minder overhouden dan een bijstandsgezin... Daar heb ik pas respect voor...

14. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik denk dat het wel te redden is, maar het niet.makkelijk is. Je zit er niet voor de lol in en voor het makkelijke natuurlijk. De luxe dingen laten staan en goed op aanbiedigen letten. 7 rompers in 1 maat is genoeg, badoli voor gevoelige huid bijv. Bij de action..etc.

15. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    250€ per week?? Wat eet je dan in vredesnaam?

16. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar! :)

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wooo 250€ pw!!

Wij zijn met zn vieren twee kids in de luiers en eentje flesvoeding wij zijn gemiddeld 100€ pw kwijt incl luiers en flesvoeding. En de andere week misschien maar 60 als ik gern luiers of fles voeding nodig heb.

Ik denk dat het idd moeilijk is in de schuldsanering maar indd noet onmogelijk.

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    250 euro per week? ik geef nog geeneens 250 euro per maand uit aangezien ik het met 300 euro per maand moet doen. Incl tanken.

19. Ik ben lid van een weggeefgroep voor mensen die het moeilijk hebben. Daar was gisteren een vrouw die op haar slippers naar de supermarkt was geweest en smeekte of er misschien iemand nog schoenen of laarzen had in haar maat, want het was zo koud geweest.. Echt, dat is toch hartverscheurend?

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Je hebt geen keus, dus het kan.

Maar het zal niet altijd het gezondst zijn, qua eten en ook qua stress.

Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt, al hebben mijn ouders het toen we klein waren ook niet makkelijk gehad financieel. Inderdaad alle aanbiedingen af, geen luxe dingen/uitjes, zelfs overwogen om de telefoon op te zeggen (andere tijd;)). Maar dit was eigen keus (moeder werkte niet) dus ik denk dat dat anders voelt.
    Moet zeggen dat we het nooit hebben gemerkt, behalve dat ik nu erg bewust ben van de waarde van je geld. Je kan het maar 1 keer uitgeven.

Deel Deze Pagina