Sylvanian families

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Eline88, Mar 13, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Hoi dames,

Een tijdje geleden kwam ik de poppetjes van de sylvanian families tegen en ik vind ze zo schattig. Nou ben ik aan het overwegen om hiervan iets voor mijn zoontje van bijna 3 te kopen. Alleen vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met dit speelgoed. Is dit geschikt voor zijn leeftijd? En vinden jullie kinderen het leuk speelgoed? Is de kwaliteit goed?

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

2. disaro

disaro Fanatiek lid

Aug 18, 2014
    2,036
    251
    83
    Ja ik vind ze ook leuk en mijn dochter ook, maar de prijzen zijn flink dus heb het nog niet gekocht.

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ja de prijzen zijn inderdaad niet zo aantrekkelijk. Bijna 30 euro voor 1 familie...

4. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    ik vond ze heel leuk, maar dochter speelt er niet mee

5. annabel10

annabel10 Actief lid

Dec 28, 2010
    474
    54
    28
    Hier voor dochter van drie. Heel groot succes! Ze speelt eet heel veel mee.
    Via de Duitse amazon kun je het ook met korting krijgen.

6. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,026
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Mijn zoon van net 3 vindt ze ook leuk. Ik ben nu een poppenhuis voor hem aan het inrichten (poppenhuis niet van de Sylvanian families, meubels wel).

De grote onderdelen zijn prima, maar het priegelwerk (bestek, vaasjes, etc.) laat ik nog even achterwege.

Als je overweegt Sylvanian families te kopen, internet (bijvoorbeeld amazon.de en amazon.co.uk) zijn vaak minimaal 20% goedkoper als je een beetje oplet. Eén van de meest overzichtelijke sites met wat er allemaal te koop is: Sylvanian Families - Sylvanian Families Shop, London, maar hier betaal je wel de hoofdprijs.

7. Goudin

Goudin Actief lid

Dec 23, 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik ken ze van vroeger; mijn collectie heb ik bewaard. Die ik toen had waren van het merk Bahrenwald. Een paar jaar geleden kocht ik nog 4 setjes bij Intertoys omdat ik ze nog steeds ontzettend leuk vind. Er zijn meerdere merken (ook bijvoorbeeld Calico critters) en met mazzel kom je ze dus nog een keer tweedehands tegen.

8. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,026
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Calico critters zijn sylvanian families.

In de VS is het recht om de merknaam sylvanian families te voeren bij een bedrijf terecht gekomen dat niet het recht heeft om de producten van sylvanian families te verkopen.

Dus verkoopt Epoch in de VS de sylvanian families als calico critters en in de rest van de wereld als sylvanian families.

Edit: ook ik zit me nu af te vragen waarom ik dit weet :p

9. ziezo

ziezo Bekend lid

Mar 2, 2007
    709
    39
    28
    Mijn jongste heeft ze ook. Zij heeft de starters woning en blauwe auto en een aantal poppetjes. Het kleine prulspul heb ik eruit gehaald. Zij vindt het geweldig

10. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Ik had ze zelf vroeger en mijn kind en neefjes en nichtjes spelen er nu mee bij opa en oma ;)

11. Goudin

Goudin Actief lid

Dec 23, 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    @ Berte : Oh, zit dat zo? Dat wist ik dan weer niet. Hoe gaat het met het poppenhuis? Mijn ouders hadden ook voor mij een poppenhuis gemaakt, met behang en mini schilderijen. Mijn opa maakte een setje met houten meubelen. Het lijkt mij ook super leuk om voor mijn aanstaande kindje een poppenhuis te maken.

Vroeger kon je nog bij Wibra plastic poppenhuis meubelen kopen die ik tegenwoordig op 'vintage' sites voor veel geld zie staan. Ik combineerde het plastic met de houten meubelen.

Misschien dat je tegenwoordig op een rommelmarkt of speelgoedbeurs nog aan betaalbare poppenhuis meubelen kan kopen?

12. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,026
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Met een beetje geluk loop je echt wel tegen een koopje aan voordat je kind er aan toe is om met een poppenhuis te spelen.

Mijn jongste zoon heeft de laatste dagen met heel veel plezier met zijn nieuwe poppenhuis gespeeld. Hij is er erg blij mee.

Ik heb het poppenhuis bij de Ikea gehaald. Mijn oudste zoon is het slopende type (autistisch met verstandelijke beperking) en het poppenhuis van de Ikea is erg stevig.

Een aantal jaren terug heeft Flair, die destijds de rechten had om Sylvanian Families in Engeland te verkopen, deze niet verlengd gekregen van Epoch, met als gevolg dat er toen veel van hun producten met hoge kortingen werden aangeboden. Op die manier heb ik de meubeltjes en een paar families een stuk goedkoper kunnen inslaan.

Vandaar dat ik ook het verhaal van Calico Critters ken, ik vertrouwde het niet dat sommige webwinkels de Sylvanian Families ineens zo goedkoop verkochten en ik heb dat toen uitgezocht.

Als ik trouwens had geweten dat die plastic meubelen tegenwoordig geld waard zouden zijn, dan had ik mijn neefjes en nichtjes gevraagd er een stuk voorzichtiger mee te zijn. Zij hebben zo'n beetje al mijn oude poppenhuis meubilair gesloopt.

Share This Page