Vraag nav topic "tillen en strekken"

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Tantan, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Hallo,

Ik las net dit topic viewtopic.php?f=49&t=149505 en daar had Mirjam een stuk gekopieerd van de site van de ministerie van SZW. Daarin staat het volgende:
    Tijdens de zwangerschap en tot drie maanden na de bevalling: handmatig tillen van gewichten zoveel mogelijk beperken.
    Is tillen toch nodig, dan moet het in één handeling te tillen gewicht minder zijn dan tien kilo.
    Vanaf de twintigste week van de zwangerschap mag u niet vaker dan tien keer per dag maximaal vijf kilo tillen.
    Vanaf de dertigste zwangerschapsweek mag u niet vaker dan vijf keer per dag maximaal vijf kilo tillen.

Maarrrrrrrrrrrrrr het zit het nu met het tillen van mijn zoontje? Hij is 21 maanden nu en weegt bijna 15 kilo. Ik probeer hem zoveel mogelijk zelf te laten doen maar toch moet ik hem regelmatig optillen (als hij een dwarse bui heeft en niet wil lopen bijvoorbeeld (en dat gebeurd steeds vaker de laatste tijd :D :( ), als hij in zijn kinderwagen, kinderstoel, bedje moet). Hoe zit dat dan? Mag dat ook niet meer dan? Ik werk niet en ben fulltime mama, dus ik til hem vaker dan 10x per dag en uiteraard ook meer dan 5 kilo.

Groetjes, Tanya

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Tanya,

ja, dat vragen veel mensen zich af. Het tillen van je kind kun je niet voorkomen, je kunt inderdaad wel proberen om hem zoveel mogelijk zelf te laten doen. Je kunt hem via een andere stoel zelf in de kinderstoel laten klimmen en op de commode enzovoort. Met een beetje geduld zul je zien hoe snel hij dat oppakt. Hij vindt het waarschijnlijk ook superleuk om zelf te doen! Je hoeft je geen zorgen te maken om het tillen van je kind, het kan geen kwaad. Maar werkzaamheden kun je aanpassen en dat is wel aan te raden.

Mirjam

Deel Deze Pagina