Voldoende voeding, totdat.....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lootje80, 12 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Ik ga kolven....:(

Mijn mannetje is ruim 4 maanden en krijgt volledige borstvoeding. Ik voed hem zelf, heb nog verlof.

Mijn vriendin zal een middagje op hem passen omdatwij een afspraak hadden waar een baby niet zo geschikt bij is. Dus ik moest wat melk kolven.
    Omdat zoonlief sinds ongeveer 3 dagen 's nachts doorslaapt dacht ik, dan kolf ik 's nachts. Nou mooi dat ik in totaal niet meer. Dan 35 ml melk had.....

Mijn zoontje groeit goed op kijn melk en heeft voldoende plas en poepluiers.

Iemand tips hoe ik meer melk kan kolven?
    Ik gebruik de medela swing elektrische kolf, eenzijdig.

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Is het de eerste keer dat je kolft? Sommige vrouwen moeten het echt leren. En duurt het even voordat je voldoende kunt kolven. Ik kon zelf niet elektrisch kolven, ook zo'n ding :). Heb dus 14 mnd met een handkolf gekolfd.

Je kunt in eerste instantie beter steeds kleine beetjes kolven, als het kolven wat lastig blijft. Dan spaar je dit op en heb je een voeding,

3. lootje80

Toen hij net geboren was heb ik 2 weken gekolfd omdat hij nog niet goed uit mijn borst kon drinken. Hij is 4 weken te vroeg geboren en had de kracht niet.
    Daarna nooit meer gekolfd.

4. lootje80

Voor nu is dat ook prima, maar wat als ik straks weer ga werken en zo weinig kolf.... Dan loop ik steeds achter de feiten aan...

5. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Je voed nu je kindje nog live, dat is straks niet meer dus kolf je ook voor jezelf (volle borsten zijn ook niet prettig!) en natuurlijk om je productie op pijl te houden, je zult voor de eerste dag wel minimaal een dag voorraad aan voeding moeten hebben.
    Je zegt dat je s nachts kolft, ben je dan wel ontspannen genoeg en niet te moe omdat je weer terug in bed wilt?
    Probeer anders eens na de ochtendvoeding te kolven, je hebt dan meer melk dan je bv in de avond hebt (wellicht dat je te vroeg kolft in de nacht?) en blijf dit enkele dagen doen. Dan bouw je en voorraad op en je went voor jezelf weer aan het kolven.
    Succes!

6. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Als je nu regelmatig wat oefent zul je er meer aan gewend zijn. Daarnaast kolf je straks ipv voeden, dat is ook een verschil. En ook kan het zijn dat je de eerste weken op je werk aanzienlijnk minder kolft dan dat je nodig hebt. Kolven was ook nooit mijn sterkste kant. Ik sprokkelde altijd hier en daar nog wat bij...

7. lootje80

Bedankt voor de tips!

Ik kolf 's nachts om half vier. Mijn zoontje krijgt om 11 uur de laatste voeding en wil om 7 uur weer, dus vandaar half vier.
    Ik ben bang als ik na een voeding ga kolven en helemaal niets komt omdat minn kindje dan mijn borsten leeg gedronken heeft. En als ik te Kort voor een volgende voeding kolf hij niet genoeg heeft.

8. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Rond 3 maanden ben ik mijn dochter niet meer wakker gaan maken voor de voeding van 22/23 uur. Ik ben die toen gaan kolven, ik had snel een grote voorraad in de vriezer.

Na de eerste ochtend voeding kolven is eigenlijk het advies als je extra gaat kolven. Begin gewoon en kijk hoe het gaat.

Wanneer begin je met werken? Ik werk sinds 4 weken en het kolven valt me alles, terwijl ik me ook zoveel zorgen maakte.

9. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Je kan ook nog proberen om borstcompressie toe te passen, dat helpt hier altijd voor de extra cc's

10. lootje80

Oke, dan ga ik proberen na de ochtendvoeding te starten met kolven.
    Ik ga over twee weken weer aan het werk en wil inderdaad een voorrraad in de vriezer hebben tegen die tijd.

Bedankt!

11. lootje80

Nou vanmorgen na de ochtendvoeding geklofd. En..... 60 ml was het resultaat, dus inderdada iets meer.
    Hopelijk wordt het meer als ik het vaker doe.

12. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Hier precies hetzelfde probleem, kom ik zojuist achter. Ook dezelfde kolf.

Geef sinds enkele dagen volledige borstvoeding. Deed eerst om en om de fles (met afgekolfde melk) omdat ons kleintje nog niet de energie had om volledig uit de borst te drinken (met 4 pond geboren). Ik kolfde met een huurapparaat, zo'n dubbele elektrische die ze ook in het ziekenhuis hebben. Nu wilde ik dus het nieuwe kolfapparaat proberen en schrok me kapot. Nog geen 20 cc! Ik kolfde eerder zo'n 50cc gemiddeld per borst (kleintje dronk toen 65cc uit fles).
    Ons kleintje drinkt altijd maar uit een borst en valt dan tevreden in slaap. Meldt zich om de 3 uur, heeft voldoende plas- en poepluiers. Nu neem ik de tips mee uit dit topic (lootje, sorry dat ik even je topic leen, hoop dat je het niet erg vindt), maar kan ik er ook vanuit gaan dat onze kleine voldoende voeding krijgt?

13. Babsbol

Babsbol Lid

15 apr 2015
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wat bij mij altijd heel erg hielp was visualiseren dat je kindje aan de borst drinkt. Zonder dat kwam er bij mij ook niks! En van tevoren warm washandje over je borsten en borstcompressie kan goed helpen!

Succes!

Deel Deze Pagina