Lijkt dit te veel op elkaar?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Jes80, 11 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jes80

Jes80 Lid

26 jan 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend en ik vinden gelukkig veel dezelfde namen leuk maar ik twijfel telkens zo.
    We hebben zo'n 20 kindjes in de vriendengroep en alles wat we mooi vinden lijkt altijd wel wat op een andere naam.

Nu hebben we een favoriet maar ook hier hebben we weer dat het op een andere naam van kindje van vrienden lijkt.
    Voorbeelden zijn;

Soof - Sofie
    Tess - Tessie
    Daan - Danie
    Dees - Desi

Dus met de i-ie als toevoeging.

"Onze" naam komt bijna niet voor.
    Wat zouden jullie vinden als vrienden een naam kozen die veel lijkt op de naam van jullie kind?

Wat is het toch moeilijk ;)

2. Mamase

Mamase Bekend lid

11 dec 2009
    957
    1
    16
    NULL
    NULL
    Daar zou ik absoluut geen probleem mee hebben! Het is toch niet dezelfde naam. Als het wel dezelfde naam zou zijn, zou ik het zelf alleen niet doen als ik die vrienden regelmatig zou zien.

3. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Tsja dat probleem heb je met een grote sociale kring en dezelfde smaak namen ;) ik zou het zelf geen probleem vinden. Maar het ligt er denk ik aan hoe vaak je elkaar ziet. Ik heb vriendinnen die ik elke week zie en vriendinnen die ik een paar keer per jaar zie. Dus dat maakt voor mij ook wel een verschil.

4. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.818
    113
    Ik zou het geen probleem vinden, zeker als het niet precies dezelfde naam is.

5. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Geen probleem! Eeder leuk zelfs, is toch eem compliment.

6. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Zou ik niet erg vinden!

7. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik zou er ook geen probleem van maken. Na de geboorte van mijn dochter kwam ik er pas achter dat haar naam één letter verschilt met de dochter van mijn schoonzus, haha. Nichtje vond het heel leuk.

8. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.133
    113
    Ik vind het wel kunnen!

9. Jes80

Jes80 Lid

26 jan 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties! Het is een beetje lastig te beoordelen zelf en kan het natuurlijk niet aan bekenden vragen 😉 dus heel fijn!

10. K00

K00 Niet meer actief

Ik zou het ook gewoon doen!

11. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik vind het wel kunnen!

12. Sunny2012

Sunny2012 Actief lid

26 nov 2012
    139
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    Onze dochter heet Livia en we hadden in de vriendengroep al een Lieve. Totaal niet dezelfde naam en toch lijken ze op elkaar. Ik heb het toen in vertrouwen voorgelegd.

Ik ken zat mensen die er echt een probleem van maken als de naam op de naam van hun kindje lijkt. Daarentegen ken ik meer mensen die het totaal niet uitmaakt.

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Een goede vriendin is zwanger en ik weet dat we dezelfde smaak hebben. De kas is zeer aanwezig dat zij de naam geeft die mijn dochter als eerste (niet roep)naam heeft. Ach is toch leuk, ze heeft een goede smaak vind ik :D totaal geen problemen met zoiets.
    Zo heet onze zoon hetzelfde als het broertje van mijn beste vriendin. Tja we vonden het gewoon een leuke naam...en zij kunnen er wel om lachen haha

Deel Deze Pagina