Heeft er denk ik meer mee te maken, dat jullie een andere fase van het leven zijn ingegaan, waar jullie vrienden nog niet zijn beland. Ik weet wel, dat ik na de geboorte van de 1e over bijna niks anders meer kon praten. Op feestjes vond ik ook bijna geen aansluiting meer bij gesprekken. Mijn eigen interesses waren veranderd. Ik was niet meer bij w.b. andere onderwerpen, zoals films en games enzo. Dat heb ik wel gevoeld. Ik merkte ook, dat ik meer toe trok naar de mensen, die óók kinderen hadden, of niet, maar wel meer 'gesetteld' waren, dus lekker huisje, boompje, beestje, 's avonds liever met een film op de bank dat gaan stappen. Ik heb er vrede mee. Enneuh, inmiddels zijn er meerdere vriendinnen moeder geworden. Dat brengt je toch weer meer bij elkaar. Mijn tip: Accepteer dat het nu even meer van jullie uit moet komen. Doe geen open uitnodigingen ('zullen we eens een keer'), maar stel concreet iets voor. 'Komen jullie volgende week zaterdag bij ons?' De vriendschap onderhouden gaat nu even iets meer moeite kosten, maar dat wil niet zeggen, dat het van één kant komt! Succes ermee!
Oh ik snap dat dat heel vervelend is! Ik nam onze dochter gewoon mee. Ook savonds, gewoon overleggen in haar eigen bed. Nu kwam dit niet heel vaak voor. Meestal regel ik oppas of nodig mensen gewoon heel brutaal thuis uit. Kunnen ze niet stel ik direct een nieuwe datum voor.
Hier het zelfde. ... Zeer weinig vriendinnen over. Dus ik hoop nu mijn oudste naar de psz gaat ik contacten kan op doen met kinderen
ja dat hoop ik ook.. ik heb idd al eens geprobeerd om te zeggen : komen jullie zaterdag om zo laat bij ons ? en dan zeggen ze volmondig ja maar puntje bij paaltje zeggen ze het op het laatste moment af . de laatste weken heb ik ze gelaten voor wat ze zijn...ik neem geen contact meer met ze op nu moet het maar eens van hun kant komen en anders maar niet
Mijn man heeft een vriend die er weinig begrip voor heeft. Wil wel dat man bij hem pilsjes komt drinken maar houdt er geen rekening mee dat dat voor ons betekent dat dochter opgepakt moet, in de auto moet als ik hem op haal. Dus we beperken dat tot een minimum. Ik heb wel eens voorgesteld dat die vriend hierheen komt, maar dat wil hij nooit... Tsja dan maar niet afspreken. Verder heb ik met een aantal meiden van hier leuk contact. Als we naar verjaardag van familie bijv. gaan dan gaat campingbedje mee en dan slaapt ze daarin tot we naar huis gaan. Dan in de pyjama de auto, deken erover en thuis in bed. Dat gaat probleemloos. Oppas heb ik zelden gedaan omdat de familie het erg leuk vind om haar even te zien.
ja hier heb ik ook 1 iemand ontmoet die ik af en toe zie en waarmee ik whatsapp dat is wel heel gezellig !
Hier ook NB, Den Bosch om precies te zijn. Ik sta er ook voor open om leuke meiden met kids te leren kennen! Lijkt me erg gezellig! Liefs, Maartje
Heel erg bedankt voor al jullie reacties en tips. Ik ga de hoop nog niet opgeven en het lijkt me erg leuk om via hier ook contacten op te doen.
Toch snap ik het niet, ik ben dol op de kinderen van vrienden... De ene keer spreek ik gewoon met de kids af en de andere keer zonder... Gewoon omdat dat kan En niet omdat ik ook kinderen wil, want doe dit al jaren ook voor mijn relatie
Wij hebben gelukkig een vriendengroep waarbij dit niet speelt gelukkig. Er was een stel wat er moeite mee had dat wij niet te pas en te onpas onze zoon (nu 4) naar een oppas brachten of meesleepten. Dat terwijl mijn man het eerste jaar na de geboorte worstelde met overspannen zijn. Hier hebben we dan ook mee gebroken. We hebben echt wel geprobeerd om een tussenweg te vinden want ze vonden dat wij net zo vaak bij hun moesten komen als zij bij ons. Ze wilden alleen niet op een tijdstip afspreken wat ons ook uitkwam.
Hier ook helaas! Jammer maar aan de andere kant zijn hun in mijn ogen dan niet echte vrienden. Soms verveel ik me wel eens.. iemand in de buurt van veenendaal?
Herken het ook. Zo merk je ook wie echte vrienden zijn. Wie er altijd voor je zijn, of alleen als ze er zelf plezier aan beleven.. nieuwe vrienden krijgen is ook vrij lastig helaas
Jammer ik kom oorspronkelijk uit Rhenen. Maar woon nu in enschede haha Ik heb nog op het clv op school gezeten...vroegah!
Zo herkenbaar! Dachten beide dat we goede vrienden hadden. Niks was te gek en alles kon... Tot er kindjes kwamen! Er zijn er zelfs een paar gewoon nooit meer geweest... Een handvol heeft onze zoon nog nooit gezien Opzich natuurlijk geen probleem. Dit soort mensen kan je missen als kiespijn, MAAR wat is het stil! Wij zijn nou ook niet bepaald sociale kneusjes alleen is het hier zo afstandelijk dat wij alleen nog familie overhebben. Amersfoort is groot en vol dus mensen zat. Alleen het lijkt wel onmogelijk! Die "vrienden" staan alleen te springen als mijn man de kroeg in zou gaan of als er geld te verdienen valt. Beide zeldzaam haha
Helaas ook voor mij herkenbaar.. afspreken met vrienden zonder kids is sowieso al anders, als je ze al ziet
Ik herken het niet eerlijk gezegd. Ik werd jong moeder, was net 21 en al onze vrienden zaten nog middenin een kinderloos bestaan. We gingen gewoon nog overal naartoe maar dan MET baby. In het begin met wagenbak en later met campingbedjeen dit ging prima. Wel zijn wel een hoop vrienden verloren toen vrienden ook kinderen kregen en ze qua opvoeding absoluut niet matchte met die van ons. Maar door de kinderen ook weer heel veel nieuwe vriendschappen opgedaan met vrienden die qua opvoeding wel op 1 lijn lagen en deze zijn hierdoor heel hecht geworden omdat het absoluut niet botst.
Herkenbaar. Hier iemand uit Gelderland, 27 jaar. Mocht je op zoek zijn naar contact, mag je altijd pb-en.