Hallo Allemaal, Ik ben bijna 32 weken zwanger van ons eerste kindje nu is de gyn er vorige week achtergekomen dat ik weinig vruchtwater heb en dat de moederkoek al flink aan het kalken is.....de 26ste moet ik terug komen als het dan erger is geworden bestaat de kans dat ik opgenomen word en dat ze ons ventje eerder moeten halen vind het allemaal best eng. Hebben er hier nog meer last van of gehad en hoe is het bij jullie gegaan? Liefs van Jessie
Ik kan je geen antwoord geven alleen dat ik hoop dat jullie kleine man nog ff heerlijk kan blijven zitten
Heb er geen ervaring mee maar het lijkt me ook wel eng! Hopelijk blijft de kleine nog even zitten en is de volgende controle goed!
hoi, ik heb er zelf geen ervaring mee. maar ken wel iemand die het ook meegemaakt heeft. het kindje is toen een paar dagen eerder geboren, een natuurlijke bevalling. niet opgewekt maar daar moet ik bij zeggen dat ze het toen ook nog niet wisten dat de placenta verkalkt was. het kindje was helemaal gezond alleen klein, 5 pond maar het is verder helemaal goed gegaan! overigens bij de tweede was alles verder goed gegaan, toen was de placenta niet verkalkt! joyce
Ik heb er ok geen ervaring mee, maar ik hoop dat je ukkie nog even in je buik blijft, en dat je toch nog tot het einde thuis kan blijven. Liefs Jolie
bij mij kwamen ze er achteraf achter. gelukkig is het goed gekomen, en is het nu een grote jongen. tegenwoordig word hier veel meer naar gekeken, maar wees blij dat ze het hebben gezien, nu word je goed in de gaten gehouden. succes meid
hoi jesie, ik ben momenteel 31 weken zwanger van ons derde kindje, twee weken geleden hebben ze bij mij ook een kalkrijke placenta gevonden, nu moet ik dus om de 2 weken terugkomen in het ziekenhuis om de groei en de ontwikkelingen goed in de gaten te houden. Dat ons meisje een groei achterstand had was al eerder bekend en daar komt dus nu die placenta bij. Ook ik zit met zo veel onzekerheid en angsten voor wat er komen gaat. Morgen ochtend moet ik weer voor controle en ben van plan heel wat vragen te stellen. Wanneer ik meer weet zal ik het zeker delen. liefs mignon
Hoi Noura, Gelukkig is bij jullie alles goed gekomen, leuk kereltje hoor. Hoi Mignon, Jeetje dus jij hebt het ook, ik ben heel benieuwd naar hoe het is gegaan vandaag. Ik hoop dat jullie meiske ook nog ff lekker kan blijven zitten. Ik zelf moet de 26ste maart terug komen bij de gyn, ik ben zo bang dat ze zeggen van nou je mag blijven en we gaan het kindje halen......ik ben er echt bang voor. Jullie ook heel veel succes en ik hoor graag van je. Liefs van Jessie
probeer je vooral niet al te druk te maken (ik weet makkelijk gezegd) maar stress is niet goed. rustig aan doen is beter. bedankt voor het compliment. de verkalkte placenta had ik bij mijn eerste zoon. nu hebben ze ook gekeken naar de placenta, maar die was goed. ik had zelfs 4 bijplacentas
mag ik vragen hoe ze dat ontdekken bij je? je hebt in principe geen echo meer na 20 weken toch...? of zijn er andere symptomen waar ze dat aan merken?
mag ik vragen hoe ze dat ontdekken bij je? je hebt in principe geen echo meer na 20 weken toch...? of zijn er andere symptomen waar ze dat aan merken? @ja vroeg ik me ook af! Ik had juist erg veel vruchtwater, leek wel een overstroming Maar hopen dat je kleine nog ffies blijft zitten. Sterkte. jessica
Hoi meiden, mn bloeddruk ging heel erg omhoog vandaar dat de vk me naar de gyn stuurde, daar kreeg ik een echo en toen zagen ze dus dat er weinig vruchtwater was en dat de placenta aan het kalken was. Zo zijn ze er bij mij dus achter gekomen. Liefs van Jessie
hallo allemaal, Ben vanmorgen dus naar de gyn geweest. Alles leek in orde ze was wel wat gegroeid niet erg veel maar wel wat. Moet nu dus 26 maart terugkomen en daar gaat alles van af hangen. maar het is nu al duidelijk dat ik niet over de 36 weken heen kom. het vruchtwater was in orde gelukkig maar. Maar er is dus een grote kans dat ze met 34 weken geboren gaat worden dat is wel even slikken. ik heb nog gevraagd of er veel bekend is over vroegtijdige verkalking in de placenta, daarop had zij eigelijk niet echt een duidelijk antwoord. ze kon alleen zeggen dat zelfs de gyn niet goed weten wat ze daar mee moeten doen. de ene vrouw haalt zonder moeite de 40 weken en de anderen vrouw moet bevallen met 34 weken. ze kunnen ook niet zeggen waardoor het komt, dus al met al is het een erg onduidelijk verschijnsel voor de gyn ook. het is ook toevallig dat ze er achter gekomen zijn aangezien ik een medisce indicatie heb en bij iedere zwangerschap zonder twijfel meteen naar de gyn moet en elk onderzoek een echo moet ondergaan dat ze het ontdekt hadden. Dus eigelijk is er niks meer te doen dan afwachten hoe het nu verder verloopt. ik zag trouwens dat we nu op de zelfde dag terug moeten komen allebij de 26 e veel wijzer ben ik dus eigelijk ook niet geworden van het bezoek aan de gyn vandaag. liefs mignon
Hoi Mignon, We moeten nu toevallig allebij de 26ste terug komen.....het is voor ons allebij dus nog steeds niet echt duidelijk, raar eigenlijk he dat je nu weet dat je niet verder dan 36 weken kom.....ik ben voor me zelf ook heel erg benieuwd. Maar gelukkig gaat verder alles wel goed met onze kleintjes ze zullen dus alleen eerder geboren worden. (waarschijnlijk). Wil je nog even laten weten hoe het bij jou verder gaat , ik hou jou ook op de hoogte. Is wel fijn dat je zoiets met iemand kan delen vind ik. Liefs Jessie
Mignon en Jesie: Ik wens jullie alle sterkte toe. Ik kan me volledig voorstellen dat jullie hiervan geschrokken zijn. Ik kan alleen maar zeggen dat jullie in iedergeval "blij" mogen zijn dat ze het nu al opgemerkt hebben. Ik zal het even in het kort vertellen (het is alsnog een lang verhaal, maargoed Toen mijn moeder zwanger was van mij, werdt er al vanaf de 5e maand gezegd door de vk: Ze groeit niet/nauwelijks meer, dat moeten we in de gaten houden. Mijn moeder is verschillende keren naar de gyn geweest en die zei : O, niks aan de hand hoor, u bent gewoon minder ver dan u dacht. Mijn moeder was daar natuurlijk niet gerust op, maarja, ze kon niets anders doen dan vertrouwen op de "expertise" van de gyn. Zelfs de dag voordat ik geboren werdt (twee maanden te vroeg) hield de gyn vol dat er niks aan de hand was, zelfs gezien het feit dat ik twee maanden lang nauwelijks voedsel binnen kreeg en dus extreem klein was, maar nee, de gyn vond dat de vk en mn moeder drukte maakten om niets. De dag daarna beviel mijn moeder van mij (hele ziekenhuis in rep en roer, want dat zou ik nooit overleven, de weeen waren niet goed, ik had niet genoeg kracht, mijn hartslag viel steeds heel lang weg, ik zat vast omdat mijn navelstreng twee keer om mn nek heen zat (nouja, "streng", het was eerder een "draadje" wat door mijn nek heen sneed bij elke wee, ik werd geboren met vreselijke striemen om mn nek) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het zat van alle kanten fout. Er stond al een trauma helicopter voor me klaar om mij naar een ander ziekenhuis te brengen, als ik al leven uit de bevalling zou komen. Ze hebben mijn moeder heel ver open moeten knippen om mij eruit te halen, en hadden een helse klus om het navel"draadje" van en uit mn nek te halen. Toen de placenta eruit kwam schrok iedereen zich helemaal kapot, meer dan de helft van de placenta (en de gehele navelstreng) was compleet gestorven (geen fraai gezicht dus). Ik werd in het ziekenhuis toen betiteld tot "wonder" . Mijn moeder heeft de gyn nooit meer aangekeken (niemand keek die gyn meer aan, dit KON gewoon echt niet). Als ik die dag niet geboren was was ik zeker weten gestorven, ik kreeg namelijk al twee maanden geen/nauwelijks voedsel meer binnen, en de gyn ging daar niet serieus op in, wat mijn dood had kunnen betekenen. Wat ik hiermee wil zeggen, is dat jullie en jullie kindjes nu in de gaten worden gehouden, en dit soort vreselijke situaties worden voorkomen. Natuurlijk is dit niet wat jullie willen, jullie hebben het liefst dat alles helemaal perfect is en dat je rond de 40 week bevalt. Maar hou wel in gedachten dat als het kindje eerder wordt gehaald, het voor zijn/haar bestwil is, en dus een grotere overlevings kans heeft dan wanneer het in de baarmoeder wordt gehouden. Geloof me, jullie willen niet de bevalling die mijn moeder heeft meegemaakt, ik heb de meest gruwelijke dingen nog uit het verhaal gelaten. Echt hoor, jullie hebben nu de zekerheid WEL serieus genomen te worden, en de zekerheid dat er iets wordt ondernomen als het misgaat. Die zekerheid had mijn moeder niet, en kwam dus uiteindelijk voor hele vervelende verassingen te staan. Nogmaals, ik wens jullie alle sterkte, en hoop op goed nieuws op de 26e. Heel veel liefs, en ik duim hard voor jullie, Goddess Tear
Hoi goddes tear, Misschien klinkt het raar maar een deel van mij hoopt eigelijk dat ze het zo snel mogelijk gaan halen. Niet omdat ik het zat ben maar omdat ik het gevoel heb de ze buiten de baarmoeder veel en veel beter in de gaten gehouden kan worden. Alleen vandaag ben ik net 32 weken zwanger en eigelijk wil ik de 34 toch wel halen omdat de kansen dan groter zijn. Mijn oudste dochter is geboren met 27 weken en vrijwel direckt overleden. op dit moment als ik er aan terug denk hadden ze haar moeten halen aangezien haar hartje telkens weg viel. dus alles is heel dubbel op het moment. heb vandaag erg veel pijn in mijn rug en buik en mag het nog lang aanhouden ga ik mijn gyn bellen. zal jullie op de hoogte houden gr mignon