Ik vroeg me af of iemand hier de cursus "samen bevallen" heeft gevolgd ter voorbereiding op de bevalling. Het lijkt mij erg leuk om dit samen met mijn man te doen. Heb de cursusleidster gisteren gesproken en die klonk erg enthousiast maar ik zou het toch wel fijn vinden om ervaringsdeskundige te horen die objectief zijn....? Heb je wat aan de cursus gehad? Was het voor je man ook leuk? Was het niet "te zweverig?" etc. etc. Alvast bedankt!
Hoi, wij hebben 4 jaar geleden ook de cursus samen bevallen gevolgd. Wij vonden het super, voor de mannen was het soms confronterend omdat ze 1 avond ook naar bevallingsvideo's moesten kijken, maar wij kunnen het je absoluut aanraden. De man leert allerlei technieken om de bevalling zo aangenaam mogelijk voor je te maken, zoals massages. Ook wordt je voorbereid als het allemaal toch anders loopt, bijvoorbeeld een plotselinge keizersnee. Je bespreekt het van te voren met je partner, zodat mocht het toch anders lopen dan verwacht je er toch samen over gesproken hebt. Je partner weet dan ook wat jij wil bij bijvoorbeeld een keizersnee, blijft je partner bij jou of bij de baby, etc. Gr. Diane
Ook wij hebben heel positieve ervaringen met de cursus, erg leuk en leerzaam... Zeker doen, is niet zweverig, wordt juist aangepast op jullie vragen en belangstelling... Groetjes Catheleine
Wij hebben dinsdag de 7e avond en tot nu toe ben ik erg blij dat we dit doen. Het is absoluut niet zweverig en juist doordat er mannen bij zijn, blijft het ook luchtig. Hier gelukkig geen gezeur en geklaag, maar wel veel humor. Je krijgt veel theorie/ informatie in combinatie met oefeningen, zoals massage en ademhalingstechnieken. Of we er iets tijdens de bevalling aan gaan hebben, weet ik nog niet. Wel merk ik dat we allebei steeds meer ontspannen naar de bevalling uitkijken en dat we door deze cursus weten wat de ander wilt en belangrijk vindt. Je praat er door de cursus veel over. Het grote pluspunt van de cursus vind ik dat je man je het hele bevallingsproces zoveel mogelijk kan begeleiden en begrijpt wat er in jouw lijf gebeurt. Een verloskundige of gynaecoloog is er nu eenmaal niet de hele bevalling bij en je partner wel. Het geeft mij rust dat hij me bijstaat en als het nodig is mijn wensen goed kan verwoorden. Ik ben zelf erg enthousiast (en dus niet erg objectief), maar dit is tot nu toe onze ervaring!
Wij vonden de cursus geweldig. Erg gezellig en heel veel geleerd. Ik heb inmiddels vergelijkingsmateriaal en de gewone zwangerschapsgymnastiek is lang zo leuk niet. Dus ik zou er voor gaan. Ook al is het 3 keer zo duur.
Wij hebben ons ook opgegeven na enthousiaste verhalen van mijn neef! Hij en zijn vrouw zijn ook nuchtere mensen en ze raadden ons het echt aan! Gewoon vooral erg handige tips, nuchter advies en geen zweverige pufjes van de man met de vrouw. Dat is wat ik heb begrepen. Wij waren erg enthousiast en gaan in augustus beginnen!
Nee het is absoluut niet zweverig. Juist erg fijn voor nuchtere mensen. Lekker praktisch voor de mannen en heel warm voor de vrouwen.
Wij hebben ons ook opgegeven. We zijn nog in afwachting van wanneer het precies begint voor ons. Het leek mij vooral heel leuk omdat de man er ook zo veel bij betrokken wordt. Mijn man vindt het tot nu toe namelijk allemaal heel interessant en is heel erg enthousiast en behulpzaam. Daarom leek ons de cursus Samen Bevallen heel leuk om te volgen. Nog geen ervaring van mijn kant dus, maar ben er nu al enthousiast over.
Wij hebben ook de cursus Samen Bevallen gedaan. Erg leuk en zeker niet zweverig. Veel geleerd omtrent zwangerschap en bevalling.
Ik had een tijdje geleden al zitten kijken bij deze cursus. Maar nu ik deze reacties lees ben ik helemaal enthousiast geworden! Ik heb maar gelijk geboekt.
Leuk de reacties, deze cursus zal het dan wel worden. Het is alleen zo dat ik nu al weet dat op 1 avond mijn man echt niet mee kan vanwege zijn werk, weet iemand van jullie of dat een probleem is? Ga morgen sowieso even bellen hoe of wat maar misschien kan iemand me dit nu al vertellen.
Kan ik je niet zeggen. Toch morgen maar even vragen. Of dat je misschien iemand anders mee kan nemen.
Wij hebben die cursus ook gedaan en het is echt een aanrader. Er word veel informatie verstrekt en heel veel gelachen. Mijn man heeft het zekers naar zijn zin gehad op die avonden. OK er komen wel eens onderwerpen (bijv. foto's) voorbij dat je ze een beetje schaams ziet kijken, maar er zitten dan nog een paar andere mannen bij waarmee ze het kunnen delen. Echt een aanrader om lekker samen met je zwangerschap bezig te zijn.
Ook wij hebben 3 jaar terug de cursus samen bevallen gedaan en hebben hier ook veel aan gehad, vooral voor de mannen is het fijn te weten wat er nu precies gebeurt en vooral wat ze kunnen doen voor je maar ook dat ze horen dat ze soms gewoon niks kunnen doen maar dat er gewoon zijn dan al heel fijn is. Het was bij ons totaal niet zweverig, gewoon theorie en wat praktijk (ademhalingsoefeningen, ontspanningsoefeningen, massage enz) Dat je man een avond niet kan lijkt me geen probleem, ik zou het wel vooraf aangegeven dan kan ze inhoud van de avond misschien aanpassen als het belangrijke info echt voor de man is bv en misschien geeft ze wel meerdere avonden per week zodat je voor 1 keer bij een ander clubje aan kan sluiten samen met je man? Wat betreft die videoavond...was wel leuk, bij onze groep waren de mannen steeds bezig met opmerkingen als..volgende week is de videoavond he? Zal de popcorn en het bier vast klaarzetten enz gewoon lekker luchtig dus en ook al zijn het soms wel confronterende beelden, het is wel een reeel beeld van wat ze te wachten staat.......