mmm...zand!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Daantje1, Aug 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,314
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik had het bij mijn eerste zwangerschap ook, 2e bijna niet maar sinds kort heb ik het weer: dat ik de gedachte aan zand (jawel, zand!) heerlijk vind!! Wil het niet echt gaan eten ofzo natuurlik en heb dit ook niet gedaan (bij pica doen vrouwen dit wel, is gevaarlijk, oa de bacterieeen en poepbacterieen van poezen, kan even niet op het woord komen)
    maar als ik zand zie of modder, een stenen muur die bijv net af is (gemetseld, mmm,metselzand!) dan dan denk ik: mmm..wat lekker!die geur daarvan, echt heerlijk!
    bij de zwangerschap van de eerste hadden wij net een garage af (gebouwd,dus ook lekker gemetseld) en ging dan altijd even lekker snuffelen aan de muren, heerlijke verse metsellucht!)
    benzinelucht in garages en bij tankstations vind ik ook erg lekker maar vooral op benzinestations lijktme die lucht nou niet echt gezond om op te snuiven dus doe ik dat eigenlijk niet.

Heel verhaal,haha, maar wie herkent dit??
    nogmaals: ik eet geen rare dingen, wil het zand dus ook niet echt eten alleen de gedachten en de gedachten aan zand en modder vind ik verrukkelijk momenteel (ja het is raar maar komt vaker voor tijdens zwangerschappen)

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    hihi niet herkenbaar, maar wel grappig! :D

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik ken het ookniet, maar weet wel dat iemand hier op het forum keukenpapier met kleenex wilde eten.

4. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik had dit met kaarsen en benzine mmmmm heerlijk :) maar ook niet om op te eten gewoon de geur :)

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Herkenbaar :D
    Ben gek op de geur die vaak in schuurtjes/garages hangt, de geur van benzine en lijm. Niet heel gezond inderdaad, maar oh, wat verleidelijk... Kan er van balen als de wind de andere kant op staat :)
    En op koude lucht! Kan echt soms een rondje gaan rijden in de auto met het raam open en de ventilator volop aan. Snuiven maar :D

6. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Haha, herkenbaar! Ik ben dol op de kelder van het werk en loop er graag even door. Ruikt er zo lekker muffig.;) Ook ben ik verslaafd aan de douchegel van mijn dochter en had ik laatst gewoon zin om een hap stoepkrijt te nemen.:(...Niet gedaan hoor,haha!:D

7. chocotof

chocotof Bekend lid

Dec 28, 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik heb het met schoonmaakmiddelen op het moment. Ik kik echt op eucalyptus en denneboom geuren. Ik kan er echt helemaal wild van worden.:)

8. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,314
    0
    36
    NULL
    NULL
    grappig om te lezen allemaal!! waar je ooit zin in kan hebben dan he,haha.
    schoonmaakmiddelen vond ik voor de zwangerschap altijd erg lekker,nu niet meer zo, nouja, gewoon neutraal. (ik poets heel vaak kan ik wel zeggen haha, ajax, die groene is nog wel steeds favo)

ah, lekker een kelder! Ruikt idd ook zo heerlijk vaak!!ook beetje zo'n stenen lucht!

keukenpapier met kleenex had ik nog niet van gehoord,haha.

en stoepkrijt willen eten hihi :)

was gisteren ook wel grappig, was met de meiden naar een grote zandbak hier heel vlakbij gelopen (zit ook speeltuin bij) hun met dat zand spelen en ik maar denken: mmmm.. wat een heerlijk zand allemaal! echt gek haha.

9. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Ik herken het ook hoor, we waren bij de autodealer en daar hadden ze ook net geverfd. Heerlijk die geuren van nieuwe auto's en verf ;)

En ook de meubeltjes opo de kamer (staan er sinds een weekje) hebben zo'n heerlijk nieuw luchtje :p

Had er eerder geen last van, maar sinds vorige week (30wk) ruiken de raarste dingen soms lekker.

10. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Ik herken het ook zeker..!!
    Vooral de benzine lucht bij het tankstation vind ik heerlijk ruiken, maar denk inderdaad ook dat dit niet zo goed is voor je gezondheid.

Wat ik ook altijd heel lekker vind ruiken zijn net nat geregende stoeptegels. Vooral als het een tijdje droog is geweest, dan gaat het zo ruiken. Heerlijk vind ik dat..

11. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    #11 Johannal, Aug 3, 2011
    Last edited: Aug 3, 2011
    Ik heb het niet maar ik heb er wel eens wat over gelezen... volgens mij 'betekend' het ook wat... een tekort aan ijzer oid...
    eens even zoeken het heet: geofagie

12. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    1,526
    0
    0
    whaahaaa :D geweldig..

hier helemaal verslaafd aan wasverzachter en wasmiddel, die geuren zijn onweerstaanbaar al een paar weken :$ het liefst elke dag een wasje en 100x eraan ruiken met langs lopen als het aan de lijn hangt hihi..

13. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Ohh de wasmiddel vind ik het ergste wat er is.. Wij waste altijd met ariel, maar sinds ik zwanger ben, kan ik hier niet meer over. Sterker nog, ik moet echt spugen en kokhalzen zodra ik het ruik. Gister hing de hele dag de was van de buren buiten, vervolgens heb ik dus de hele dag niet buiten kunnen zitten omdat ik zo verschrikkelijk onpasselijk wordt van die lucht.

Wij wassen nu met Neutral. Ik zou blij zijn als ik weer gewoon kan wassen met een lekkere wasmiddel en wasverzachter. Maar moet er nu niet aan denken..!!!

14. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Als ik ga tanken sta ik altijd even extra te snuiven :D

En pas gemaaid gras!

15. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Het ruikt nu buiten ook zo lekker. Die koudere lucht icm de regen.

16. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Owww, hahah ik ben zoo blij dat ik dit lees he.. Ik heb namelijk ook zoiets raars sinds kort!

Namelijk.. de geur van rubber en elastiekjes :) Zo stom, van die nieuwe fietsbanden of schoenen ofzo, of haarelastiekjes: ik heb zo'n drang om erop te willen kauwen ofzo, heeel erg raar! M'n vriend keek me aan toen ik dat aan hem vertelde.. ;)

17. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    hahahahahahaha ja dat kan ik me voorstellen:D

18. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Tis ook zo lastig om uit te leggen aan die mannen he, zo'n drang :p Maar daarom is dit topic wel even fijn, hahah! Jullie snappen me wel :D

19. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    haha dat oen honden ook wel s als ze kalk te kort komen ofzo :p
    zo zie je maar dat we maar weinig verschillen op n paar haartjes en 1 paar poten na :p

ik vind gras zo lekker ruiken en nu ik erover nadenk al heeel lang niet meer geroken maar ook als het geregend heeft na een warme dag <3

20. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,446
    2
    38
    Haha...grappig dit :D. Ik vind wasmiddel/verzachter, zwarte merkstift, benzine bij tankstation, nagellak en lijm heeeeel lekker ruiken. Maar dat had ik al voor de zwangerschap....hmmm. Ik geloof niet dat er nu iets bijgekomen is wat specifiek met de zwangerschap te maken heeft.
    Ik weet wel dat ik moet uitkijken als ik mijn nagels aan het lakken ben....zo´n automatisme om effe aan het potje te snuffen ;).

Share This Page