He meiden, Ik ben vandaag 6.3wkn zwanger en sinds dinsdag hou ik bijna niets binnen qua eten en vandaag al helemaal niets. Vandaag heb ik gehad: - beetje yoghurt wat er weer uitgekomen is - 4 glazen water - 2 glazen cola - 2 bouillion - m'n zwangerschapsvitaminepil die ikgelukkig niet uitgespuugd heb. Moet ik contact opnemen met een arts of hebben jullie tips en kan ik het wel aankijken? Is vocht echt het belangrijkste?
hoi wat sneu dat je niets binnenhoud ik had dit ook bij mijn vorige zwangerschap houde niets binnen zelfs geen water ... mij is verteld dat vocht het belangrijkste is en dat je wel goed moet kunnen plassen zou het toch even aanhalen bij de vk of arts
Je kan altijd de dokter bellen en mischien medicatie krijgen tegen de misselijkheid. Wat je nog kan proberen is kleine beetjes te eten dus meer verspreid over de dag. Probeer zoveel mogelijk wel te drinken want je moet niet uitdrogen natuurlijk. En verder moet je hopen dat het straks minder word..
@ Tutti Blijf proberen... EN vaak blijft, waarschijnlijk moet je er niet aan denken, vettigheid wel zitten.. Dus chips, patat etc.. Brood en tarwe producten kunnen zwaar zijn voor de maag, dus probeer lichte dingen te eten zoals cracottes?
Vocht is wel het belangrijkste, maar op een gegeven moment heb je wel iets meer nodig dan dat. Als je wel goed kunt drinken dan kun je daarin verder zoeken. Bijvoorbeeld met de bouillon dat je daar wat extra groente of vlees in doet en door de blender haalt. Dan kun je het nog drinken zonder stukjes, maar is het wel iets gevulder en krijg je iets meer calorieen binnen. Je kunt ook fruitsmoothies maken, ontbijtdrankjes proberen (bijv brinta heb je of goeiemorgen) etc. Verder alles proberen waar je ook maar enigszins zin in hebt, maakt niet uit wat (wel binnen de veilige grenzen natuurlijk ). Als je zo weinig binnen krijgt, dan zit overal wel iets in wat goed voor je is en wat je nodig hebt. Als je zo weinig binnen krijgt, zou ik idd wel even naar de huisarts gaan. Je kunt dan medicatie krijgen. Verder sowieso naar de huisarts gaan als je ook niet meer kunt drinken. Zal je nog even een paar sites pb'en waar je nog wat tips kunt vinden.
Wat ontzettend vervelend voor je, leef helemaal mee ben doordezelfde "hel" gegaan. (en nog is het niet helemaal voorbij) Sluit me aan bij de tips hierboven! Sterkte meid!
hoi hoi ik ken het ook heb het ook gehad een week terug heb contact gehad met de dokter en heb zetpillen gekregen die de misselijkheid minder maken. moet zeggen dat ik er nu eindelijk weer wat in krijg zonder te kokhalsen en het blijft er in pfff. als ik jou was zou ik ook gewoon je dokter bellen want dit houd je lichaam niet vol en ook jij niet want je voelt je zwaar ongelukkig. succes met alles groetjes bloem26