Weinig vruchtwater..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door BabyWish89, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyWish89

31 mei 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

Ik kreeg tijdens mijn 30 weken echo te horen dat ik weinig vruchtwater heb..

Nu krijg ik over 2 weken (dan ben ik 36weken) een echo om de hoeveelheid vruchtwater te bekijken..

Ik ben nu 34 weekjes en maak me er echt zorgen over..:(
    Ook aangezien het me eerste zwangerschap is en alles helemaal nieuw voor me is..

Wat kunnen de gevolgen zijn als de hoeveelheid nog steeds minder is..?
    Kan ik er zelf nog wat aan doen om misschien te zorgen dat het meer wordt..?
    Kan het zijn dat ik doorverwezen wordt naar een gyno en dat ik eerder ingeleid wordt..?

Ik hoor het graag..

Mvg BabyWish89

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Jij kan er niks aan doen dat het vruchtwater minder is en jij kan het ook niet vermeerderen.

Let op leven, voel je minder dan 8x leven op een dag moet je aan de bel trekken.

Zo lang die kleine goed blijft bewegen zijn er geen risico's. Er word ook nieuw vruchtwater aangemaakt door de baby.
    Is het bij 36 weken nog steeds weinig kan het inderdaad zijn dat je een afspraak bij de gyn krijgt waar besproken gaat worden hoe lang af te wachten. En word er mogelijk eerder ingeleid.

Groetjes Ineke

3. BabyWish89

31 mei 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie..
    Jammer dat ik er niks aan kan doen, zit er echt mee..
    Ik voel de baby eerlijk gezegd veel minder dan op het begin..

Ik was eergisteren bij de verlos(maar er was een vervangster me verlos is op vakantie)Ze had gevoelt etc en alles was goed zei ze..

Toen ik vroeg of ik nog een echo kreeg want die zou ik misschien krijgen, en ik had nog geen afspraak gemaakt... Keek ze in de computer en zei dat me vruchtwater indd met 30 weken weinig was, en dat ze het toen tijdens het voel ook wel beetje merkte want ze voelde heel goed de baby en duidelijk:(

Ik voel de kleine opzich wel alleen veel minder.. moet et echt 8x voelen..?
    Ik weet niet of dat aan de ruimte licht dat de baby niet meer plek heeft of dat het toch beetje met die vruchtwater te maken heeft..

Me kleine is al wel een tijdje ingedaald, voel wel duidelijk waar het rugje en de voetjes zitten..

Me verlos is nu op vakantie en heb volgende week pas die echo en volgende dag een afspraak bij de verlos..

Ik maak me alleen heel erg veel zorgen..
    Ik denk dat ik gewoon deze week me verlos opbel, of dat ik me echo afspraak probeer te verzetten naar deze week..

Deel Deze Pagina