Voorzorgsmaatregelen breken vliezen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mmm, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mmm

    Mmm Actief lid

    21 okt 2006
    374
    0
    0
    Even een heeeeeeeeeeeeeeeeeele rare vraag.........

    Kun/moet je voorzorgsmaatregelen nemen voor het eventueel breken van je vliezen? Op je bed heb je dat natuurlijk met een zeiltje, maar ik zie het al helemaal voor me dat ik ergens in een winkel loop en de boel dan 'losgaat', zeg maar. Nogmaals: een beetje een rare vraag, maar was toch zomaar even benieuwd!
     
  2. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Bij de intake van de kraamzorg is mij geadviseerd om een matje op de autostoel te leggen en tevens een schoon broekje en schone broek in de auto te bewaren...just in case..
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Tja, je kunt een teiltje onderbinden.... ;)

    Je kunt weinig doen, misschien is het nog een idee om de bekleding van je auto met iets te beschermen.
    En verder hard hopen dat de boel thuis breekt :D .

    Ik hoorde pas van iemand die haar bankstel in plastic had verpakt toen ze 36 weken zwanger was... voor het geval dat, ik vond dat lichtelijk overdreven.
     
  4. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    JA nu je het zegt he.. Ik heb ook alleen maar een zeiltje op mijn matras liggen maar verder heb ik niets beschermd. Terwijl wij net een nieuwe stoffen bankstel, nieuwe stoffen eetkamerstoelen en nieuwe vloerkleden hebben ;) Ow ja, en we hebben laminaat op de vloer, dat kan volgens mij ook niet tegen een plens water toch? Maar om nu alles te verpakken in plastic lijkt me ook zo wat.. hihihihih..

    Nee, het komt hoe het komt denk ik maar, laat je niet gekmaken!
     
  5. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik stond naakt in de badkamer toen mijn vliezen braken :)
     
  6. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Goed getimed meid! :thumup: :)
     
  7. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    onderste boven lopen werkt misschien ook?! :) :) :)
     
  8. Niet meer actief

    Een tip als je in de supermarkt bent en je vliezen breken, mik een potje uit het rek en zeg dat het daar van komt, hihihi. Dat zeiden ze tegen mij op de cursus Samen Bevallen. Maar ze zeiden er niet bij hoe je dan die natte plek in je broek kan verklaren. Ik wacht hier met smart totdat mijn vliezen breken, kan me dan ook niet schelen waar het is, maar dan weet ik wel zeker dat ik ukkie snel vastheb!

    Liefs, Tanya
     
  9. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik heb mijn bed al 2 weken beschermd..
    Mijn bank alleen als ik erop zit ( doe ik met een celstofmatje)
    En in de auto doe ik ook een celstofmatje, als ik er mee weg rij ( alleen noodzakelijk).
     
  10. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    ER zijn maar weinig bevallinngen die beginnen met het breken van de vliezen. En van die bevallingen zijn er ook nog maar een deel waarbij de vliezen echt zo breken dat er gelijk een liter water meekomt....

    Vorige keer viel het ook mee, dus ik bescherm helemaal niets , ik zie dan wel :)
     
  11. Adine

    Adine Fanatiek lid

    12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mijn vliezen braken toen ik van de wc af kwam. Gelukkig hebben wij daar tegels plavuizen liggen. Was dus niet erg en ik was thuis. De vk zei, dat als je vliezen braken het vaak thuis was, want dan ben je ontspannen.
     
  12. liselotte

    liselotte Actief lid

    11 jun 2006
    446
    0
    0
    Bij mij braken ze ook thuis. Lekker in mijn bedje. Mijn man heeft snel een handdoek gehaald en daarmee ben ik naar de wc gestrompeld ;)
    Was jammer dat het niet meer ophield met stromen totdat luuk geboren werd. Ik had voor de zekerheid een matje in de auto liggen en op bed. Ze zijn allebei niet nodig geweest. Op bed maar een klein beetje gemorst :)

    Liefs
     
  13. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja gewoon laten lopen meid...

    bij mij braken de vliezen bij mijn oudste krap 10 minuten nadat ik bij de vk was geweest, en aan de overkant de komart naar binnen liep...

    stond bij de bakker op mijn brood te wachten toen het ineens wel heel erg warm werd tussen de benen ;)

    daar gauw naar het toilet gegaan bij de slagerij (had er gewerkt) om tot de conclusie te komen dat mijn vliezen gebroken waren...

    mijn zus was nog zo bij de hand om een plastic tasje mee te nemen en die op de stoel te leggen...

    en ach waarom smoesjes gaan verzinnen door een of ander potje over je heen te gooien, ze zien echt wel aan je buik wat er aan de hand is, en zo erg is het nou ook weer niet hoor... :)
     

Deel Deze Pagina