Weinig vruchtwater

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sterre01, 30 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Afgelopen dinsdag een check up gehad inclusief groeiecho’s en echo om te kijken of de placenta is opgeschoven.
    Tijdens deze echo’s kwamen ze er achter dat ik weinig vruchtwater heb, zit onder de grens (1.7 grens is 2. Nog wat)
    Zou over twee weken weer een echo krijgen, maar die is we uit gehaald omdat het volgens het ziekenhuis niet zoveel zin heeft.
    Hoe word er bij jullie omgegaan met
    Weinig vruchtwater met dit termijn?
    Misschien hoef ik mij geen zorgen te maken, maar toch doe ik dit.
    Onze nu jongste had ik ook weinig vruchtwater, achteraf gezien bleek de placenta na geboorte volledig op te zijn. Er was nog maar
    Een dun vliesje van over met een inimini beetje weefsel.

2. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik had te weinig vruchtwater. Rond 24 weken al. Oligohydramnion is de medische term. Ik ben gevolgd en op gegeven moment heeft gynaecoloog besloten in te grijpen.

Mijn dochter is met 36 weken gehaald met ks. Had best grote opstart problemen. (blauwe plekken van klem liggen, vergeten te ademen, bradycadieen, niet warm kunnen blijven en had 1, 5 mnd sondevoeding nodig)

Ze is er wel helemaal bovenop gekomen, maar waren best spannende tijden.
    Had invloed van vruchtwater wel beetje onderschat..

3. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Wat raar dat die echo is weg gehaald. Ik zou bij weinig vruchtwater juist extra echos willen om eea in de gaten te houden.

4. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier was vorige week woensdag (de 22e) de mededeling dat het vruchtwater aan de krappe kant is..
    Afgelopen woensdag nog een echo gehad en toen was t wel goed.. ik vind t vreemd dat de echo eruut gehaalt is, misschien foch nog eens navragen? Ze moeten t wel in de gaten houden, zeker met wat je beschrijft met eerder kindje..

Annebeth vindt dit leuk.
  5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier in vorige zwangerschap oligohydramnion gehad. Kwamen ze per toeval achter met 36 weken. Ben toen ook meteen opgenomen en bleek kindje groeiachterstand te hebben. Met 37.1 keizersnede gehad.
    Geen echo meer vind ik een vreemde zet. Ik kreeg bij opname iedere dag echo.

Deel Deze Pagina