Weinig zaad en baarmoeder afwijking

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lac, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leonieke

leonieke Niet meer actief

Ik moet as maandag voor de operatie.
    Het schijnt en relatief kleine ingreep te zijn. De meeste last krijg ik ws van de narcose en het gas in m'n buikholte om operatie ruimte te maken (spierpijn) en de krampen door het spiraaltje..

Het spiraal moet 7 weken zitten en daarna krijg ik nog een controle hsg.. dat schijnt idd niet prettig te zijn, maar daar maak ik niet zo druk over.. Het is het moment zelf en daarna is het weer over.. (zeggen ze ;))
    Wanneer moet jij op voor de HSG dan?

2. Lac

Lac Actief lid

14 jul 2011
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Succes Leonieke met je operatie!!

Ik heb nog geen echo's of andere onderzoeken gehad. Ik hoor volgende week wat ze van plan zijn...

3. leonieke

4. leonieke

Even een update van mij.

Vorige week geopereerd. Goed gegaan!! Arts is erg tevreden. Het schot was behoorlijk.. dus ben blij dat ik ervoor gegaan ben!
    Hij kwam qua diagnose-naam niet verder dan uterus septum. Diep en breed. Schot liep qua lengte bijna tot aan bm hals.

De narcose ging prima, de laproscopie gaf me dit keer iets meer last. Heb een dag last gehad van de luchtbel die kan ontstaan, deze zat bij mij onder mijn sleutelbeen. Liggen op een paar zachte kussens ging prima.

Van de ingreep zelf heb ik absoluut geen last. Je zou verwachten dat je iets van wondpijn zou voelen maar nee.. niets van dat al.. heel bijzonder! (en bijzonder fijn!)

Spiraal is wel gemeen.. week krampen gehad (ongi pijn) en vloeien idem.

Nu aan de hormonen voor 6 weken, daarna spiraal eruit en dan nog 6 wkn later (!) een controle hysteroscopie. Geen hsg dus.

Als je ervoor staat zou ik het zeker overwegen! ik moet natuurlijk nog maar zien of ik er ook snel en succevol zwanger mee wordt, maar de ingreep zelf is goed te doen!

Succes..
    Lfs Leo

5. Lac

Lac Actief lid

14 jul 2011
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mooi Leonieke, fijn dat het goed is gegaan.

Ik heb maandag te horen gekregen dat mijn baarmoederafwijking geen problemen geeft met vruchtbaarheid volgens de gyn. Hij zei dat je het kunt vergelijken met flaporen, ziet er anders uit maar werkt verder prima. Anders dan de info die ik zelf heb gevonden, via medische zoeksite (pubmed). Maar ik vertrouw hem wel. We gaan verder met waar we gebleven waren, maar nu IUI met hormonen, ipv in natuurlijke cyclus. nog 3x en dan ICSI. Ik ben opgelucht.

6. leonieke

Fijn Lac!
    Wat niet hoeft hoeft niet..!

Ik heb van mijn eigen gyn ook te horen gekregen dat het niet noodzakelijk is, en heb het het eerste halfjaar ook niet nodig gevonden. Of het nu dé oplossing is weet ook niemand.. maar na mijn vroeggeboorte en het feit dat ik niet meer zwanger leek te worden ben ik er tóch voor gegaan.
    Hou in je achterhoofd dat het eruit kán..

En áls je het ooit laat doen, dan raad ik je echt het TRUST-Trial aan...
    Succes meis, hoop dat jullie snel kunnen starten!!!

7. mimi87

mimi87 Actief lid

16 mrt 2011
    456
    281
    63
    Hoi allemaal,

Heb een tijdje niet meer meegelezen maar Lac krijg jij iui met hormonen? Ik krijg in april mijn eerste iui behandeling maar bij mij willen ze het echt zonder hormonen doen zij zijn anders bang dat de kans op meerlingen worden vergroot met hormonen.

groetjes mimi

Deel Deze Pagina